Hoi, Nou een klein probleempje waarvan sommigen misschien denken 'waarvoor moet je daar nu een topic voor openen'. Maar ik blijf ermee worstelen. Juliën is nu 3.5 maanden en morgen bijvoorbeeld. Moet ik s'morgens naar mijn moeder en die wil er graag even uit omdat ze alleen maar binnen zit i.v.m. gebroken been. S'avonds om 16.30 uur moeten mijn man en ik alweer aanrijden naar een collega van mij waar we gaan eten. Hij is dan echt de hele dag op sleeptouw. Toevallig komt dat morgen zo uit. Ik wil nu niemand teleurstellen maar eigenlijk gaat het een beetje tegen mijn principes in om hem overal mee naartoe te slepen en geen moment thuis te zijn. HIj slaapt prima in zijn wandelwagen en als we onderweg zijn in de maxicosi. Wel kan hij soms wat overprikkelt raken en slaapt hij eenmaal bij iemand thuis niet goed. Alleen thuis in zijn ledikant. Hoe zouden jullie dit doen?
Ik zou 1 ding schrappen. Ik plande zelf 1 dagdeel wat, en het andere deel was ik dan thuis... Maar dat is je eigen gevoel!
Mijn zoontje had ook last van te veel prikkels, ik probeerde smiddags tussen 12 en 16 uur thuis te zijn, zodat hij zijn middagdut in zijn eigen bedje kon doen. Savonds om 19u ook op zijn laatste thuis voor badje, flesje en eigen bed. Als savonds weg moeten gaat hij lekker mee in pyama, en daar naar bed. Hier werkt 1 activiteit op een dag prima. Soms even puzzelen, maar het is maar tijdelijk. Ik wordt er nu al makkelijker in, omdat ik zie dat mijn zoontje er minder moeite mee heeft nu.
Is hij daarna lang uit zijn ritme? Ik sleep mijn zoontje (ongeveer even oud) soms ook de hele dag heen en weer. Dan is hij 's avonds als we thuis zijn wel erg mopperig, maar na een nachtje goed slapen gaat het wel weer. Als dit een enkele keer gebeurt zou ik het gewoon doen. Het kan vast geen kwaad. Als je het elke dag zo druk zou hebben, zou ik wel iets anders gaan bedenken.
voor een keertje kan het geen kwaad toch? ik heb altijd zoiets van; als het een dag erg druk is met heen en weer gesleep, dan zorg ik ervoor dat ik de dag erna lekker niks hoef te doen met mn mannetje, zodat ie lekker bij kan komen. dat werkt hier prima.
Het is per kindje heel verschillend hoeveel prikkels ze op een dag aankunnen denk ik. Bij Julie merken we dat het zelfs heel verschillend is, afhankelijk van in welke fase ze zit. Zit ze bv middenin een sprongetje (bij haar altijd duidelijk merkbaar), dan kan ze veel minder hebben. Daar houden we dan ook rekening mee. Luister gewoon naar je eigen gevoel. Zegt dat dat het teveel is voor je kindje? Schrap dat iets. Laat je in ieder geval niet "leven" door anderen. Ik heb ook altijd de neiging iedereen te willen pleasen. Ze willen Julie allemaal zo graag zien en dat gun ik ze ook. Goed naar je kindje kijken en zelf bepalen!
Bedankt voor jullie tips! Ik heb met mijn moeder afgesproken dat we thuis blijven en ze komt nu naar mij toe. S'avonds gaan we dan met hem naar die vrienden. Het klopt inderdaad dat ik andere mensen wil pleasen maar Julien gaat nu even voor. Ik zat er zo om te stressen dus dat zegt dan wel dat ik er zelf niet achter sta om hem mee te zeulen.
Als je gevoel inderdaad zegt dat je het niet moet doen dan doe je het niet. Ik vind het minder een probleem en ik zorg dan ook dat ik na een drukke dag een relax dagje heb. Jaslene heeft er geen last van anders had ik waarschijnlijk ook anders gehandeld.
Wil even zeggen dat het niet raar is dat je hiervoor een topic hebt geopent hoor. Het kan toch fijn zijn om meningen te lezen van anderen en hoe anderen het doen. Ik deed dit trouwens ook nooit, was misschien eenbeetje te erg in de RRR'en haha en geef je dus groot gelijk om het op 1 uitje te houden per dag. Naarmate je kindje ouder word kan het makkelijker om je kindje een dagje van hot naar her mee te nemen en je moet zelf ook nog je weg hierin vinden wat voor jou ook fijn is als ook voor je kleintje. Iig een fijne dag morgen.
Volg inderdaad gewoon je gevoel. Daan gaat sinds hij ruim een maand oud was al overal mee heen. en meestal was het hele zaterdagen weg, nu slaapt Daan toch wel waar je hem neer zet, dus dat is ons geluk. hij is er ook nog nooit door uit zijn ritme geweest. puur omdat hij het gewent is.
Vind het zeker niet raar dat je hiervoor een topic geopend hebt! Wat voor de één belangrijk is, hoeft voor de ander niet belangrijk te zijn en andersom. Geeft niets! Ik zou ook kijken naar hoe je kindje erop reageert. En anders zou ik denken: keertje maakt niet uit. Maar zoals je nu hebt geregeld kan toch ook goed!