Onze kleine is bijna 3 weken maar het slapen is een drama. Om 20:00 uur krijgt hij een fles en proberen we hem in zijn wieg te leggen maar zodra we dit doen word hij wakker en zet het op een brullen. Na diverse pogingen nemen we hem weer bij ons op de bank en valt ie in onze armen in slaap. Om 23:00 uur krijgt hij weer een fles maar dan begint het hele riedeltje opnieuw. Alleen als we hem dan bij ons nemen blijft ie onrustig! Met hem samen slapen durf ik niet echt. Soms doezel ik wel even weg. Ze zeggen dat je een kleintje niet kan verwennen en ik neem hem graag bij me! Maar ik wil hem toch wel een beetje ritme meegeven. Het is verder een heel bewegelijk mannetje! Zwaait veel met z'n armen en trapt met z'n benen. Ook in de box slaapt hij hooguit 10 min. Inbakeren heb ik al geprobeerd. Maar ook dan zet ie het op een brullen. Heeft er iemand tips? Hoe hebben jullie dit gedaan?
Geduld hebben. Je kleintje is pas drie weken en het is heel normaal dat hij alleen bij jullie wil slapen. Hij heeft negen maanden onder je hart gewoond, nu moet hij aan alles wennen. Het licht, geluid, zelf eten, etc... Laat staan als hij alleen in een bedje wordt gelegd! Dit wordt vanzelf beter. Ik zou hem overdag lekker veel bij me dragen in een draagdoek voor de slaapjes. Verder voor de avond: hem in je armen in slaap laten vallen, dan overleggen in het wiegje. Het wiegje kun je voorverwarmen met een kruik en leg iets van jezelf (lakentje waarmee je een aantal nachten hebt geslapen bijv.) bij hem. Zo voelt hij jouw aanwezigheid toch nog. Slaapt hij wel bij jullie op de kamer? Dat is vaak veel rustiger voor beiden. Lukt dit ook neit, kan je een co-sleeper overwegen. Dat is veilig samen slapen. Je kleintje heeft dan wel zijn eigen bed, maar jij bent heel dichtbij hem.
Hij is nog heel jong, ritme komt vanzelf, net zoals zelf gaan slapen in eigen bedje. Ik legde mijn dochter ook slapend in bed, en ze sliep veel bij mij in bed. Samen slapen kan ook veilig, cosleeper is bv heel fijn!
leg iets van je geur bij hem, kan hij bijvoorbeeld wel alleen in de box liggen of vind hij dat ook niet leuk? het wiegje voorverwarmen,soms schrikken ze ook omdat hij bij jou lekker warm lag en het wiegje frisser is, dus wakker worden vanwege het temperatuurverschil
Hoihoi! Een baby heeft met 3 weken nog geen ritme. ritme komt vanzelf. Samen slapen kan ook veilig (zie co-sleeper). Op die manie rkom je zelf ook beter aan je slaap toe. de eerste periode is pittig, succes! misschien ook overdag samen slapen, baby in co-sleeper? Het is ieg heel normaal dat je baby graag en vaak bij je wil zijn, zeker de eerste maanden! Laat je niets wijsmaken en volg je moedergevoel
+ 1. Rohan heeft de eerste 6 weken bij ons in bed geslapen, en daarvan de eerste 2 weken bovenop mij, anders was het brullen geblazen. Nu doet hij al zijn slaapjes in zijn wieg. Het komt allemaal vanzelf goed Je moet alleen niet te vroeg teveel verwachten.
Wat iedereen zegt is zo een baby van 3 weken heeft nog geen ritme. Maar je kan hem wel helpen om ritme te ontwikkelen! Zorg ervoor dat je een bedritueek invoert Hier gaat ons mannetje om 18uur in badje daarna heerlijk knuffelen en om 19 uur flesje en dan 19:30 naar bed een liedje zingen en nog even zijn lampje met sterretjes aan. Als je dit elke avond hetzelfde doet gaat hij het op een gegeven moment herkennen en zal hij makkelijker inslapen! Dat maaien met de armpjes herken ik van ons zoontje ik gebruikte een pukkababy ideaal!! Hij sliep vanaf dag 3 in zijn eigen kamertje en dat ging super. Blijven volhouden meid het komt vanzelf!! Liefs
De eerste weken heb ik ook veel met mijn zoontje geslapen. Meestal ging hij pas na 23.00 uur naar boven en in zijn wiegje naast ons bed, maar dan na de nachtvoeding sliep hij vaak weer op mij of naast mij. Hij lag voor 23.00 uur vaak bij ons op de bank te slapen... soms mis ik die tijd! Op een gegeven moment werd hij alleen heel erg oververmoeid en sliep hij daardoor overdag ook heel slecht. Hij maaide zichzelf ook steeds wakker met zijn armpjes, ook een erg beweeglijke baby. Je komt dan in een vicieuze cirkel terecht. We hebben hem toen ingebakerd en nadat hij eerst protesteerde ertegen, gaf het hem uiteindelijk zoveel rust en sliep zomaar een paar uur achterelkaar! Daarnaast had hij ook last van verborgen reflux, waardoor plat liggen niet prettig was. Daar kwamen we later pas achter. Heb dan ook veel met hem in de draagzak gelopen en dan sliep hij ook heerlijk. Ik denk dat je op moet passen dat hij niet oververmoeid gaat raken. Misschien toch nog eens het inbakeren proberen of een Puckababy aanschaffen. Heel veel succes!
Als hij zo blijft trappelen en vaak hazeslaapjes doet dan is het echt wel wenselijk dat je hem inbakert. Hier ook een huil- en trappelbaby gehad. Met 2 weken ingebakerd. Moet zeggen dat het na 1 week pas beter ging. Ook echt protesteren tegen de doek. Maar ik heb volgehouden (ging echt tegen m'n gevoel in) maar ik heb resultaat gehad! Afbouwen met inbakeren ging niet echt super totdat ze zelf begon te protesteren: ze was er klaar mee! Ik heb een blije baby nu!!
Ongecontroleerde bewegingen maken hoort er ook een beetje bij. Pas als je merkt dat hij zich echt wakker slaat en oververmoeid raakt zou je inbakeren kunnen proberen. Het werkt niet voor elk kind en het nadeel is dat hij zijn signalen minder duidelijk kan overbrengen, wel zo belangrijk bij een jonge baby.
Ons kleintje deed dit ook in het begin en persoonlijk werd ik er enorm moe van om hem constant vast te houden en in slaap te wiegen. Weet dat er op dit forum moeders zijn die dit zonder problemen wel kunnen en vindendat dit erbij hoort., Maar ik was na 4 weken nauwelijks slapen en constant een kind wiegen helemaal kapot. Hij huilde veel en samen slapen wilde hij helemaal niet en trok ik persoonlijk niet omdat ik dat 1 eng vind en 2 bij elk zuchtje van hem wakker werd. Maargoed wat ons heeft geholpen is: -Inbakeren, werkte super goed. Hij was net als jouw baby beweeglijk en hield zich wakker. Je moet het wel even met net CB overleggen, omdat eerst een arts baby moet nakijken alvorens hij in een echte doek hiervoor mag (ivm heupen). Wij hebben altijd alleen de bovenkant gebakend en niet zijn benen, deden dit eerst met een katoenen luier, later met een wikkeldoek. - naast het inbakeren hebben we hem even laten huilen. In het begin heeeeeel moeilijk, maar de eerste keer heb ik hem ruim 10minuten laten huilen en toen was het stil. Hij bleek dit gewoon nodig te hebben. En de eerste tijd huilde (maanden) hij altijd voor het slapen ongeveer 10 minuten. - tot slot zijn we met hem naar chiropractor geweest. Mijn bevalling duurde 24uur en daar heeft hij veel last van gehad, hij zat vast. Ook bij hele snelle bevallingen kan dit het geval zijn. Na de chiropractor was hij stuk rustiger en ging het slapen ook beter.
Ik denk ook dat je, door juist heel intensief bezig te zijn met je baby die eerste weken, precies doorkrijgt wat hij nodig heeft en waar hij eventueel last van kan hebben. De huiltjes klinken bijv. allemaal heel anders, honger is anders dan moeheid, etc. Dan kun je snel anticiperen. Ik heb me daardoor echt zekerder leren voelen als moeder. Laten huilen heb ik nooit gedaan en doe ik, nu ze 14 maanden is, nog altijd niet. Ik vind dat eigenlijk nergens goed voor. Ik heb me toch de eerste 6 weken bijna opgesloten met mijn dochter en heb haar heel goed geobserveerd (mijn man trouwens ook). Dit hoort er volgens mij gewoon bij. Laat staan als je een kindje hebt dat ergens last van heeft en dus pijn heeft.
hier lukte door haar op haar buik te leggen.. ja ik weet is tege advies cb..maar anders sliep ze gewoon niet was te onrustig.. maar op haar buik slaapt ze gewoon
Mijn dochtertje sliep de eerste weken 's nachts ook bijna altijd op mijn buik of die van mijn vriend. Ik kon dan ook niet gerust in slaap vallen, was veel te bang dat ze van me af zou glijden, dat ik op haar zou gaan liggen ofzo.... Overdag sliep ze toen zonder problemen in de box. 2 weken geleden is dit helemaal veranderd. Snachts slaapt ze heel goed nu, maar nu wilt ze overdag niet meer alleen slapen Ik draag haar nu heel vaak in de draagdoek, dan valt ze meteen in slaap! Hier lukt het ook niet om haar slapend weg te leggen, ze wordt altijd wakker dan! Bedje voorverwarmen werkt ook niet hier.