Hoi meiden, Onze zoon is nu 15 dagen en sinds 2 dagen is hij s morgens erg onrustig. We hoeven hem 's nachts niet meer wakker te maken voor een voeding maar wachten gewoon tot hij zelf komt. Hij was in een paar dagen al 400 gr gegroeid namelijk. Nu wil hij dus 's morgens soms elk uur wel aan de borst. Hij drinkt dan soms maar 10 minuten maar soms ook wel 20 minuten of meer. Tussendoor slaapt hij niet of nauwelijks. Is dit nu clusteren of heb ik 's morgens gewoon minder melk? 's middags moet ik hem na 4 uur juist wakker maken voor een voeding. Hij heeft wel genoeg poep en plasluiers.
Het klinkt erg als clusteren. De meeste kindjes hebben dit inderdaad 's avonds, maar het kan ook 's ochtends voorkomen.
Is inderdaad clusteren, het lijkt alsof hij de schade van de nacht inhaalt 's ochtends i.p.v. zich voor te bereiden op de nacht en het 's avonds te doen zoals de meesten. Hou je wel voor ogen dat de tijd da je kindje drinkt niets zegt over de hoeveelheid melk die hij binnenkrijgt. Hij kan in tien minuten net zoveel binnenkrijgen als de volgende keer in twintig. Mijn dochter dronk na een maand nog maar zeven minuten totaal, snelle meid!
Vanmorgen weer raak hoor. Hij wilde alleen maar aan de borst, op een gegeven moment weet je niet meer welke je nu aan moet bieden. Nu hij eenmaal slaapt, slaapt ie ook weer lekker 4 uur door. Hij spuugt wel erg veel trouwens.