Ja eigenlijk een simpele vraag mag mijn dochter al op een korstje sabbelen? En welk brood? Hoe doe je dat gewoon in het handje geven?
ik gebruikte gewoon bruin brood en idd stukje korst in haar handje geven. wel goed recht op laten zitten (!!) Mijn dochter had deer eerste broodkorstje even voor de 6 maanden
ik ga nu misschien iedereen over me heenkrijgen omdat hij nog geen 6 maanden is maar ik heb hem gisteren een stukje gegeven. eten doen ze het toch nog niet, hier toch niet gisteren, gewoon even erop sabbelen, net zoals een antilekbeker, ben ik ook al mee begonnen, gaat super
is toch niet erg? ik heb me nooit zo strak aan die maanden gehouden. ze was net 3 mnd toen ze haar eerste fruithap kreeg en met 5mnd at ze potjes met vlees en aardappels vroeger begonnen ze daar ook eerder mee. met 3 mnd kreeg ik ook fruit en sinasappelsap (las ik in mijn oude CBboekje)
D. met 3maanden, L. met 4maanden. En een maand later kregen ze ook gewoon brood. Heb ze eerst de bovenkorst gegeven en als dat paar keer goed ging de "kontkorstjes". Hangt denk ik van je kind af wanneer dat dat kan
Kunnen die kleintjes zich er in verslikken, ja waarschijnlijk wel,...hebben jullie dan gewoon wat drinken klaarstaan in geval?
Wegens het verslikken zou ik het niet eerder doen dan 6 maanden, maar hier wordt 7 maanden geadviseerd wegens een lagere kans op glutenallergie. Hier dus met 7 maanden gestart en toen was het geen korstje, maar direct een hele boterham (gewoon bruin tarwebrood). Banaan, liga en sinaasappelsap kreeg ik vroeger ook met 3 maanden, maar daar zijn ze nu echt van teruggekomen. Citrusvruchten mogen pas met 9 maanden gegeven worden, die zijn veel te agressief voor het spijsverteringskanaal.
hier vanaf 4 maanden ze heeft ze geen enkele keer verslikt. maar je merkt snel genoeg of ze er al toe is.
Ik heb ook eens een stukje brood geprobeerd net iets voor hij 6 mnd werd. Als je maar niet i eens heel veel geeft en het op bouwt dan kan je in de gaten houden of er een reactie komt. Dat para gedoe over een weekje eerder of later kan ik nooit zo goed tegen....
Idd je merkt zelf wel aan je kindje er aan toe is. Ik hou me nooit echt zo bezig met welke leeftijd wat mag enz.. Laatst zag ik in t opperdepop boek dat ze ietd gegeten had wst eigenlijk vanaf 9mnd is, ach ze heeft er geen last van gehad , en vond t heerlijk
Je kan het ook in melk soppen . Kleine stukjes brood . En dan met 6 maanden pas echt beginnen met een korst . Dat moet ook wel werken , hier werkt het niet . De hele korst wordt in zijn mond gepropt , niks sabbelen !! Dus we blijven hier nog even soppen .