hoeveel kleertjes nodig voor babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey meiden ,

ik heb tot nu toe niet veel kleertjes gekocht .

Ik heb nu 2 setjes maat 50 en maat 56 en een paar shirtjes in maat 56 en 62. Ik wil ook niet al te veel kopen omdat we vast wel veel kado krijgen en de baby groeit er snel uit. Dan vind ik het zonde om 1 x te laten dragen en weg te stoppen in de kast.

Dus hoeveel kleertjes heb ik nu nodig??

2. fafje

fafje Niet meer actief

Mijn zoontje was maar 2940 gram bij de geboorte en heeft tot onegeveer 7 weken 56 gedragen..toen wa shij alweer 4750 gram

dus ik heb heel wat extra 50 moeten kopen, wnat al de kraamvisite kocht meetsal 62/68 ...(die maat overigens is lang gedragen)

Setjes deed ik niet echt aan, als kindje 1x spuugt is het setje al verpest ...dus hier gewoon fijne stretch rompers en leggingbroekjes/joggingbroekjes..
    boxpakjes ook wel fijn...

ik moest hem de eerste 5 weken wel minstens 1x per dag verschonen qua kleding, dus het gaat hard hoor, ook met je was ;)

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Volgens mij heb ik nu iets van 2 setjes in 50 en 4 setjes in 56. Misschien nog ergens een los shirtje of vestje, ik weet het niet precies. Is niet veel denk ik... tenminste, als ik die gevulde kasten soms zie :D Rompertjes heb ik er denk ik 10 van in 56, in maat 50 hooguit 3 geloof ik.

Ik denk ook steeds: je krijgt vast veel (en zelfs nu al, vrienden enzo nemen regelmatig iets leuks voor ons mee in maat 56) en je weet ook niet hoe lang je kindje in een bepaalde maat zal zitten, en of hij/zij überhaupt die maat zal dragen.
    Mijn voornemen is dus om het zo te laten zoals ik het nu heb, ik kan altijd nog bij halen mocht het niet genoeg zijn.
    Wel moeilijk hoor, ik zie zo vreselijk veel leuke dingen, het ene nog leuker dan het andere. Maar goed... als de kleine meid er straks is, dan hangen er nog steeds hele leuke dingen in de winkel, en dan mag ik nog veel vaker shoppen :p

4. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn ervaring; visite neemt na de geboorte (bijna) nooit 50 of 56 mee, begint echt met 62 en ik heb zelfs tot maar 86! gekregen. Je kunt natuurlijk even wachten totdat een beetje ingeschat kan worden of het een grote of kleine baby wordt, hoewel dat ook niet altijd even nauwkeurig is. Bij een grote baby wat meer 56, bij een kleine baby wat meer 50.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou ook nooit uit gaan van dingen die je krijgt.

hier kregen we veel maat 68 en groter en knuffel beren etc.

ik zorg gewoon zelf voor een kast vol.
    van fynn weet ik dat hij lang in 56 heeft gezeten en daarna heeel lang in 62.

nu verwachten we een klein kindje dus halen we toch ook wat pakjes maat 50 en na de echo met 36 weken besluiten we of we nog even 44 bij halen.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Mart heeft een week of 5 in maat 50 gepast, ondanks dat hij bij de geboorte 3510 gram en 51 cm was, ik zou zelf wel een stuk of 4 outfits in maat 50 halen. Maat 56 paste hij nog geen 2 weken, dus dat was zonde van de kleertjes..

Weetje wat het is als je in maat 50 en 56 een stuk of 4 outfits hebt, kan je zien hoe groot je kindje is, en hoe vaak je moet wassen, en je kan altijd bijkopen toch?

Ik hoef trouwens nooit zijn kleren eerder te wassen, hij spuugt nooit. Heel soms lekt de luier, dan moet ik wel eens extra wassen. Maar hij gaat om de dag in bad, en krijgt dan schone kleertjes aan, dus alle kleertjes worden 2 dagen gedragen

7. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    wij zorgen ook echt genoeg in huis te hebben.

In ieder geval een setje of 10 per kind (shirt/broek) ik verwacht als kraamcadeau idd ook geen maatje 50/56 maar groter.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik heb van elke maat 4 outfits, geen pakjes maar losse truitjes en broekjes. Moet wel zeggen dat ik van maat 50 en 56 elk maar 1 'duurder' setje heb en de rest gewoon van de Zeeman. Daar wilde ik niet te veel geld aan uit geven, omdat ik nog niet weet of ze er wel in gaat passen en hoe lang. Mocht ze het idd niet zo lang aan hebben, dan is het niet zo zonde.

Rompers heb ik elke maat 8 stuks. Twee korte mouwen, twee overslag, twee zonder mouwen en twee lange mouwen, haha.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oke da nmoet ik nog een paar erbij halen ..hopelijk komt er veel kortingsacties bij hema :p

10. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik had 3 duurdere setjes gekocht in maat 56 en een paar setjes bij de hema en prental (ook merk prenetal). Maar ik vind het veel leuker om nu kleertjes te kopen voor boaz omdat ik nu weet wat hem leuk staat.

11. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Van de kraamvisite inderdaad veel maat 62/68 gekregen, maar ik vind lang niet alles leuk en ik weet al dat ik veel nooit aan ga doen omdat ik het gewoon niet leuk vind. Erg he!

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje hoeveel kleertjes er hier achter in de kst zijn beland? om daarna in een doos te gaan naar het volgende jongetje.
    echt bijna allles wat we hebben gekregen.

over de hoeveelheid. ik heb nu:

4 maat 50 2 duurdere en 2 van prenatal
    8 maat 50/56 3 duurdere de rest prenatal en hema
    5 maat 56 1 duurdere en 4 van de rest
    4 maat 62 1 duurdere en 3 normale

13. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Smaken verschillen gewoon echt :p Je hebt al lekker veel gekocht zeg!

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Hema heeft nu bonnen voor 15% korting! Even op de website kijken. Ik ben vanmorgen al hier in de stad geweest en ga zo even naar de andere Hema met nog 4 bonnen. Scheelt toch weer. Misschien zijn er bij jou in de buurt ook meerdere Hema's.

15. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Bij mij nam de visite grotere maten mee, hij heeft nu (5mnd) maat 62 en heeft nog steeds kleren die hij heeft gekregen die hij nog niet past. Ik zou zelf toch wel een berg kleertjes kopen. Maat 50 heeft die van mij heel lang aan gehad (zeker 3 mnd), maat 56 heeft hij maar een paar weken aangehad.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi,

Ik koop in tegenstelling tot andere meiden (las net het topic hoeveel geld je uitgeeft) graag wel bij zeeman en wibra.
    Omdat je kind er zo uit gegroeid is vind ik het echt zonde om veel geld uit te geven. En ze hebben bij zeeman hele fijne zachte broekjes in allerlei kleuren ik geloof €1,99 per stuk ofzo...
    En ik weet niet of jullie nog Hans Textiel filialen hebben maar daar hebben ze hele leuke babykleding en omdat ze failliet zijn is elk 2e artikel gratis. Toevallig kreeg de winkel bij mij in de buurt nog een lading kleding binnen van een ander filiaal dat ging sluiten dus ik ben een paar dagen later nog even terug gegaan....

Ik heb nu best veel dingen in maatje 50, 56 en 50/56 ook omdat ik het leuk vind om zelf dingen gekocht te hebben!
    Ook van een vriendin nog veel gekregen en daar een selectie uit gemaakt.

En zelf geeft ik ook altijd kleertjes op kraamvisite vanaf maat 62 omdat je niet weet of het kindje het nog wel past en je het ook zonde vindt iets te geven wat niet of maar een paar keer aan kan..

C&A heeft ook wel leuke dingen maar in sommige filialen weinig keuze. Misschien in de grote steden meer?
    Ik zat op internet te kijken en daar zag ik kleding voor €25 euro voor een truitje dat vind ik zelf echt zonde.
    Maar dat moet iedereen zelf weten hoor!
    Wel wil ik dat mijn kleintje er straks leuk uit ziet en dat je het er niet zo aan af ziet. Anders komt het ook zo lullig over dat ik er niet veel voor over heb..
    Geef zelf liever wat meer uit aan een fijne wagen en ander babyspul!

17. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dat herken ik wel ja. Sommige dingen heb ik 1 keer aangetrokken, foto gemaakt en weer uit gedaan, kunnen ze nooit zeggen dat hij het niet heeft gedragen. ;)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.079
    3.867
    113
    Ik had bij beide kinderen maar iets van 4 setjes in huis gehaald (wist het geslacht ook niet), gelukkig maar, want ik kreeg zo ontzettend veel, dat ik meer dan genoeg had om aan te trekken.
    1 pakje maat 50 (bij de tweede niet eens, want ze zeiden dat het een reus zou zijn en dat bleek ook zo) en 3 in maat 56.

19. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Slim!:p

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb een lekkere kast vol vind t niet leuk als ik er iedere keer op moet letten dat ik snel weer de pakjes moet wassen of je hebt bijvoorbeeld een ongelukje dat je 2 pakjes op een dag aan moet dan zit je al hahaha en we zien wel wat we krijgen.

en ik vind t ook leuk om iedere dag wat anders aan te kunnen trekken en tegen die tijd zijn de eerste pakjes weer lekker schoon

Deel Deze Pagina