Mijn zoontje is nu bijna 3 weken en slaapt overdag veel. Tussen de voedingen door is hij heel tevreden, maar 's avonds om een uurtje of tien wordt hij helemaal wakker en wil hij niet meer slapen. Zodra we hem in zijn bedje liggen, huilt hij alles bij elkaar. Het enige dat hij dan wil is bij papa of mama zijn of drinken. Dat duurt vaak wel tot een uurtje of een / half twee en dan gaat hij eindelijk slapen. Ik denk dat zijn ritme nog een beetje verkeerd is. Heeft iemand een tip hoe ik dat ritme een beetje kan omdraaien? Moet ik hem overdag meer wakker houden bijvoorbeeld?
ik weet niet wat je moet doen,maar de eerste 3 weken zaten m'n man en ik tot 4 uur snachts op (afwisselend) . Op het moment dat de kraam weg in de 1e week, begon het al... Maar na 3 weken ging het ineens snel beter. 4 werd 2 uur, 2 uur werd half 1 en half 1 werd half 12... en zo ging het steeds beter.
hier ook. ik denk dat je er weinig aan kunt doen. De baby moet zijn/haar ritme ook nog vinden en dat zal nog wel even duren. Hier ging het na een paar weekjes al beter. Overdag wakker houden werkt niet, ze hebben de slaap gewoon erg nodig. En het duurt tot half 2 zeg je, hier duurde het tot 04:00. Ik denk gewoon even doorbijten en je kleintje gewoon lekker te drinken geven (BV?) Succes!
Ik vind het niet erg hoor, maar ik dacht misschien als iemand tips heeft.... Ik geef borstvoeding en dat troost hem. Ik ben alleen steeds zo bang dat ik me hem in slaap val als ik hem voed.
Een vriendin van mij had hetzelfde. Zij moest van het bureau haar baby overdag beneden houden en dus laten slapen in de box. En dan 's avonds naar het eigen bedje doen (tot ze het goede ritme hebben). Bij haar werkte dit.
O man hier hetzelfde, maar troost je hier nog een graadje erger. Meneertje slaapt de hele dag als een blok, kun je een kanon naast afschieten. En om 11 uur wakker met krampjes tot vannacht een uur of 5, 6. We zijn kapot. Maar hoe hou je een baby wakker overdag? Geen idee... Veel licht aan overdag en 's nachts zakelijk en kort houden. Pffff. Ik lees even mee voor tips.
Tess had dit ook wij hebben het licht in haar kamertje aangelaten en haar eerst lekker bij ons gehouden tot ze slaperig wer toen in haar bedje gelegd en het werkt, succes ermee................
Hier hetzelfde. Meneertje slaapt overdag als een blok door alles heen. Tegen 12 uur word hij wakker tot 6 uur in de ochtend . We zijn kapot! Probeer hem vanaf vandaag overdag wat wakker te houden, we zullen zien of hij vannacht gaat slapen . Ik lees mee
oei wat lijkt me dat zwaar. gelukkig had jill al snel het ritme te pakken sliep vanacht van 23 tot 7.30...... hebben haar toen wakker gemaakt. overdag is zij beneden en slaapt in de box en af en toe ook boven en snachts dus in haar eigen bed. misschien idd meer beneden slapen.... succes meiden
Oh hier slaapt meneer overdags ook veel beter dan 's nachts. Overdags heeft ie ook wel last van krampen maar dan kreunt ie zachtjes om de 3 a 5 minuten en slaapt dan weer even verder. Maar 's nachts zitten er gewoon geen pauzes tussen het gekreun en na een tijdje gaat het over in huilen. Wij slapen dus ook bijna niet En omdat hij overdags dus ook niet volledig stil is, lukt het ook niet om bij te slapen! Ik hoop dat het inderdaad snel beter gaat
Dat is toch redelijk normaal? Nu mijn zoontje 11 weken is, is er eindelijk iets van ritme te bespeuren. Een baby is een mens, geen machine. Ritme komt vanzelf wel.
ik heb cb geleerd dat 's avonds tussen 7 en 11 de hersenontwikkeling van een baby is, kan tot 3 maand duren. Mocht hij dan niet willen slapen, oke hoeft t ook niet. als hij moe is dan moet hij wel slapen ja..z(zei ze) en dan moet jehem laten huilen, ook al duurt het tot de volgende voeding (gisteren 2x half uur s avonds laten huilen, maar was niet goed, door laten huilen, dit omdat hij niet continu op hetzelfde niveau huilt..soms is het effe bijtanken en hup weer keel opzetten) dit is vooral bij pittige kindjes zei ze die duidelijke grenzen nodig hebben. kan dus 3 a4 dagen duren zei ze, dus volhouden. verder helpt inbakeren ook bij pittige kindjes..ik ga het vandaag voor t eerst proberen allemaal...
Wat bij ons echt hielp is alles in dezelfde volgorde doen. Dus wakker, schone luier, flesje of bv, even kroelen, even in de box en dan bij vermoeidheid naar bed. Gordijnen openlaten. Bij de laatste voeding de box weglaten en slaapzak aanhouden en s'nachts alleen verschonen als ze een poepluier had of een hele volle luier. flesje boertje en dan naar bed. S"nachts ook zo min mogelijk licht. Na 2 dagen zat het ritme er echt in al. Maar s'avonds kunnen ze ook clusteren he?! Van die luier klinkt misschien zielig maar als ze doorslapen haal je ze ook niet midden in de nacht uit bed om te verschonen.
Hmm, dat moet ik ook peoberen. Mijn kleine is nu drie weken oud en die heeft precies hetzelfde 'probleem'. Ik vind het niet een probleem, want ik weet wel dat het normaal is. Ik zou het alleen wel lekker vinden om zeld ook eens een goede nacht te maken.
Ik kan me niet voorstellen dat het goed is om zo'n jonge baby zo te laten huilen! Wat een rare tip van het CB! Ik heb juist begrepen dat je een kind de eerste 3 maanden sowieso niet kan verwennen met aandacht. Als ze huilen, huilen ze om een reden en moet je ze troosten. Ik begrijp dat sommige babies alleen maar huilen en dat je natuurlijk niet voor iedereen kan spreken maar ik laat mijn baby eigenlijk nooit huilen. Hou haar dan gewoon bij me of bij papa. Ik denk dat je inderdaad het meeste bereikt als je overdag de gordijnen open laat en s'nachts zo min mogelijk licht gebruikt en alleen de noodzakelijke dingen doet. (ik verschoon dan ook niet na elke voeding, alleen als ik een volle luier voel of ruik).
Je hebt huilen en huilen natuurlijk. Even een speentje geven en over het voorhoofdje strelen wil ook wel eens helpen.
ik kan het me wel voorstellen..je kunt een baby niet verwennen nee, maar je kunt wel gewoontes inslijten...en als het een gewoonte is om in mama's arm in slaap te vallen....dan blijft dat zo. en idd is er verschil tussen huilen en huilen..ik hoor inmiddels echt wel of het een kramphuiltje, een nephuiltje of een ik ben erg verdrietig huiltje is.. Ze gaf ook aan dat zij het zelf bij haar kids ook er moeilijk vond om vol te houden en zielig en een rot onderbuikgevoel van kreeg, maar dat dit de enige manier is iig bij mijn situatie, zoals ik haar die uitgelegd heb. Het heeft zeker ook te maken met karakter van het kind..finn is gewoon pittig, dat merken we. Ook merken we b.v dat hij niet in box alleen wil 'spelen' ..ook dan zet hij een huiltje op, maar die is zooooooo nep, dat kun je zo zien en horen..hij laat ook een uhuhhhhhhhh horen als tim of ik dan boven de box hangt...in onze oren..zo, ik heb mijn aandacht.... weet je ..het is zielig als wij ons totaal aan de baby aan passen: sommige dingen MOETEN nu eenmaal, en in mijn ogen is dat ook slapen...en in bed slapen (ik heb kennissen met 4 kids die ergens in de woonkamer in slaap vallen, of als ze op visite zijn bij mij ergens op de bank/woonkamer oid) en dan naar bed gebracht worden, die zijn nu 8, 5, 3 en1..sorry maar daar pas ik voor, maar dit zijn ze GEWEND van jongs af aan..moet je het drama zien als ze een keer wakker naar bed moeten, lopen de rillingen je over de rug, lijkt wel alsfo iemand dood is, zoveel tranen... maar...ieder voor zich he, je moet doen wat je zelf goed lijkt...