Oren? Iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 8,5 mnd. Vanaf het begin is slapen een drama. Overdag slaapt ze nauwelijks en 's nachts is het veel huilen.

Ik probeer zoveel mogelijk met haar mee te denken, maar ik weet het ook niet meer...

Soms slaapt het meisje een nacht goed door, om vervolgens weer een aantal nachten flink te huilen. Mijn vriendin is dan echt een paar uur bezig om haar weer in slaap te krijgen. Voeden helpt niet, bij haar zijn helpt niet. Ze overstrekt zich en is echt boos.

Nu dacht ik dat dit mogelijk haar oren kunnen zijn. Ze heeft echter nooit last van verkoudheid en oorontsteking heb ik ook nog niet gehoord. Kunnen dit wel haar oren zijn?

Ik heb al geadviseerd om eens paracetamol te gaan geven om zo te testen, maar dit wordt aan de kant geschoven.

2. Leonora86

Leonora86 Actief lid

29 jan 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even met je mee, zit aan dezelfde potentiele problemen te denken bij mijn zoontje (of aan de neusamandel)...

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zou ook als moeder niet pcm insteken zonder reden.
    Oorontsteking heeft meer aanwijzingen dan alleen huilen in bed.
    Misschien last van buik of tandjes kan ook verklaren dat ze soms niet goed slaapt

Het kan ook geen reden zijn maar gewoon zo'n kind of fase.

Ik zou je vrindien adviseren een patroon maken met welk ze gaat steeds terug slapen. Bijv. Speen, knuffel, steeds hetzelfde terugleggen bijv. op rug of zijkant. 5 aaitjes. Paar woordjes, muziekje aan en gelijk weggaan. Als ze huilt dan 5 min laten huilen, terugkomen en weer hetzelfde doen. Zo houd geen enige kind 2 uur vol van 8 mnd. Zal wel pauzes zijn. Als ze steeds haar terugneemt of oppakt of andere patroon doen dan is lastig kind aan te leren zelf gaan slapen. Gewoon hetzelfde vasthouden en niet elke dag iets nieuws proberen

Deel Deze Pagina