Tropenjaren....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aafke77, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Goedemorgen allemaal,
    Ik mag natuurlijk niet zeuren maar ik ga het toch ff doen....
    Man man man man man....wat vind ik het lastig om zoooooo vroeg wakker te zijn, elke dag weer! Zo dat is er vast uit...
    24 juni is onze tweede dochter geboren, ze is dus nu twee maanden en krijgt om twaalf uur de laatste fles, dan slaapt ze tot een uur of half zes/zes uur. Als ik haar dan heb gevoed, lig ik net in bed en.....komt onze oudste dochter zij is nu ruim twee jaar....met als gevolg dat ik op zondagochtend al om zeven uur beneden zit, nadat ik dus al om half zes wakker was.
    Ik vind dat best lastig moet ik eerlijk zeggen....hoe vinden jullie dat?
    (en nogmaals ik weet het, ik mag eigenlijk niet zeuren, er zijn dames met 5 kinderen enz enz...maar toch!)
    Ben benieuwd naar jullie reactie.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat dit niet zo lekker is maar waar is je partner? Belangrijk is om dit met elkaar te verdelen. Jij na de voeding nog even lekker terug naar bed, partner eruit!

Ik heb dit probleem trouwens niet.. hier werd vanochtend zoonlief om 7:30 wakker (3 jaar). We zijn gezellig samen naar beneden gegaan (papa wilde heel graag nog even blijven liggen.. anders kijken we in ons bed nog even tv ofzo voordat we eruit gaan) en dochterlief (15,5 mnd) liet om 8:00 weten dat zij er wel uit wilde. Bij ons is het op z'n vroegst 7:00. Wij hebben altijd gestuurd op een ritme van 20:00 tot 8:00

Sterkte! (enne.. klagen mag hier altijd.. daar zijn we toch allemaal mama voor?)

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik moest en moet er nog steeds heel erg aan wennen. Ik ben echt een avondmens en vind uitslapen goddelijk! Echt slapen is voor mij uitgevonden.
    Maar het scheelt al een stuk als je accepteerd, is moeilijk maar dan ben je al een eind.
    En ooit word het anders.
    En verder lekker rustig opstaan en niet te veel van jezelf vragen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier was het ook weken lang 5.00 en soms tussendoor nog wakker ivm tandjes oid. Ja en half 8 staat Justin ook weer op. Mede dat ik vermoeid ben door b12 tekort, en als ik ze een hele dag alle drie heb vanaf 5 uur (en gebroken nacht) móet ik s middags gewoon even liggen. Dus dan kien ik uit dat C en D tegelijk naar bed gaan en dan gaat Justin heel soms even tv kijken of ik stuur hem naar boven om boekjes in bed te gaan lezen..

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben ook een groot fan van slapen en gelukkig de kindjes hier ook wel. Maar ik zou het inderdaad met je partner bespreken. Wij deden het vaak zo dat we om en om de avondvoeding gaven zodat de ander vroeg naar bed kon om weer vroeg op te staan. Althans, dat was zo met Louise want met Tygo was ik natuurlijk degene die sowieso de voedingen moest doen ivm bv.

Maar praat erover en probeer een schema te bedenken waar jullie je allebei in kunnen vinden. En wellicht is het mogelijk om smiddags even een tukje mee te doen met de kids zodat je nog even wat rust kan pakken?

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En regelmatig direct na de kindertjes naar bed 's avonds?!

Echt hoor, slaap moet je pakken waar je kunt, in mijn ervaring :)

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik moet er nog steeds aan wennen pffff Ik werk ook nog eens in de horeca en in het weekend vroeg naar bed zit er niet in en ben ik ook niet gewend.

Sem slaapt meestal tot 8/9 uur lucky me en eet wat en wil dan effe later weer naar bed haha dan slaapt ie nog z,n 2 uur. Nu kruip ik ook lekker terug want ik ben zo futloos nu ik zwanger ben. Ben wel bang voro hoe het dadelijk gaat met de baby haha.

8. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je kijkt naar het aantal actieve gebruikers die dit onderwerp bekijken, dan denk ik dat er meer mensen moeite mee hebben :)

9. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij deze: ikke:D

De nachten zijn sowieso voor mij (dochterlief komt nog elke nacht), ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ook m'n meisje wil niet papa, maar mama 's nachts;)..... Tsja, dat kan ik natuurlijk niet over m'n hart verkrijgen! Ze heeft 7 mnd bv gehad en is het dus volgens mij gewoon gewend. Als m'n man eruit gaat is het krijsen geblazen en is niks goed, maar als ik bij d'r ben en haar een fles geef, verloopt het allemaal een stuk rustiger en slaapt ze binnen een kwartiertje weer verder.

Ook de oudste heeft weer zijn spookmomenten momenteel, maar ook hij wil niet dat papa komt, maar mama. Wat doe ik toch fout;)?! Haha!

Momenteel ben ik moe, moe, moe. Het gevoel wat ik in m'n lijf heb is alleroverheersende vermoeidheid en het lukt me maar niet om het bij te slapen. Maar goed, ik troost me met de gedachte dat het er allemaal bij hoort en eerlijk is eerlijk, ik geniet overdag enorm van m'n kids en alleen daarom al neem ik die nachten maar gewoon voor lief.

Manlief heeft helaas veel wisseldiensten en is vaak 's nachts of 's morgensvroeg (5 uur) al de deur uit, dus uitslapen gaat niet heel vaak lukken. Àls hij 's morgens thuis is, laat hij me liggen. Waar hij kan probeert hij me wel te helpen.

Zo! Heel verhaal, maar ik herken je gevoel dus wel degelijk;)

10. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ahhhh ik vond en vind het juist heeeeeerlijk! :D

Vanaf haar geboorte zit ik 's ochtends om 07.00 al beneden. Ze krijgt haar ochtendvoeding rond 06.00 uur en dan ga ik naar beneden. Ik zie de zon opkomen, de straat ontwaken, de vogeltjes wakker worden... en dat allemaal met een lekker bakkie koffie!
    Ik laat manlief in het weekend dan ook lekker liggen... kan hij zijn rust pakken en heb ik mijn me-time! :)

De keren dat ze opeens zelf langer sliep en ik pas na 08.00 wakker werd, had ik echt het gevoel dat ik een stuk dag kwijt was :$
    Vind ik dus echt niets aan! :p Daarom krijgt ze ook weekends rond 06.00 uur haar ochtendvoeding. Goed voor haar ritme en ook voor mama :cool:

Wel moet ik er om denken dat ik niet tot 01.00 blijf zitten, want dan worden de nachten wel erg kort :D

Edit: en ook na een aantal spooknachten is 07.00 wel erg vroeg hoor ;) Voel me dan net zo'n zombie die maar wat op de bank zit :D Maar het weegt niet op tegen mijn gelukzalige gevoel van het lekker op de bank zitten, rustig wakker te worden en heerlijk beseffen hoe fijn we het hebben :D

11. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Dan ben ik toch wel blij dat die kleine van mij de genen van mij heeft mee gekregen :D Ze is namelijk dol op slapen! Rond 23u krijgt ze altijd haar laatste voeding, en vaak slaapt ze dan gemakkelijk tot een uurtje of 8. Ik heb ook weleens dagen dat ze gewoon tot half 10 slaapt...Hoewel ik me toch kan voorstellen hoe je je voelt, ik ben namelijk ook zeer verslaafd aan mijn slaap, en hou er niet van als iemand dat van mij af pakt. Toen ik in het begin gebroken nachten had was ik echt niet te genieten :p

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.261
    6.156
    113
    Jep herkenbaar. Vanochtend was het half 7, dochter: papa! (=uiteraard ;) mama!) en ik vind dat zo vroeg he op de zondagochtend..Maar goed, ik ben gelukkig al voorbij jouw tijd dat ik idd van 5 uur sochtends tot 10 uur s avonds met 1 van de kids wakker zat. Nu is het lekker om 7 uur naar bed en dan hopelijk om 7 uur er weer uit, maar soms helaas eerder.
    Ik ben ook geen ochtendmens helaas.
    (en toch wil ik zelfs nog een derde whaaa!!!)
    Maar af en toe is het gewoon zwaar he, je mag best even klagen hoor!

13. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Hier zijn mijn man en ik ook echte avondmensen en slapen het liefst lekker uit! Gelukkig hebben we een makkelijke dochter die ook van slapen houdt! Ze krijgt altijd rond 21.00 haar laatste voeding en wordt elke ochtend om 09.15 weer wakker. Ze krijgt dan haar eerste voeding en slaapt dan vaak nog door tot ongeveer 10.30! Heerlijk dus ;)
    Na de vakantie moet ik weer werken en dan moeten we haar altijd om 08.15 wakker maken om haar naar oma te brengen en dan is ze altijd nog in diepe rust hihi.

Ze werd een periode elke ochtend standaard om 06.00 wakker en daar had ik inderdaad enorm veel moeite mee gehad en voelde ik me de hele dag moe. Ik begrijp je dus volkomen!

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Yessie, sommige mensen kúnnen niet rustig wakker worden, maar is t s morgens vaak gehaast etc ivm werken. ;)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Daar is een heel makkelijke oplossing voor.. eerder opstaan! :D Ik werk 4 dagen in de week en haast me 's ochtends nooit.

16. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik herken dit wel maar mijn jongste is nu 8,5 mnd en gaat steeds meer het slaappatroon van zijn broer overnemen. Hij is ook maanden om 6 uur wakker geworden en op het moment dat ik me hoofd weer op het kussen kon leggen werd de oudste wakker. Hier worden ze nu beide rond half 8 a 8 uur wakker.

Nog even volhouden en wellicht kan je straks ook weer wat langer slapen

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik herken het zeker...

Ik heb me er inmiddels al maar bij neergelegd dat ik deze tropenjaren weinig slaap ga krijgen :D

Het hoort er nou eenmaal bij en soms heb ik er ook echt de balen van. Op dat soort momenten neemt manlief de jongens mee naar beneden na Benjamin's voeding en slaap ik nog eventjes door. Of blijft Benjamin bij mij op bed liggen en gaat hij Lucas vast wassen en aankleden en de tafel dekken enzo.
    (in het weekend dan, uiteraard, doordeweeks moet ie werken).

Ik hoop dat ik -tegen de tijd dat de jongens ouder zijn- überhaupt nog KAN uitslapen en er nog van kan genieten ;). Hoe vaak hoor je niet dat je er dan al zo aan gewend bent dat het niet meer nodig is?

18. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ze vertellen vooraf wel tegen je dat je je borst nat moet maken voor de slapeloze nachten, maar je weet pas wat het is als je het meemaakt. Ik moet er ook erg aan wennen, maar dat gaat wel goed. Op tijd naar bed. Wij hebben mazzel dat onze zoon om 19.30 al naar bed gaat en dan tot 6.30 slaapt. Ik heb geprobeerd om hem wat later naar bed te brengen, maar omdat hij overdag slecht slaapt is hij niet te genieten tegen 19.00.

Ach ja het hoort erbij en het komt ooit wel goed. Alleen mijn man heeft er erg veel problemen mee. Maar hij doet het wel. Hulde voor hem.

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik loop al dagen rond als een zombie en dat met 1 kind :p
    Ik heb me er maar bij neergelegd..
    Af en toe in de middag slapen wanneer zij ook slaapt en vroeg naar bed helpt wel.

20. Baddie

Baddie Actief lid

26 apr 2009
    120
    0
    0
    Hier zijn we nooit écht uitslapers geweest,dus vroeg opstaan is voor mijn geen enkel probleem. (nouja? wat is vroeg hé?);)
    Ons mannetje krijgt s'avonds om 7.00 de laatste fles,en slaapt tot s'morgens 7.30. Heerlijk.

Deel Deze Pagina