Ja ik besef me heel goed dat dit een luxeprobleem is. Mijn kindje van 4,5 maand is een voorbeeldig kindje. Ze slaapt door sinds ze drie weken is. De drink goed. Is vrolijk en gezellig en geen noemenswaardige problemen. Maar ze slaapt wel erg veel. Ik heb het vandaag eens bij elkaar opgeteld en ze is ongeveer 5 uur per dag wakker. Dit zijn haar wakkere momenten: Om 7.00 uur een half uurtje Om 11.00 uur een uur Om 15.00 uur anderhalf uur Om 18.00 uur anderhalf uur Om 22.00 uur een half uurtje Ik vraag me soms af of dit wel normaal is, want ik hoor in mijn omgeving vaak verhalen dat babies (bijna) de hele dag wakker zijn. Heeft ze nu wel genoeg wakkere tijd om zich te ontwikkelen? Ze rolt al wel naar beide kanten, en ze brabbelt verschillende klanken.
Hihi onze zoon was ook zo'n slaapkop! Geniet ervan. Nog steeds zou zoonlief prima verder kunnen slapen na het ontbijt. En anderhalf uur wakkertijd heeft bij hem ook echt lang geduurd voor het dat aankon. Ik denk daar wel eens met weemoed aan terug Qua ontwikkeling denk ik niet dat je je snel zorgen hoeft te maken. Een uitgeruste baby is heel wat waard.
Ja haha ze zeggen wel eens een baby groeit als hij/zij slaapt. Ja me dunkt, mijn meid is al 8,5 kilo.
Nee hoor elk kind is anders. Geniet er ook nog maar een beetje van want voor je t weet zijn ze 2 en slapen ze overdag niet meer Mijn tweeling is ruim 8m en ik las dat ze per dag gemiddeld 14 uur slapen. Nou daar gaan die van mij flink overheen want die slapen alleen snachts al 14 uur. Overdag slapen ze ook nog 2x minimaal 1.5 uur. Heerlijk hoor nog al is t soms ook wel lastig als je er op uit wilt
Het lijkt mij heerlijk! En ze groeien er ook goed van. Nou wil ik je absoluut niet ongerust maken hoor, maar ik zou het wel even bij de cb arts overleggen. 5 uur per dag wakker vind ik wel erg weinig. Máár, ik weet er verder niks van hoor dus het enige wat ik wil zeggen is dat het toch verstandig is het even aan de arts te vragen voor de zekerheid.
Ja ik heb het tussen neus en lippen wel eens genoemd bij het CB maar zij geven eigenlijk aan dat het allemaal oke is. Elk kindje is immers anders en sommigen hebben nu eenmaal meer slaap nodig. Tja ze groeit goed en doet het verder prima. En mijn ervaring is dat als een baby volgens de grafiekjes groeit, dat ze het allemaal wel prima vinden daar bij het CB. Fijn om te lezen dat het voor sommigen herkenbaar is!
Was het maar herkenbaar.de eerste maanden sliep hij niet alleen weinig maar wij ook 4/5 uur per nacht verdeeld in 3 keer Uk is nu 18 maanden en slaapt zelde door en ook niet het klokje rond.dus geniet er van!
Hier ook zo'n lekkere slaapkop!! Na de ochtendvoeding ( meestal rond half 8) slaapt meneer heerlijk verder tot een uurtje of 11.. Is dan mrestal wakker tot half 2 en slaapt dan weer tot een uurtje of 18.00! 'S avonds wel wat langer wakker.. Hij gaat rond 20.00 in de douche, drinken en rond 21.00 uur ligt hij er dan weer in. Krijgt 's nachts nog wel 1, soms 2 voedingen maar slaapt dan ook altijd gelijk weer verder!! Het is een heerlijk tevreden mannetje, groeit goed! Dus ik geniet er maar van!
Hier heb ik na een huilbaby ook een voortreffelijke baby (niet dat mijn zoon niet voortreffelijk was hoor! ) Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en die slaapt ook nog heerlijk! Van 09:00 uur tot 10:00 uur of langer En van 13:00 uur tot 16:00 uur haalt ze makkelijk! En dan weer van 19:00 uur en dan begint het rommelen! Soms 23:00 uur soms later voor nog een extra fles en dan vaak snachts rond 04:00 uur nog een fles maar dit had wel een medische oorzaak die nu weggenomen is dus we proberen haar nu eraan te laten wennen dat ze weer kan doorslapen.
Héérlijk hè?! Onze dochter is er ook één 'uit het boekje'. Dit in tegenstelling tot onze zoon, dat is nooit een beste slaper geweest en dat is hij nu nog steeds niet. Doorslapen heeft hij van 6 maanden tot een jaar gedaan en sindsdien is dat over. Dochterlief slaapt door sinds ze 6 weken is. Ze drinkt goed, ligt dan lekker bij je rustig om haar heen te kijken, dan gaat ze in de box en kan daar rustig een uur in blijven liggen als je dat zou willen. Ze is lekker vrolijk, kijkt om haar heen, kijkt naar de speeltjes in de box, speelt en sabbelt op haar handjes....een genot om te zien! Ze is gemiddeld in totaal zo'n 1,5 uur wakker en gaat dan weer slapen. En soms moet ik haar ook weer wakker maken voor de volgende voeding en dan begint het hele riedeltje weer opnieuw. Geniet ervan nu het nog kan zou ik zeggen!
Ja het is ook wel heel fijn inderdaad. Ik denk soms echt dat we nooit voor een tweede durven te gaan. We zijn veels te verwend. Het lastige is alleen dat we dus niet lang naar buiten kunnen of op pad. Want met anderhalf uur wil ze weer in bed liggen.
Hier ook niet hoor, want madam vindt de wagen dus drie keer niks! Nou ja, het hoort ook een beetje bij kleine kind(eren) hebben. Ze gaan vanzelf meer wakker zijn overdag...
Onze oudste dochter sliep ook zoveel. En bij de jongste is het andersom! Overdag slaapt ze in totaal zo'n 3-4 uur denk ik (verdeeld over 3 slaapjes). Verbaast me hoe uitgerust ze dan is. Dus geniet er maar lekker van .
Heel herkenbaar dat gevoel Wij hopen er nu wel op maar zeggen ook heel vaak tegen elkaar; het kan alleen maar pittiger worden
Hier ook zoon slaap kop!! toen ze kleiner was sliep ze overdag ook zo 5/6 uur achter elkaar. heb haar nooit wakker gemaakt. Nu ongeveer van 8 30 tot 11.00 van 12.30 tot 15.00 en 17.00 tot 18.30 20.30 naar bed en meestal aan 1 stuk tot een uur of 6/7 De laatste 2 weken is ze trouwens snachts wel weer wakker. Ze is ook al een echte snoozer!! Als ik haar smorgens nog even een speentje geef. ligt ze zo nog een half uur na te tutten en te krekken en strekken. Iedereen klaagt altijd dat ze altijd in bed ligt of naar bed gaat als ze bij mij komen. Kwa ontwikkeling gaat het verder ook prima.. ze rolt, wil graag zitten, maar kan dit nog niet.. af en toe zit er al een knie onder dus ik geloof niet dat ze daardoor minder snel is ofzo. Dat het lastig op pad gaan is vind ik ook wel.. ze slaapt nog wel in de wagen maar toch een stuk minder goed, dan is ze vaak ook meteen nukkig.
Ja herkenbaar! Tja ze is al zo weinig wakker. Als ze wakker is dan hoeft ze niet bij mij of iemand anders op schoot te zitten. Dan vind ik het veel belangrijker dat ze lekker gaat spelen. Of samen wandelen buiten.
zoontje, 13 weken: 7.30 wakker en flesje 1 a 1,5 uur spelen 11 uur wakker maken voor flesje 1 a 1,5 uur spelen 15 uur wakker maken voor flesje 1 a 1,5 uur spelen 19.00 wordt zelf vaak wakker voor flesje 22.00 wakker maken voor flesje zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz ook een grote slaapkop dus. zn grote zus was net zo!!! dus een tweede kan ook (nog) makkelijker zijn dames!