verbouwen & baby , tips ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Zebra0, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij krijgen een nieuwe badkamer en een nieuw toilet in de woning ( via de woningstichting )

Nu heb ik hier een hele brief met de dingen die voor overlast kunnen zorgen en wat we allemaal wel niet moeten doen
    maar wij hebben ook een dochtertje van bijna 7 maanden
    en ik vind het echt niet prettig dat ze straks in die herrie zit
    aangezien ze eerst alles gaan uitkappen etc.

Heeft iemand tips ?
    Ik kan haar natuurlijk geen oordopjes indoen:)

Voor de dagen dat het gas en stroom word afgesloten heb ik alles al bedacht.
    dekens, heet water koken in thermoflessen ( ook om voeding mee aan te maken ) veel water in huis halen

mn man zegt dat ik het doe of er een natuurramp komt maar ik vind het zo sneu.zal overdag ook wel niet slapen natuurlijk

maargoed ze zal niet de enige baby zijn die eens een verbouwing meegemaakt heeft.
    Helaas is het geen optie om op de slechtste dagen van huis te gaan, mijn moeder kan helaas geen vrij krijgen van haar werk en mijn man heeft pas een nieuwe baan dus wil in zn 1e contract nog geen ''onnodig'' vrij vragen

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ben je met die slechste dagen zelf aan het werk dan?
    Is het geen optie om dan op die dagen in je moeders huis te verblijven? Dus lekker 's ochtends daar heen, daar bivakkeren en waneer de bouwvakkers weer weg zijn weer naar huis?

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Nee ik ben niet aan het werk maar dan is er niemand in huis aanwezig als ik er vandoor ga :)

4. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hmm ja dat is natuurlijk ook weer zo.. Moet er dan iemand in huis zijn? Of heb je dat zelf liever? (snap ik ook wel hoor..!).

Ik zou wel proberen om de kleine bij de ergste werkzaamheden even uit huis te hebben. Wij hebben zelf onze badkamer verbouwd toen ik zwanger was en de rotzooi en stof die daarvan af kwam! En de HERRIE! Pff ik zou dat nu echt niet prettig vinden voor de kleine.

5. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hmm lastig!

ja er moet zoiezo iemand in huis aanwezig zijn van de woningstichting, en ik zou dit zelf ook niet prettig vinden om er niet te zijn hoor als ze maar in en uit lopen.

Maar moet dus toch wat zien te bedenken.
    Dat badkamer eruit slopen ,dus de ergste herrie zeg maar
    waarvan jij zegt daar zou ik mijn kindje niet in houden
    hoe lang duurt dat ongeveer ?
    Dan moet ik toch echt ff wat proberen te regelen op korte termijn

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Poeh volgens mij is mijn vriend twee dagen aan het slopen geweest maar dat kwam omdat er 2 lagen tegels op zaten die er allemaal af moesten. Vervolgens opruimen wat ook stof mee brengt en daarna moesten de tegels op maat gemaakt worden. Dat was ook een pokke herrie maar gelukkig buiten ik weet niet of ze dat bij jou ook doen? Verder het tegelen is niet echt rotzooi of herrie, al stinkt de tegellijm wel flink. Daarna moest er vanalles opgehangen worden en dat is wat boor werk wat wel herrie maakt.. De herrie is niet fijn maar ik denk dat het stof en de rotzooi ook niet gezond is.

Zo was het bij ons! Uiteindelijk zijn wij een paar weken bezig geweest met de badkamer maar dat kwam omdat mijn vriend maar om de week een paar dagen thuis was en er aan kon werken.

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Is het op één verdieping? Alle werkzaamheden? Of echt een huis dus de badkamer boven? Want als je alles goed dicht houd tegen de stof en rotzooi dan zou je de kleine overdag natuurlijk beneden kunnen laten slapen. Als ze overal door heen slaapt zou het misschien wel kunnen?

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    kan je geen buurvoruw vragen een huis waar ze niet verbouwen?
    misschien dat ze heel de straat\flat doen dus misschien een andere straat een bekende?

ik breng viktor overdag als wij thuis verbouwen naar de opvang(ruil dan de dagen om zodat hij andere dagen thuis is) zodat hij de tijdens het slopen buiten de deur is.

groetjes wendy

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Het is boven de badkamer, en beneden het toilet.
    geen idee of ze dat tegelijk doen.
    maar moet wel zeggen wij hebben niets ertussen wat dicht kan,
    een open wenteltrap in de huiskamer en dan de overloop en meteen de badkamer.
    en ze zeggen wel dat ze plastic om de trap hangen voor t stof en ik kan een gedeelte woonkamer zeg maar dichtmaken met plastic tegen stof.
    Maar het gaat mij dan meer om het geluid.
    want qua stof is wel te doen denk ik. de woonkamer is vrij ruim

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Bij een kennisje van mij zijn ze nu hard aan het verbouwen, de badkamer, dak en nog iets in huis, zij is vorige week vrijdag bevallen....
    uh die vrijdag ervoor dan, beeb is anderhalve week oud.

Zij gaat tijdens de slaapuurtjes gewoon wandelen (ja ze is nogal ongerschonden uit de bevalling gekomen ;)), zodat de kleine gewoon kan slapen. En ze komen niet op de baby kamer dus die is stof en stankvrij.

Het is even niet anders, ik zou er ook vreselijk van balen, maar even doorbijten.

11. Linniestra

Linniestra Actief lid

23 jan 2011
    119
    0
    0
    Hallo :)

Nou, wij zijn begonnen met verbouwen terwijl ik zwanger was van de eerste. Nu, anderhalf jaar verder en zwanger van de tweede, nog steeds aan het verbouwen. Tja, groot huis en man eigen bedrijf en tussendoor toch zelf verbouwen . . . Af en toe word ik er gek van ;)

Mijn evaring is dat stof erg hardnekkig is en overal gaat zitten! Wij proberen deuren zoveel mogelijk af te plakken met ducktape. Dan zou ik in jullie geval, zoveel mogelijk het plastic vast plakken. Er is ook veel verschil in bouwvakkers, de een werkt netjes en houd rekening met jullie en de ander kijkt niet zo nauw. Ik had het geluk dat onze kleine overal doorheen sliep. Mijn man kan boren en zagen wat die wil, kleine vind het prima. Tja, ze is er mee opgegroeid :) Poetsen tussendoor heeft geen zin. Wel, deed ik als het die dag klaar was, schoonmaken. Als je wacht tot het allerlaatst, is het erg veel en zit je een tijd in de zooi. Hoe lang gaat het duren? Je kunt een dag makkelijker overbruggen, dan een week. Kan de kleine in de box of in de wandelwagen, in de woonkamer slapen? Het water zal eraf moeten, maar kan het er in de avond weer op?

Succes en als het voorbij is, heb je een mooie badkamer en toilet!

Groetjes Linda.

12. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Toen onze woningbouw in mijn flat verbouwde, kregen we een soort tijdstabel, daarin stond precies wanneer wat gedaan werd.
    Ik zou daar eens achteraan gaan bij je woning bouw.
    Die moeten ze hebben, want elke aannemer werkt daarmee.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is er geen vriend/vriendin/buurman/buurvrouw die op je kindje of op je huis kan passen? Dan kun je zelf met je kleintje bij je ouders in huis of je kleintje meegeven aan diegene....

Geen ervaring met verbouwingen e.d verder. X

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    @linniestra, het zou ik totaal ongeveer 3 weken gaan duren
    maar ik denk dat het ergste is als ze alles eruit gaan kappen.
    dat is vooral waar ik mee zit, dat is natuurlijk geen pretje.

Ik zag er eens achteraan gaan voor zo'n schema! dan weet ik in ieder geval welke dagen ik zeker moet zorgen dat ze niet thuis is

15. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    ik ging toen als het slaaptijd was naar mijn ouders. Deed ik daar een broodje en flesje en daarna daar op bed leggen. Tja, t was even niet anders, thuisblijven was geen optie want dan werd hij zo snel weer wakker, dat moet je niet willen.

jou kleintje slaapt wrsch nog 2x per dag...dus t is wel een inbreuk op je dagindeling maar goed....

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ja ze slaapt zeker 2x 1,5 tot 2 uurtjes nog,
    dus ga even kijken wat ik kan regelen dat er iemand in huis is en ik met haar weg kan
    heb net gelijk gebeld over of ze iets weten van werkzaamheden op welke dagen word ik morgen over teruggebeld want ze hadden geen idee ;)

heb nog minimaal 2 weken om iets te regelen dus moet lukken

Deel Deze Pagina