Zwemmen (baby 13 weken)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jpostma, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jpostma

jpostma Actief lid

11 nov 2010
    151
    0
    0
    Tandartsassistente
    Friesland, Nederland
    Hallo,

We zijn van plan om met me ouders en zo binnenkort (waarschijnlijk eind september) een weekendje weg te gaan. Daarbij hebben ze het ook over zwemmen. Riemer is dan 13 weken. Kan/mag je dan wel met zo'n ukje te zwemmen en wat moet/kun je aanschaffen daarvoor?
    Bedankt.

2. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Dat kan prima hoor!
    We zijn ook al heel snel wezen zwemmen met onze meid (9 week).
    De zwemluiers waren wel wat te ruim, maar met een strak zwembroekje/zwempakje erover is dat prima te doen!
    Verder hoef je eigenlijk niets aan te schaffen. In zo'n zwemband past ukkie vast nog niet! En zo'n eerste keer is vaak toch even aftasten en kijken hoe hij het vindt ..
    Je zit gewoon lekker in het baby/peuterbadje met je kindje op schoot, wat door het water kroelen.
    Lang zou ie het ook niet volhouden denk ik.

Wij gaan meestal tegen half 11 het zwembad in, dan kan ze even wennen en rondkijken in het water en dan tegen half 12 krijgt ze een flesje en na het flesje vind ze het altijd super in het water!
    Eerste keer hield ze het niet lang vol, maar inmiddels hebben we al zo vaak gezwommen dat ze het nu vaak wel 1,5 à 2u volhoud in het water!

Gewoon lekker genieten! Het is super met zo'n kleintje ;)

3. misa

misa Niet meer actief

Dat kan en mag zeker! Wij zwemmen ook sinds simon een aantal weken oud is.
    We hebben een zwembroekje met een soort voeding erin. Bij prenatal te koop als wasbare zwemluier. Je kunt ook een gewoon zwembroekje kopen met eventueel een wegwerp zwemluier in.

Verder neem ik altijd alle dingen aan voeding en kleding en slaapspullen mee.
    Ook nam ik toen hij zo klein was 2 omslagdoeken mee om hem voor, tussen en na in te kunnen wikkelen. Een hydrofiele luier om af te drogen. En een flanellen luier om op het aankleedkussen te leggen als hij afgedroogd was en de omslagdoek helemaal nat was.

En alles voor jezelf!
    Ik doe mijn bikini altijd thuis al aan, dan hoef ik daar alleen uit te kleden en mijn zoon om te kleden.

4. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Pff 1,5 tot 2 uur is wel lang zeg voor een kleintje van 3 maanden. Wij zijn met mila de 1e keer gegaan toen ze 4 maanden was, toen hield ze het hooguit 25 minuten vol. Daarna gingen we lekker onder de douche.. Ff opwarmen. De kleintjes hebben het al snel koud hoor! Inmiddels is 2,5 uur echt de max. Zwemmen is erg vermoeiend voor je uk.. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat je een omslagdoek hebt klaarliggen.

5. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    babyzwemmen word aangeraden vanaf de 2e of 3e prikjes. bij ons word je pas toegelaten bij babyzwemmen met 4 maanden.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee hoor, over het algemeen wordt gezegd, ná de 1e prikjes. Maar zelfs dat is niet zo van belang. De watertemperatuur is het aller belangrijkste, omdat zwemmen het risico op onderkoeling met zich meebrengt.

Bij een wat extra verwarmd bad (32 graden) kunnen kindjes van 10-12 weken het vaak wel een klein half uurtje volhouden. Kindjes van 6 weken redden dat nog niet, vandaar dat ze vanaf die leeftijd nog niet kunnen gaan zwemmen in zo'n bad. Maar als het bad 37 graden is, kun je ook met kindjes vanaf 6 weekjes gaan zwemmen. Alleen zijn er maar erg weinig baden te vinden waar het water zo warm is (de meeste bubbelbaden zijn zelfs vaak maar 33,5 tot 36 graden en dan is 36 graden al érg warm) .

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou mn kleine baby niet meenemen naar een zwembad, zeker niet als het een cloorzwembad is ... Ook voor een babyhuidje is het helemaal niet goed ... en zeker niet 2,5 uur ... overdrijven is ook een vak ...

8. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik vind dit wel een beetje raar gezegd. Prima dat jij ervoor kiest om niet te gaan zwemmen, maar dat kun je ook normaal zeggen...
    Wij zijn met Liza gaan zwemmen toen ze 4 maanden oud was. Wel in een extra warm zwembad. Eerst in het wat diepere bad, in zo'n zwemband met een zitje. Daarna in het babybadje, lekker met mama.
    In het begin gingen we ongeveer een half uurtje en nu houdt ze het al snel 2 uur vol. Ze vindt het heerlijk.
    Ik heb altijd begrepen dat je na de 1e inentingen kan gaan zwemmen. Dus 13 weken kan prima.
    Liza heeft een zwemluier met badpakje. Toen ze zo klein was, had ik voedng bij me die ik ervoor of erna kon geven. Een badcape en/of badjasje, 2 hydrofiele luiers (1 om af te drogen en 1 om haar op te leggen). Bodylotion, droge 'gewone' luier(s) en voor buiten iets om haaf hoofdje te bedekken (muts/capuchon).

9. misa

misa Niet meer actief

Ja, half uurtje was meer dan genoeg bij ons. Nu is 30-45 min maximaal. :)

Deel Deze Pagina