Wintertijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lauwra, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik ben benieuwd of jullie nog wat doen om het uur verschil met de wintertijd wat op te vangen.
    Ik probeer hier alles een half uur later te doen sinds deze week, maar dat blijkt in de praktijk toch vaak lastig te zijn;)
    s Avonds rek ik wel een beetje, maar ja als hij erg moe is dan laat ik hem ook niet op zitten.

2. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij doen sinds begin vd week elke 2 dagen een kwartiertje later naar bed zitten nu op kwart over zeven ipv half zeven en dan morgen half acht ipv half zeven en dan word ze in de ochtend ook wat later wakker gelukkig

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Een kwartiertje is ook wel een goed idee ja, dat is beter te behappen dan een half uur.
    Maar aan de andere kant ben ik iets minder van de klok... wat dat betreft. We proberen hem wel altijd om 7 uur in bed te hebben, maar kan ook best weleens al om half 7 zijn of kwart over 7. Komt ook omdat zijn middagslaapje erg variabel is. Hij slaapt dan weer anderhalf uur dan weer 4 uur en alles er tussenin.

4. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Nee. Ik kan niet wachten tot de meiden om 19.00 en 20.00 naar bed gaan ipv 20.00 (dl 2 jaar) en 21.00 (dl 3 mnd). En ze zijn behoorlijke uitslapera hoor. 7.45 en 9.00. Dus dat is prima.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha het verbaasde me al dat er nog geen topic over was, maar hier doen we eigenlijk ook niks bijzonders.
    Mijn zoontje heeft gelukkig geen heel strak ritme, bedtijd 's avonds is heel wisselend, hangt ook van de lengte van z'n middagslaapje af.
    Hier morgenavond een verjaardag, dan gaat hij gewoon mee en dan daar in het campingbed, dus waarschijnlijk is het door alle afleiding makkelijk te rekken tot wat later, zodat hij de volgende ochtend ook niet te vroeg wakker is. :D

6. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Gheh... Zoonlief vindt het hier ook vaak om half 7 tijd om op te staan. Ben een beetje bang dat ik straks om half 6 naast mijn bed sta. Proberen wel 's avonds deze dagen voor de tijd veranderd een beetje later op bed te leggen, een beetje te schuiven. En als hij straks echt te vroeg wakker is denk ik dat ik hem er na een voeding gewoon weer inleg.
    Het is wel eens gebeurd dat hij het om 6 uur tijd vond om op te staan. Dan was het wel even mopperen als ik hem er weer in legde, maar met een hand op hem was het ook al gauw weer goed. Daar hoop ik dan nu ook op. ;)

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter is nooit zo erg van de klok en dat ze op bepaalde tijden wakker wordt of naar bed gaat. Wordt het een keer een keertje later, dan houdt ze dat prima vol.
    Zaterdag ga ik niets bewust veranderen aan haar bedtijd, houdt ze het vol dan wellicht iets later naar bed.
    Zondagavond probeer ik haar dan wel een uurtje langer op te houden (denk voor haar middagslaapje een half uur en in de avond een half uur), zodat ze hopelijk maandag weer in haar normale ritme zit.

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wij proberen gewoon een uurtje later naar bed te doen.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nu al langer wakker houden heeft echt iemand wat aan ;) En volgende week gewoon weer werken, dus komt vanzelf weer in het ritme. Ik doe dus niks. :D Maar vrees wel voor zondagochtend, haha.

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Oh ja da's waar. Dat is dit weekend weer. De jongste is nu bijna 4. En ik heb er niets aan gedaan. Dat had ik misschien beter wel kunnen doen nu het vakantie is. Dat gaat leuk worden :(
    De jongens (10, 7 en bijna 4) slapen met zijn drieën op 1 kamer. En zijn de meeste ochtenden al voor 7 uur wakker. Dat is de komende tijd dus voor 6 uur :$ Niet echt blij mee.
    We gaan wel zien hoe het loopt. Later naar bed brengen heeft hier nooit zo veel effect. Ze slapen echt niet uit hier. En zijn dan lekker chagrijnig.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Hier ging het tot nu toe altijd vrij natuurlijk. Heb me er ook wel eens druk over gemaakt maar het kwam altijd vanzelf goed.
    De jongste heeft sinds vandaag al een laat ritme, dus als dat zo blijft zit hij volgende week weer goed :)
    De oudste is nu steeds om half 6 wakker dus daar vrezen we wel wat voor. Om nou om half 5 op te staan....nee dan mag ze echt nog even blijven liggen! 'S avonds maar wat later op bed en hopen dat haar ritme daardoor meeschuift!

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dochterlief slaapt de laatste tijd al uit tot half 9. dat wordt zondagmorgen half 8, prima tijd :D

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik was van plan gewoon te doen alsof er niets is gebeurd. Dus van de ene op de andere dag begint de dag een uurtje later. Vroeg wakker worden en niet meer willen slapen gebeurt wel eens vaker, dus dan maar uit bed en de eerste voeding om 7.00 uur nieuwe tijd. De slaap- en eettijden wisselen toch al een beetje per dag.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier slaapt ze al weken slecht dus geen pijl op te trekken, ben niet van plan iets anders te doen..

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    De ene keer is ze om 6:30 wakker en de andere x moeten we dr om 9:00 wakker maken maar wat het meest wat voorkomt is dat ze rond 8en wakker wordt. ik hoop voor zondag op de 9:00 variant 😊
    Maar dat zal wel niet 😉

16. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij doen niks.. Maar er is ook nog niet echt een vaste slaaptijd (Meestal tussen 19u & 20u)
    Ze slaapt meestal tot 8u, dus als ze zondag een uurtje vroeger wakker zou zijn is dat geen ramp..

17. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Bij mij ook!

Deel Deze Pagina