Ons zoontje Mika is nu 15 maanden oud. Hij is enigst kind en zal dat helaas ook blijven. In onze omgeving hebben wij slechts 1 kennisje met een klein kindje. Verder komt Mika nooit in contact met kleine kindjes, terwijl hij daar wel behoefte aan heeft. Geld voor een kinderdagverblijf is er helaas niet en voor de peuterspeelzaal is hij nog te jong. Wie heeft tips voor ons om ervoor te zorgen dat ons mannetje toch met andere kindjes kan spelen? Misschien is er wel iemand hier op het forum uit Zuid-Limburg, die het leuk vindt om kennis te maken? Dan kun je me altijd even een PM sturen Groetjes, Channie7
Tja, ik ging 's middags regelmatig naar de speeltuin, maar daar is nu ook het weer niet voor. Je kan gaan zwemmen met je zoontje. En hier heb je muziek op schoot. Is voor moeder een dreumes. In de lounge en dan bij clubs heb je een topic, buurtgenootjes. Misschien zitten daar mensen bij die ook uit zuid limburg komen. Is speciaal er voor gemaakt om contacten te leggen.
Maar het KDV is tegenwoordig helemaal niet meer zo duur omdat je veel geld terug krijgt van de belastingdienst. Helemaal als je bijv een laag inkomen hebt. Maar goed, ik weet jullie situatie niet natuurlijk. En misschien wist je dit nog wel niet.
Wij hebben n gemiddeld inkomen en betalen zélf nog geen euro in het uur voor het KDV. En daar zit eten, luiers bij in!
hier gaan we regelmatig naarspeeltuinen en laat haar daar lekker der gang gaan. ze heeft heel veel interresse in andere kindjes en gaat ze oook meteen opzoeken. ook is het gratis als je zelf wat drinken en eten meeneemt
Bij ons in de buurt heb je speciale kruipgroepen. Hier zijn ze vaak van 0,5 tot 2,5 jaar. Daarna kunnen ze naar de peuterspeelzaal. Dat is 1 ochtend, 2 uurtjes, waar de ouders dan bij blijven koffiedrinken. Misschien hebben ze zoiets ook bij jullie in de buurt. Ik hoor het wel vaker, ook uit andere regio's.
wij betalen ong 30 euro aan het kdv, de rest krijgen we terug. eten, drinke en luiers zitten daar ook bij in. ze gaat 2,5 dag heen
Je krijgt alleen geld terug van de belasting voor de kinderopvang als je of allebei werkt of een werkt en de ander een studie volgt. Als een van beiden dus thuis is, is kinderopvang idd heel duur.
Wat een hoop reacties: dank je wel. Geld terug voor kinderopvang is niet zo goed geregeld bij de Belastingdienst. Als de een werkt en de ander (m'n man) 100% is afgekeurd krijg je namelijk geen cent. Dit terwijl je niet voor niets 100% afgekeurd bent, maar dat terzijde. Er komt wel een nieuwe regeling voor mensen die hierdoor buiten de boot vallen, maar die is er hier helaas nog niet. Een kruipgroep: klinkt goed, maar helaas niet hier in de buurt. Ik had er ook nog nooit van gehoord. Ik was er anders zeker heen gegaan. Zwemmen is inderdaad een optie: daar had ik zelf ook aan gedacht. Het is alleen jammer dat Mika daar minder z'n eigen gang kan gaan als in de speeltuin. Beter iets dan niets. Meer suggesties zijn altijd welkom!
In het Lounge-gedeelte op deze site is een topic buurtgenootjes, daar staan mensen die geregistreerd staan op deze site en die het wel leuk zouden vinden om contact te hebben met andere mensen bij hun in de buurt. Het staat gerangschikt op provincie, dus ik zou daar eens een kijkje nemen.