Was ik weer.. nu onze reis naar Italië is geannuleerd zijn we aan het kijken naar een korte vakantie dichtbij huis. Mijn man wilde tóch wel graag naar Duitsland, omgeving Moezel leek ons wel leuk. Iemand ervaring met het park landal Sonnenberg en de huisjes? Hoe is de schoonmaak etc.? Restaurants op het park of in de omgeving goed te doen? Ik heb op de site gekeken en de wat nieuwere luxe huisjes vind ik echt belachelijk duur.. €800 voor een midweek Hoe zijn de standaard huisjes?
Ik lees even mee. Wij hebben een ander Duits landal park op het oog. Ik ben wel benieuwd naar de maatregelen daar? En weet iemand hoe het zit met omboeken? Zou dat ook naar 2 verschillende boekingen kunnen? We willen namelijk 11 dagen gaan en mocht het toch niet lukken, het omboeken naar de herfstvakantie en nog een weekendje ergens.
Landal Sonnenberg ken ik niet maar ik ken Duitsland wel een beetje. Wij vinden het gebied de Eifel heel mooi en gaan dan altijd naar het roompot park Kronenburger See, Landal heeft in de eifel ook vakantieparken. Dit jaar zijn we naar Landal Hochwald geweest en dat was prima. Binnenspeeltuin was heel erg leuk en ook het bowlen was een groot succes. Zwembad was klein maar ook prima. Wij kiezen nooit voor een luxe huisje omdat de wij de comfort huisjes altijd prima vinden
Wij zijn ooit naar landal Warsberg geweest en dat vonden we al héérlijk, maar we hoorden van mensen die er heel vaak kwamen dat Sonnenberg voor de kinderen nóg leuker en nét wat completer is. En de eifel is inderdaad prachtig. Ik zou zeggen: Gaan! En als een 6 persoon standaard huisje niet al te veel duurder is - zou je misschien ipv een 4- een 6 persoons huisje kunnen pakken. Net wat meer ruimte etc. Wij zaten indertijd in een kinderbungalow. Dat was ook erg leuk.
Kijk eens op moezeldal.nl De eifel en de moezel liggen dicht bij elkaar dus wij zijn al naar veel leuke dingen geweest zoals - wildpark Daun - wildpark Klotten - de plaats cochem, daar kun je met een stoeltjeslift naar boven - freizeitpark gondolf - de plaats Trier - de hoogste berg de Erbeskopf met een rodelbaan
De standaardhuisjes zijn prima, houd er wel rekening mee dat het heel heuvelachtig is dus zou wel een huisje met voorkeur boeken vooraan. Wij hebben alleen de snackbar geprobeerd die was prima. Wij zijn in trier geweest, tierpark daun en cochem. Mijn kids zouden er zo weer terug willen, dus een echte aanrader.
Sonnenberg is leuk hoor. Restaurant was prima leuke binnen en buitenspeeltuin. Kleine supermarkt, klein binnenzwembad. Halverwege de heuvel ligt een buitenzwembad van de gemeente. Trier is een mooie stad om te bezoeken. Schoonmaak was ook prima.
Wij zijn vorig jaar in een standaard huisje geweest en was echt super. Het huisje was vernieuwd en er was een vaatwasser, wat wij niet gewend zijn van andere standaard huisjes. De schoonmaak was gewoon normaal, vind die huisjes nooit echt schoon, maar dat ligt aan mij. De ligging van het park is geweldig! Bovenop een berg met bij de hertenwei een mooi uitzicht op de Moezel, een heerlijke plek om even uit te rusten. Vanuit die plek heb je ook een paar wandelroutes die wij graag liepen. Eten hebben wij er niet gedaan, het zwembad was klein maar prima voor kleintjes, de binnen (zou die nu open zijn??) en buiten speeltuin waren helemaal top. Verder hebben wij niet veel in de omgeving gedaan vanwege een baby die veel wilde drinken en slapen, voornamelijk in de buurt gewandeld met draagzak en gespeeld op het park. En 1x een stadje bezocht, Bernkastel Kues, maar was geen succes met onze kids helaas.
Wij gaan eens kijken en wellicht boeken, klinkt goed allemaal! Gaan dan sowieso voor een midweekje buitenom het hoogseizoen dus gelukkig nog keuze.