Hallo Onze dochter is 5 maanden en slaapt nog best veel. Ons schema: 08.00 wakker en de fles en daarna spelen 09.00-09.30 slapen 12.00 wakker en de fles en spelen 13.30 slapen 16.00 wakker en de fles en spelen 17.30 slapen 19.00 wakker en de fles en spelen 20.30 naar bed tot de volgende ochtend Is dit te veel, Is ze te weinig wakker?? Dit vraag ik omdat we over een aantal weken gaan beginnen met fruit en groente, maar ik zou niet weten wanneer ze dat moet krijgen, want dan slaapt ze. Ik probeer haar wel eens wakker te houden, maar ze begint dan onwijs te gapen en te piepen. Wat vinden jullie???
nee hoor, je kindje slaapt zoveel ze nodig heeft, het is alleen maar goed voor de ontwikkeling als ze goed slapen. ik zie een perfect schema in ieder geval, ze slaap wel meer als mijn dochtertje maar dat is toch per kindje verschillend, ze blijft vanzelf langer wakker/fris hoor
Hoi, Hier ook bijna hetzelfde schema. Overdag 3,5-4 uur tussen de flessen en elke dag 3 slaapjes van 1,5 tot 2 uur. laatste fles rond 18.30-19.00 uur en daarna naar bed voor de volgende ochtend 7 uur / half acht. Ik ben sinds een week gestart met groente en geeft dit na haar derde slaapje: meestal rond 17.00 uur. Nu was het voor haar te lang om wakker te blijven tot de volgende fles en nu doet ze nog een klein tukkie van 18.00 tot 18.30 / 18.45 uur. Voor hier gaat het prima. Fruit wil ik straks na haar eerste slaapje geven: rond 10.00 uur. Succes
ze zal het waarschijnlijk nodig hebben, het kan geen kwaad dat ze langer slaapt. Ik zou haar niet wakker proberen te houden zodat ze langer wakker blijft, die tijd komt nog wel. Lekker laten slapen als ze wil slapen. Hier heb ik een meid van 8 maanden en die slaapt ook nog veel. 19.00 - 8.30 slapen (met 2 voedingen ertussen) 10.30 - 13.30 slapen 16.00 - 18.00/18.30 slapen. Ze is na ieder slaapje ongeveer 2 uurtjes wakker en wil dan alweer slapen (heerlijk toch). Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan maar. Ik was trouwens ook een slaapdoos geweest.
hey, ze slaapt niet TE veel hoor. heerlijk toch dat ze nog veel slaapt. mijn zoon is net 13 maanden en slaapt ook veel.. van 20u tot 8u sochtends (12u) dan van 10u tot 12u - 12.30 (2,5u) dan van 3u tot 5 u (2u) en dan weer van 20u tot 8u groenten en fruit moet je niet extra bijgeven maar moet je in de plaats geven van een fles. dus als ze om 12u wakker is en ze krijgt dan normaal haar fles, geef je haar fruit (of groenten) om 17u is ze weer wakker en krijgt ze normaal ook een fles. ook dan laat je de fles weg en geef je haar fruit of groenten. ik heb vanaf 3,5maanden groenten en fruit gegeven. smiddags fruit en savonds groenten, je kan het natuurlijk ook andersom doen en smiddags groentjes geven en savonds fruit... tis maar wat je zelf makkelijk vind. ik vind mijn manier wel makkelijk omdat hij toen al gewend was aan smiddags fruit en savonds warm eten (nu eet hij met ons mee savonds)
Keurig zo toch? EN op deze leeftijd slapen za naar mijn inzien nooit te lang! Marin haar ritme ong. 07.00 wakker 09.00- 09.45 slapen 12.30- 14.30 slapen 17.15- 17.45 Zo ongeveer, ze heeft wel dagen dat ze sochtend langer slaapt of juist overdag korter.
Toen ik begon met bijvoeden met 6 maanden sliep ons zoontje ook meestal rond die tijd. Daarna werd het vanzelf wat later. Nu slaapt hij toevallig al, kan zijn dat hij nog wakker wordt om 8 uur.
Je dochter slaapt echt niet te veel hoor, je hebt gewoon een luilakje . Mijn dochter is nu ruim 8 maanden en slaapt ook heeeel veel, soms vind ik dat wel ongezellig maar ze heeft gewoon veel slaap nodig. Ze slaapt van 19.00 tot 7.00 Dan fles en weer naar bed tot 9.00 / 9.30 Dan fruit en rond 10.30 / 11.00 weer naar bed tot 12.00 Dan fles en rond 13.30 is ze weer moe en slaapt ze tot 15.45, Dan krijgt ze groente en toetje en dan gaat ze rond 17.30 tot 18.30 nog slapen, dan papfles en uiterlijk 19.30 ligt ze er weer in ! Geniet er maar van! Ik ken ook genoeg kindjes die bijna niet willen slapen overdag.. wat dat betreft boffen we maar
Mijn meisje die sliep ook best veel met die leeftijd! Lekker laten slapen hoor! daar groeien ze lekker van..
Hoi, Onze dochter sliep ook heel veel toen ze zo oud was, ze had echt drie slaapjes op een dag nodig, anders redde ze het niet. Was inderdaad "lastig" met de eerste hapjes. Wij zijn begonnen met groente, dat probeerde ik rond 17.00 uur te geven en dan ging ze daarna naar bed tot ca. 18.30 uur. Toen groente goed ging, begonnen we met fruit, dat probeerden we 's ochtends rond 10.30/11.00, voor de tweede fles. Het duurde lang voor ze daaraan gewend was, eigenlijk pas toen we 's middags fruit gingen geven ging het goed. Wij hadden en hebben de "regel" dat het meisje naar bed gaat als ze moe is. Toen ze een half jaar was, had ze een aardig schema, maar tegenwoordig kan het per dag anders zijn. Eerder naar bed heeft geen zin en rekken al helemaal niet. Gewoon naar je kindje kijken en dan komt het wel goed. Haha, ik heb wel eens gedacht: blijkbaar vindt ze slapen belangrijker dan eten?