welk speelgoed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by tweeling, Oct 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb het idee dat onze meid van precies 15 maanden vandaag :) zich verveeld.

ze heeft vanalles en nog wat maar het speelgoed op deze leeftijd is zo hetzelfde...
    allemaal apparaatjes waar knopjes op zitten met geluidjes en cijfers en letters eronder ;)

ik dacht pas om met kerst een keukentje te kopen maar misschien heeft ze er nu al wat aan om te friemelen.(niet dat ze het idee van een keuken snapt)

wat hebben jullie kleintjes allemaal

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Pff wat Joris allemaal heeft... Teveel om op te noemen... Misschien speelgoed wisselen? Ik heb bij Joris op zijn slaapkamer nog 2 dozen speelgoed staan en daarmee wissel ik wel eens af met speelgoed van beneden (beneden heeft hij zo'n trapgewijs opbergsysteem van de ikea met alle bakken vol + nog losse dingen liggen).

Verder is hier momenteel de loopauto favoriet en de vtech boot...

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat toevallig ik dacht er ook net aan om voor Erik een keukentje te kopen voor sinterklaas. Maar zit me ook af te vragen om het niet eerder te kopen. Heb soms ook het gevoel dat ie zich verveeld.

Maar moet zeggen dat Erik snel speelgoed beu is hoor. Hij wil echt uitdaging en nieuwe dingen.
    Dus we kopen ons suf aan speelgoed en we wisselen ook vaak speelgoed af. En gelukkig heeft ie 2 koopzieke oma's :p

Wat Erik heeft : babylaptop, koekjespot ( met figuren ), blokjes, loopauto, babywalker ( ookal loopt ie goed, deze vind ie nog steeds leuk ), nijntje telefoon, Xylofoon, grote legoblokken, sesamstraat garage, autootjes, dvd's
    en voor de rest weet ik het ff niet. Maar genoeg om een kleine speelgoedwinkel te beginnen hihihi.

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wat dachten jullie van puzzels en simpel vetkrijt om mee te krassen?
    Ik ken t probleem van "vervelen" bij die kleintjes nog van mn oudste. Die was alles na 1 of 2 x beu als hij t kende. Dat is wat snel natuurlijk maar dat had waarschijnlijk te maken met zn pdd-nos.
    Je kan ze ook zon ballebak kopen. Die vind ik zo leuk. Van die tentjes en n lading ballen erin. Maar sommige kinderen doen er weinig tot niks mee...dus of t bij die van jullie werkt...
    Maar ben het iig erg met tweeling eens dat t allemaal n beetje op elkaar lijkt tegenwoordig. Was gister nog in de speelgoed winkel aan t rond neuzen (heb 2 grotere van 9 en 11 die vonden dat ze even moesten kijken daar dus dan sta je al snel weer n half uur in zon winkel) Allemaal electrische zooi. Denk je een leuke knuffel te zien zitten daar ook alweer batterijen in!
    Het is net of het niet leuk meer kan zijn als er geen stroom nodig is :(
    Dan vraag ik me af hoe mijn generatie die tijd ooit is door gekomen...zo zonder electisch speelgoed....

Bedenk me net dat er van die "spelletjes" zijn waarbij dr een of ander treintje of iets rond rijd in n rustig tempo en ballen achter laat die ze er dan weer in moeten stoppen.
    Dat lijkt me ook best n succes. Maar dat is al weer n oud iets van jaren terug. Dus of dat ding er uberhaupt nog is....

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    heb ook vetkrijt voor Erik gekocht. Maar hij vind de stiften leuker ;)
    Ik vind het minder moet ik zeggen ;)

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!

dit is em geworden en een mega succes!
    ze vind em echt helemaal geweldig haha!

stiften snapt ze niet dus t papier en de stiften gaan overal heen waar het niet zijn moet!
    en een puzzel had in van de week geprobeerd...na de stukjes vlogen door de kamer omdat madam er het nut niet van snapte haha!

nu loopt ze lekker der lepels en vorkjes in en uit de koelkast te halen haha!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ziet er mooi uit tweeling!
    Mag ik vragen waar je 'm gekocht hebt en hoe duur ie was?

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    intertoys voor 42,95

maar ook bij de bart smit hebben ze met heel veel troepjes erbij

deze heeft alleen wat meer apperatuur
    een waterkoker die aan en uit kan
    een brood rooster waar de bammetjes uit schieten haha

knopjes die je kunt draaien en knetteren dan
    gasfornhuis dat geluid maakt :D

echt heel grappig en leuk
    enja die verpakkingen enzo die heb je zelf ookwel denk ik!

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft kwa muziek dingen te veel :) want alels door elkaar is wel erg veel lawaai soms maar goed ze heeft plezier em daar gaat het om

echt favoriet is het winnie de poeh wipding ? weet niet hoe dat ding echt heet :)
    verder favoriet zijn der prinsessen loopauto, accu scooter en een telefoon van fisherpric.

ze heeft nog heeeeeel veel meer maar deze dingen worden elke dag wel gebruikt.

http://www.intertoys.nl/epages/intertoy ... uct/550226

link van de winnie de pooh :)

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Speelgoed van Little people!
    Tijn heeft de boederij en dat vind hij helemaal geweldig! Hij gaat zelfs aan de salontafel zitten spelen! Het moet blijven boeien he!

Verder is hij ind. overal zo op uitgekeken. Maar dat heeft voor een groot deel ookt e maken met de leeftijd. Ze gaan liever op ontdekking uit. Zijn snel afgeleid en willen alles zien, voelen, horen en pakken!
    Zo vanaf 1,5/2 jaar gaan ze wat meer spelen en kunnen ze zich iets langer vermaken met iets. En dan nog zul je zien dat ze snel afgeleid zijn!

Maar ind. het lijtk er ook op dat alles tegenwoordig hetzelfde is. Elk merk heeft dezelfde soort artikelen..erg jammer!

O trouwens, een bak met plastic flesjes, spenen en bordjes doet hier ook wonderen..gewoon uit de keuken kast! hahahahaha

kus miek

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik werk in een winkel, en wij verkopen stabilo power viltstiften, die zijn 100 % uitwasbaar (kleding, snoetjes) en ze kunnen de punt niet indrukken nou ben ik er persoonlijk geen voorstander van ze nu al stiften te geven, dus heb ik gekozen voor de woody's dat zijn vetkrijtachtige kleurpotloden. (ook van stabilo)

12. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Mijn zoontjes is dan net wel wat jonger, maar hij vind het leuk om mij na te doen. Dus misschien een strijkbout en plank. Zodat ze je na kan doen. Of kinderstofzuigertje. Theeserviesje?
    Wat nu ook helemaal favoriet is, volgens mij van fisher price. Een hutje met daarin aapjes en vogeltje en bananen. Hij geeft steeds de aapjes te eten!

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    die heb ik ook gezien misschien dat de oh zo lieve tante die van dure kados houd voor sinterklaas speelt dit jaar dit wil geven hahahah

wat doet ie precies?

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    tweeling± er zitten verschillende deuntjes van de film in en ook 1 leuke zinnetjes die poeh spreekt en poeh die lacht. als je kindje er op zit kan die op en neer spingen en ook draaien (wat alicia erg leuk vind maar heeft nog wel hulp nodig om te draaien) verder kun je er op wippen zoals een dood normale wip. vrij simpel eigenlijk maar wel erg leuk.

hier heeft ze hem van der peettante gehad voor der verjaardag enwilde hem eigenlijk zelf met sinterklaas geven dus was wel toevallig dat we het zelfde leuk vonden

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    dingetjes met knopjes lampjes en geluidjes vind ik eigenlijk geen speelgoed hoor, wat kunnen ze daar nou mee spelen?
    Little people is idd leuk, maar ik zou voor nog soberder materiaal gaan. Een houten poppetje kan alles zijn! Een poppetje dat eruit ziet als een politieman kan alleen maar politieman zijn. Maakt nu nog niet zoveel uit, maar de ontwikkeling van de fantasie gaat heel snel.
    Zo ook een houten auto, kan alles zijn! Brandweerauto, ambulance enz. Maar een plastic brandweerauto met geluid en stemmetjes kan alleen een brandweerauto zijn.
    Ik koop heus wel van dat plastic spul maar ik ga ook zeker investeren in echt wereldspeelgoed!

16. Meerkat

Meerkat Actief lid

Jun 1, 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Ik dacht ook altijd dat ik dat schreeuwerige plastic speelgoed met lichtjes en muziek niet in huis zou halen. Het is lelijk en lomp. Maar daar kom ik nu wel van terug! Mijn dochter vind het PRACHTIG!

Ze heeft een babywalker van V-Tech. Dat ding is echt al zeker een maand of 4 een groot succes. Ze speelt er iedere dag wel mee en doet er ook steeds andere dingen mee. Verder heeft ze een V-tech boekje met liedjes voor haar verjaardag gehad en een loopfiets met muziekjes.

Ze is echt gek op muziek en zet steeds die liedjes op om vervolgens mee te wippen op de maat. Maar... heb nu nog 1 zo'n plastic fantastic ding gekocht voor sinterklaas en dan is het voorlopig afgelopen, wordt nl. knettergek van al die muziekjes...

Verder denk ik dat afwisseling in speelgoed gewoon belangrijk is. En hier wordt ook gespeeld met een leeg popcorn-emmertje en plastic deksels hoor.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw dat is een leuk ding van winnie de pooh!
    Zal mijn schoonmoeder of moeder eens lief aankijken :p

Erik heeft best veel speelgoed wat geluid maakt. Maar aan zijn fantasie geen gebrek! Zo maakt hij van een snoepje of een stukje appel een denkbeeldige auto. Dan gaat ie ermee 'rijden' en zegt dan brrrmm hihihi

18. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    veel tekenen en vooral veel puzzelen, en boekjes kijken met beestjes erin.

Share This Page