Hoi meiden, Graag tips om goed/beter naar de grote toilet te kunnen gaan. Pfff bij mij is het echt maar 1x per week ofzo en is echt vervelend, ik weeg soms ook gewoon een paar kilo meer hierdoor. Ik drink water, eet fruit, vezels... Kan ik iets innemen ervoor? Bedankt!
Ik had dat ook, en niets hielp. Tot ik 's ochtends als ontbijt 2 kiwi's ben gaan eten, met een kop thee, en halverwege de ochtend dan een kopje koffie. Als ik hiervan afwijk merk ik gelijk dat ik moeilijker kan ontlasten. En vooral niet te lang wachten met hulp inschakelen. Stress op de wc doet ook meer kwaad dan goed. Succes! Weet hoe vervelend het is...
Bij mij hielp t/m week 30 pruimenmoes erg goed. Erg smerig, maar ik heb dusdanig last van mijn darmen dat ik nog kiezelstenen zou eten als dat zou helpen. Ondertussen 33 weken en het lijkt niet meer te helpen. Ik ga straks naar de winkel voor roosvicee laxo (ook best vies) dat hielp in het verleden goed. Ook drink ik elke ochtend voor het ontbijt een glas lauw water met een beetje citroensap, dat hept mij ook soms.
Ik drink ook roosvicee laxo, eet veel vezels, fruit, groete, veel drinken, alles volkoren. En neem daarnaast lactulose. De lactulose helpt heel goed, de huisarts gaf aan dat indien nodig je mag spelen met de dosering. Kijk uit voor aambeien.
Hoi! Herkenbaar 😉, hierhelpt gebroken lijnzaad en/of lijnzaadolie ook goed. Verder olijfolie ook geloof ik(ermee koken dan😉
Welke dosering gebruik jij, linthee? Want de op de verpakking aanbevolen dosering van 30 ml per dag, die doet bij mij helemaal niks...... Verder doe ik ook alles wat jij doet (vezels, etc etc etc) en sinds 2 dagen ook roosvicee laxo erbij, ik heb het idee dat DAT wel helpt! Maar gebruik al 3 weken de lactulosesiroop zonder enig effect, vandaag dat ik benieuwd was naar welke dosering je dan gebruikt.
Een vervelend zwangerschapskwaaltje. Wat bij mij goed hielp was zodra ik ook maar enige aandrang voelde meteen naar het toilet en de tijd nemen. Voelde ik ook maar iets van aandrang en wachtte ik een uurtje dan was het meteen mis. En veel fruit eten en s'ochtends een groot glas vers ggeperste sinaasappels.
Ik heb er ook zo vreselijk last van.. Ik drink idd 2x per dag een glas rocevicee laxo. En eet s ochtends nu brinta ( brrrr ) maar te werkt wel gelukkig....
Vorige zwangerschap ongeveer alles geprobeerd wat hierboven staat, niks hielp en uiteindelijk aan de movicol gegaan. Toch niet erg natuurlijk maar niks hielp. Deze zwangerschap eigenlijk per toeval wat ontdekt wat goed helpt: dadels.... Wel structureel stuk of 5 per dag nemen, maar werkt hier perfect ! Paar dagen niet gedaan ivm ziekenhuis opname en toen was het gelijk weer drama.
Pruimen zijn ook niet mijn favoriete fruit, maar als je echt last van je stoelgang en darmen hebt dan zet je dat wel even opzij denk ik.. want het werkt wel goed. Verder helpt het voor mij goed dat ik nu kiwis eet, en geen koffie meer drink. Iets van zemelen door je eten zou ook kunnen helpen. (niet zo, want dan is het net zaagsel)
Bushbaby ik gebruik vaak 60... En mag ook gewoon in de zwangerschap. Ik heb net de proctopoli nog gesproken en zij gaven aan dat je ook 30 in de ochtend en 30 in de avond kunt doen. Ik doe het eigenlijk altijd s ochtends
Vervelend lastig kwaaltje, helaas heb ik dr ook last van. Zo kwam ik er zelfs achter dat ik zwanger was van ons cadeautje Kiwi's op nuchtere maag Activia pudding Roosvicee laxo Heel veel water!
Ik heb pruimen gekocht, activia yoghurt ook. Kiwis eet ik sowieso elke dag 1. Ik ga eens kijken waar ik dat roosvicee laxo kan vinden hier