Slaaptijd baby 3,5 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door luna1978, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu ongeveer 3,5 weken oud. De nachtvoedingen moeten om de 4 uur. Nu is het vannacht gebeurd dat ik niet wakker ben geworden van de wekker om 4 uur en uit mezelf pas om 7 uur wakker werd. Mijn zoon was ook nog heerlijk aan het slapen. Maar dat betekend dat hij dus al 7 uur aan het slapen was, zonder dat hij zich heeft gemeld om te drinken. Ik moet mijn zoon ook met de voedingen altijd wakker maken, hij is altijd in een diepe slaap. Tot nu toe zelden dat hij uit zichzelf gaat melden. Hij drinkt wel goed, want hij komt in gewicht goed aan.

Ik vraag me af of dit wel goed is zo lang slapen zonder zich te melden bij een baby van 3,5 week oud :(

p.s. normaal word ik wel altijd wakker, weet ook niet waarom ik doorsliep / de wekker gewoon niet is afgegaan.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je hoeft je geen zorgen te maken. Van wie moet ze om de vier uur eten? Krijgt ze borstvoeding?

Groetjes Adrienne

3. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is mij verteld dat hij overdag om de 3 uur moet en snachts om de 4 uur. Ik heb afgelopen week wederom 2 keer door de wekker heen geslapen, wellicht vermoeidheid. Maar hij slaapt als een os. Ook na 6-7 uur krijg ik hem met moeite wakker snachts. Overdag daarentegen is hij heel veel wakker en huilt ook soms 5 uur achter elkaar :(

4. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    p.s. hij krijgt borstvoeding. En als hij dus overdag heel veel huilt, geef ik ook flesvoeding bij. Dat is dan meestal tegen het eind van de middag. Maar daar wordt hij de laatste dagen ook niet stil van.. Weet het niet meer...

5. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Oke, we gaan even alles nalopen, kijken of we er zo achter komen wat het kan zijn.

Ten eerste zijn de tijden die jij nu hanteert voor een baby in de eerste week. Hij mag er nu gerust langer tussen. Laat heb maar eens gewoon liggen, en kijk dan eens hoe laat hij komt. Borstvoeding mag immers op verzoek. En zeker na vier weken.

Hoe vaak leg je aan overdag? Als er niet genoeg voeding is, en je wil borstvoeding blijven geven, dan kun je beter extra aanleggen zodat de productie hoger wordt. Hoeveel kunstvoeding geef je bij dan?

IK hoor van je...

Groetjes Adrienne

6. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overdag leg ik om de 3 uur aan, maar als hij huiliger is vaker. Dat kan om het uur / anderhalf uur zijn. Gisteren heeft hij bijna 7 uur gehuild :(

Kunstvoeding geven we alleen bij als hij huilt, dat is in uiterste nood. Normaal valt hij wel in slaap daarna, maar nu niet meer. Ook heeft hij nu na kunstvoeding hele dunne ontlasting met stukjes. Spugen doet hij niet.

Hoe lang kan een baby van 5 weken achtereen doorslapen s'nachts? Afgelopen nacht heb ik hem na 6 uur gevoed en hij was wederom niet wakker te krijgen. Hij heeft wel gedronken, maar niet extreem lang (15 min ongeveer, met tussenpozen van enkel een beetje sabbelen). Weer in zijn bedje gelegd en 2 uur later meldde hij zich zelf.

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat me opvalt is het verschil tussen dag en nacht. Overdag huilt hij heel de tijd en in de nacht is hij niet wakker te krijgen. Zowiezo mag hij doorslapen als hij 5 weken is, dus zou ik hem niet wakker maken, maar eens kijken hoe laat hij komt. Dunne ontlasting met stulkjes hoort bij de borstvoeding. Hoe vaak poept en plast hij op een dag?

Als de productie niet voldoende is willen ze vaker drinken, en dan kan veel aan te leggen de productie worden verhoogd. Hoe huilt hij? Zachtjes, hard, er tussen in, met gierende uithalen, of beetje bozig.

Hoe is het met zijn gewicht?

Waar slaapt hij?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina