Wanneer kun je zeggen dat je kind een woord zegt? Of praat? Wij zijn nog niet zo ver hoor, maar Julia zegt de laatste tijd, als ik iets aan haar vraag of met melodie iets duidelijk tegen haar zeg, dan zegt ze 'he!' Grappig toch? Ze zegt ook steeds hetzelfde "woord". Is dit normaal voor deze leeftijd, doen jullie kindjes dit ook? Ik vind het erg lief, alsof ze echt iets wil zeggen!
Een woordje zeggen is als ze echt een bepaalde term verbindt aan iets of iemand. Dus dit is nog niet echt een woordje, maar wel erg schattig natuurlijk En volgens mij wel normaal voor de leeftijd...
Hier wordt nog geen woord gezegd Over het algemeen komen er nog klinkers uit aaa oooo iiee, soms gecombineerd met een medeklinker. Af en toe een sssss (hij kan dus al wel een slang nadoen, ook knap ) Gentle, Julia gaat wel lekker snel zeg!
Kouf, er is geen stoppen aan! Als ze zo doorgaat, is ze met 5 jaar volwassen Nee hoor, gein! Maar ik ben wel trots
als je snapt wat ze bedoelen. zoonlief wijst een paard aan en zegt paa. vind ik wel een woord, zegt trotse mamma
Sterre zegt ETENNNNNN als ze honger heeft, das wel echt een woord, en papa, mama, kijken (dan moeten we dus kijken..) handje, (door handjes draaien van k3) en ohoh, als ze iets laat vallen. Het worden echt woorden als ze het vaker zeggen en hetzelfde ermee bedoelen
Zoiets idd. Thirza zegt hier dah-dah (dag), mla (verbastering van mauw en dat is dus onze kat), tedu (teletubbies), neen/nijte (nijntje), broem (auto), boem (als iets valt/gevallen is), beuh (boe, voor koeien). En papa en mama uiteraard Goed uitspreken of zelfs het goeie woord gebruiken hoeft niet perse dus, als het maar duidelijk is wat ermee aangeduid wordt
Oja, en hier errug schattig: danou? Dat zegt ze dus als ze wil weten wat iets is. "Wat is dat nou?" dus
Zo leuk en schattig als die kleintjes beginnen te babbelen! Zoƫ zegt nog geen echte woordjes, het is voornamelijk AAAAA en IEIEIEI en sinds vorige week zegt ze tatatatata. En dan op verschillende toonhoogtes, zo grappig! We liggen telkens in een deuk om haar, en zij dan weer om ons! Ze begrijpt al wel woordjes, lijkt het. Als ik vraag "waar is Bogy" (is de hond) dan kijkt ze ook daadwerkelijk naar de hond. Net als je vraagt waar papa is, kijkt ze met een grote grijns naar papa. En ze reageert op haar naam, ook niet geheel onbelangrijk!