Slaaptijden op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toen wij voor het eerst gingen vliegen met onze dochter waren wij ook nog erg van het ritme en ik was ook vast van plan om dat ritme er in te houden. Maar dl dacht daar zelf anders over en daardoor hadden we al na 1 dag een totaal ander maar heerlijk vakantieritme. Zij sliep 's ochtends langer, tussen de middag wat langer en 's avonds was ze langer wakker. Soms gingen we overdag iets doen, dan sliep ze 's middags korter, maar dan ging ze 's avonds gewoon in de wagen slapen.

Nu met onze tweeling van 23 maanden vind ik het nog wel wat spannend. Zij slapen 's middags soms wel 4 uren en liggen dan gewoon weer op tijd op bed. Maar ik ga geen plannen maken over hoe we het gaan doen, daar trekken zij zich toch niks van aan.

2. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83

Eeeeh, nee. Dan heb je de essentie van de verschillende verhalen hier niet goed begrepen. Sommige kinderen schuiven makkelijk met hun ritme, anderen niet.

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik lees mee! Gaan in september met onze dreumes naar Mallorca.. En ons meisje ligt ook iedere avond om 19 uur in bed.. Slaapt eigenlijk niet in de wandelwagen/kinderwagen.. Dus ben ook heel benieuwd hoe het met avondeten gaat.. Maar lees hier al dat het heel veel verschilt per kind.. Overigens wil ik haar op vakantie als dat lukt wel iets later in bed leggen maar niet veel later... Maar das eigenbelang :)

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Vorig jaar was Luc net 10 maanden en sliep hij nog heerlijk in de buggy als wij uit eten gingen.
    Ben benieuwd hoe het dit jaar zal gaan. We gaan wel proberen hem later dan normaal naar bed te doen, maar als dat niet lukt hebben we pech. We hebben bewust gekozen voor een grotere suite zodat we een aparte slaapkamer hebben en 2 ruime balkons.
    Ik hoop dat hij net als jullie kindjes ook wat langer zal uitslapen, daar is hij nu nog niet van!

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij kamperen altijd, en dan gaan onze kinderen meestal best laat naar bed. De jongste van 1,5 ligt er op z'n vroegst rond 8 uur in, de oudste twee rond 9 uur/half 10. Op een camping is het vaak 's avonds nog wel een beetje levendig en bovendien verschuift ons hele ritme altijd, zodat we ook pas later klaar zijn met eten.
    Hier is het nooit een probleem. De kinderen slapen na een paar dagen vanzelf ook wat langer uit. En na de vakantie zitten ze na een dag of 2 week in het oude ritme.
    Regelmatig gaan we ook overdag iets doen, kasteel bezoeken, zwemmen, wandelen en dan slaapt de jongste een uurtje in de auto of heel soms in de drager. Als hij dan 's avonds aangeeft moe te zijn, gaat hij er wel wat eerder in. We bekijken het gewoon per slaapje, zo ongeveer.

Kwestie van uitproberen hoe je kind erop reageert. Oh, en een tip: de eerste avond is altijd ruk, andere omgeving, ander bed, prikkels van de reis. Die avond moet je niet als maatgevend voor de rest van de vakantie beschouwen in elk geval.

6. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    'k Ben ook benieuwd hoe het bij ons gaat aankomende vakantie. Zolang ons zoontje iets ziet gaat hij niet slapen, maar als wij de kinderwagen afdekken gaat hij nu wel slapen. Hopelijk doet hij dit op vakantie ook. Nu met uiteten ed. nemen we hem ook geregeld mee en dan gaat het ook goed.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier gewoon geslapen als dat uit kwam. Soms is dit namelijk al om 10.00 uur dat ze om kiept en soms pas om 15.00. Als we toevallig bij het app waren sliep ze in bed en anders in de kinderwagen. Wij hebben er voor gekozen om echt de kinderwagen mee te nemen ipv buggy omdat ze daar gewoon goed in slaapt. Veel beter dan een gammele buggy.

savonds lag het eraan. Soms bleven we bin het app en soms wilden wr uiteten. Dan bleef ze op tot ze moe was en ging dan in de kinderwagen slapen.

ik ben altijd heel makkelijk feweest met slapen en dat heeft zo zn effect op haar. Ze slaapt wanneer zij moe is en dat kan in bed wandelwagen of in de auto!

Deel Deze Pagina