2 kindjes op 1 kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gretina, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gretina

Gretina Nieuw lid

2 nov 2008
    3
    0
    0
    Hai, ons 1e kindje is 10 maanden en we verwachten in juli 2009 ons 2e kindje. We denken erover om ze bij elkaar te laten slapen (kamer is 25 m2). Heeft er iemand ervaring mee? Alvast bedankt!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zou het zelf niet zo snel doen maar als er geen andere optie is dan wel waarom niet. wij sliepen vroeger vaak samen op een kamer. mijn jongste zusjes zelfs heel lang en schelen 11 maanden. ik en mijn zusje alleen als baby en schelen 1,5 jaar. dit heeft eigenlijk nooit problemen opgelerd volgens mijn. vaak slaapt een peuter een stuk slechter bijvoorbeeld doordat ze willen spelen enzo en ook zul je ze elke keer moeten storen als je de baby moet voeden enzo. als je baby een vaste slaper is dan zou ik zeggen ja maar is het een onrustige slapen dan niet

ik heb een dochter van 13 maanden en verwacht in juni de 2e

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Het kan zeker of het werkt is idd een tweede. Mijn dochter maakt 's nachts een boel geluiden, dit zou een ander kindje echt wel wakker kunnen maken waardoor hij/zij slechter zou slapen. Plus je moet je nieuwe kindje inderdaad 's nachts voeden waardoor je ook je andere kindje weer kunt storen als hij/zij slaapt.

Is het een idee om je kindje de eerste maanden bij jou op de kamer te leggen tot ie doorslaapt? Voor jou makkelijker met voeden en je andere kindje kan ongestoord slapen. Als je tweede kindje dan doorslaapt is het samen slapen waarschijnlijk makkelijker.

Maar het hoeft ook geen probleem te zijn en dat het wel gewoon goed gaat. Kwestie van uitproberen.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn twee meiden gaan uiteindelijk ook bij elkaar op de kamer. Maar de eerste paar maanden gaat de baby bij ons op de kamer. Dat is veel makkelijker ivm voeden enzo.
    Daarbij vind ik het een beetje eng mijn dochtertje bij de baby alleen te laten. je weet nooit wat ze doen.
    Dus ik moet dat echt met de tijd aanzien of en wanneer ik dat aan zou durven.

5. Gretina

Gretina Nieuw lid

2 nov 2008
    3
    0
    0
    Bedankt voor de reacties, we willen de baby inderdaad de eerste maanden bij ons op de kamer houden tot die doorslaapt en ze dan samen leggen. Dan wordt de oudste niet wakker van nachtvoedingen enz. Daar hebben jullie gelijk in.

Nu slaapt onze dochter ontzettend goed en wordt nergens wakker van maar het blijft idd afwachten als daar een tweede bij gelegd wordt en of het anders wordt als ze ouder is..

Ook is het maar de vraag of de tweede ook een goede slaper is..
    Vindt het lastig, wat te doen?

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    samen op de slaapkamer is natuurlijk wel leuk!
    Maar wat als de oudste straks op de slaapkamer wil spelen en de andere doet nog middagdutjes?

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik zit een beetje met hetzelfde probleem. ik verwacht in juli de 2e, mijn dochtertje is nu 11 maanden. ik heb gewoon geen slaapkamer over, maar ben dr neit echt een voorstander van. tot de baby doorslaapt maar op onze kamer en daarn amaar bij mijn dochter op de kamer, terwijl die kamer ook neit eens heel groot is. maar ja maar roeien met de riemen die je hebt.

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    de baby kan voor de middagdutjes toch ook in vader en moeders bed ofzo? je kunt overal wel een plaatsje maken.
    Of voor een uurtje de speeltjes uit de slaapkamer halen..

Deel Deze Pagina