Hoi, Ik moet volgens mij iets veranderen aan de slaaptijden van mijn dochtertje. Ze is nu 7,5 maand oud. En ze slaapt ongeveer dit: 's morgens een uurtje (hoe laat ligt er aan hoe laat ze wakker wordt, ze wordt wakker tussen 5 en 8 uur. De ene keer om 5 uur en de andere keer om 7 uur). Maar meestal gaat ze rond 9 uur naar bed en slaapt dan tot 10 uur/half 11. Dan naar bed rond half 2, slapen tot 3 uur/half 4. Dan rond half 6 weer naar bed en slapen tot 7 uur. En dan gaat ze om 8 uur naar bed en dan slaapt ze tot de volgende dag. Maar net als vandaag werd ze om 6 uur vanmorgen wakker, om 7 uur lag ze er weer in, om 8 uur weer wakker en om 10 uur weer naar bed en nu is ze weer wakker. Het zijn zo'n korte hazenslaapjes. Kan ik haar beter wakker houden en dan langer laten slapen? En ook beter niet meer naar bed tussen half 6 en 7 uur? Zodat ze misschien 's morgens langer slaapt? Hoe doen jullie dit?
Ik heb altijd gewoon gekeken naar Merel. Als ze moe was/is ging/gaat ze naar bed en zo niet, dan bleef ze gewoon op. De ene dag sliepslaapt ze 3 slaapjes, de andere dag 1. Soms 45 minuten per slaapje, soms 1,5 uur. Ik heb haar nooit langer opgehouden omdat ze dan langer zou slapen ofzo. Moe is slapen, niet moe is spelen.
soms lijkt ze niet moe maar is ze wel moe. Ze is dan heel fit en vrolijk maar als ik haar in bed leg (want ik zie dan wel aan haar dat ze toch moe is) valt ze meteen in slaap. Ik vind het wel moeilijk.
Trouwens soms zie ik ook niet dat ze moe is maar dan denk ik: ze is nu al zo lang op, ze moet wel moe zijn. Wat doen jullie dan? Leggen jullie ze in bed? Of houden jullie ze dan wakker?
ja ik heb dat ook hoor, sophie is vandaag sinds 12 uur wakker en ik heb dr net weer in bed gelegd. ze heeft 2 minuutjes gezeurd en ze was stil. maar wij zijn sinds vandaag met nieuw ander schema begonnen. de pap en het brood is erbij gekomen en de 4 fles eraf. ik vind het nieuwe etenschema weer best heel moeilijk
Zoals jij de slaapjes in het eerste stuk beschrijft, hebben wij het hier ook en lijkt me prima...... Anders zo is het vanzelf gegaan dus ik heb ook niet echt tips voor je!
ik zou zeggen goed naar je kindje kijken en niet op de klok letten. lucas gaat bij ons naar bed als hij begint te jammeren en vaak ook in zijn oogjes vrijven. hij heeft nooit op dezelfde tijden geslapen. als hij moe word gaat hij jammeren en dan kan je hem vast pakken maar hij blijft jammeren omdat hij gewoon naar bed wil leg ik hem in bed is hij stil valt hij zo in slaap. begint hij te huilen na een urr of wat haal ik hem er weer uit. ik denk zo je kan je kleintje niet dwingen om te slapen als hij nog niet echt moe is. dan zou ik hem gewoon een half uur of uurtje later naar bed doen. kijk gewoon heel goed naar je kleinte.ze geven het vaak zelf aan. heel veel succes liefs diane
Bij ons gaat het hetzelfde 's morgens een uurtje. Vaak van 9 - 10 's middags twee uur. Vaak van 12 - 14 's avonds een uurtje. Vaak van 18 - 19 (soms langer) Dan vanaf 20:00 of 21:00 uur tot aan de volgende morgen 06:00 uur.