13 maand... ledikantje? Of bedje? Dringend advies nodig!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kirby, Jul 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Onze kleine meid is er afgelopen nacht in geslaagd om met slaapzak en het ledikantje op de laagste stand, uit haar bedje te vallen :'( Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden, maar wij zijn ons wel rot geschrokken.

Nu vind ik het doodeng om haar nog in het ledikantje te laten slapen maar ik vind ze ook nog te klein om in een gewoon bedje te gaan slapen, waar ze ook nog niet zelfstandig in en uit kan.

Ik had gedacht om onder en rond het ledikantje iets heel zachts te leggen, zoals een matrasje of zo, maar dan nog vind ik het heel hoog... En een gewoon bedje, daar kan ik ook wel iets zachts naast leggen voor als ze er ev zou uit kruipen/vallen dus het is echt moeilijk. Ik denk eigenlijk ook dat ze meer gaat spelen ipv slapen in een groter bedje...

Dus... als jullie goede raad hebben voor mij.... :)

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Ik zou nog maar niet aan een bedje beginnen, daar kan ze ook uit vallen is, misschien wel lager maar het zal wel vaker gebeuren!

Kan ze ergens op gaan staan dat ze eruit is geklommen?
    Ik zou niet weten hoe dat kan met slaapzak en al. Mijn dochter komt er alleen met haar hoofd bovenuit, als ze staat.

Ik hoop dat het eenmalig was voor jullie.

3. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Mn neefje is ook met 11 mnd uit bed gevallen met slaapzak en hij kon amper al staan en kruipen dus het kan wel.
    Ik denk dat ik zou gaan voor een SafeTsleep oid...dat ze gewoon niet meer kan staan. Nog lang geen bedje lijkt me nog gevaarlijker.
    Misschien ook even googlelen, wie weet zijn er andere oplossingen

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Je hebt ook van die klamboespanners voor over een ledikantje. Dan kan je kleine er ook niet uitvallen.

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Neen, ze kan nergens op gaan staan, er lag zelfs geen dekentje in haar bedje, ik snap het ook helemaal niet, maar helaas is het wel gebeurd :( Het bedje komt tot net onder haar schoudertjes als ze rechtstaat. Haar papa was ook zo'n acrobaat, zijn ouders bonden hem vast aan zijn matrasje (wat ik zeer zeker niet wil doen) en nog kroop hij zo uit zijn ledikantje, met matras en al op zijn rugje gebonden :(

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Dat vind ik eigenlijk te gevaarlijk, als ze daarin verstrikt raakt :( Mag er niet aan denken :(

7. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Haha, was ik dus niet de enige. Ik kroop ook met matras en al mn kamer rond :D

Ik ken jullie ledikantje natuurlijk niet, maar is het mogelijk om het nog lager te zetten als je er zelf wat aan knutseld?

Ik vind het, door mijn rug, niet prettig om diep te bukken, dus doe t niet als t niet nodig is. Daarom heeft mijn vriend de box wat aangepast en ligt die plaat nu niet op de laagste stand maar tussen de laagste en hoogste in.

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Is zo'n ikea bedtentje geen oplossing? Daar kan ze niet in verstrikt raken en ze heeft dan denk ik niet genoeg ruimte om er een beentje over te slaan.

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Chrisje, het bedje kan echt niet meer lager...

Lientje, misschien is zo'n bedtentje de oplossing, dat moet ik eens gaan bekijken! Bedankt!

10. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bedoel je die blauwe ? die hebben wij op strand boven het campingbedje, maar die is best ruim hoor, daar kunnen ze makkelijk tussendoor.

volgens mij kun je rekjes kopen voor een gewoon bed, dat ze er niet uit kunnen vallen, misschien kun je daarmee de spijlen van het ledikant verlengen ?

of je zou misschien een matras op de grond kunnen leggen, dan kan ze iig niet ver vallen, maar waarschijnlijk gaat ze dan de hele kamer door kruipen, als ze al zo ondernemend is dat ze uit bed klimt.....

ik deed t trouwens ook, met matras en al uit bed klimmen....

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat ze de spijlen gebruikt om haar voeten tegenaan te zetten en dat ze dan naar boven klimt... Dan hoeft ze eigenlijk maar een klein stukje voor ze "topzwaar" word en dus over de rand kukelt....

Misschien kun je haar een keer in een camping bedje laten slapen om te proberen? Dan heeft ze geen spijlen, maar gaas en daar zet je toch niet zo makkelijk op af, lijkt me.... Ik doe ook maar een gok, hoor. ;)

12. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    @ kirby

Mijn neefjes lagen ook vast aan het matras.
    2 lintjes aan de slaapzak en dat onder het matras vast binden.

13. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    je heb ook van die probeerbedjes.
    die zijn klein,en laag bij de grond.
    misschien is dat een optie.

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    een campingbedje is vaak net wat hoger.
    als je je meiske daar nu eerst in laat slapen?

15. sim

sim Niet meer actief

ik zou zeer zeker niet gaan beginnen met allerlei zelfgemaakte dingen om je kindje vast te maken. het enige wat ik adviseer is de safetysleep, dat is echt veilig. allerlei andere middelen (slaapzakriem oid) kunnen gevaarlijke ongelukken opleveren..

als je aan een peuterbedje begint, moet je kindje eerst goed weten hoe het op het bedje kan komen en hoe er weer af...

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    hadden ze vroeger ook met mijn vriend gedaan. die klom het bed alsmog met het matras op zijn rug uit....

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Hahahaha, toch niet zo effectief dus! :)

18. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Haha Femke :)

Ik zou het zelf ook nooit doen hoor.
    Gelukkig blijft ze nog netjes liggen waar ze ligt ;)

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik heb me laten vertellen dat een safetysleep niet meer mag als ze goed kunnen omrollen e.d.
    ik zou zoiets zelf iig nooit gebruiken op die leeftijd!
    ik zou een hoge rand om het bed maken (heb een poosje teru op tv gezien dat mensen een houten rand bovenop het ledikant bevestigd hadden waardoor t kindje er niet meer uit kon)
    een peuterbedje met 13 maanden is wel erg jong, het lijkt mij persoonlijk in iedergeval niet handig

20. sim

sim Niet meer actief

ze kunnen juist niet rollen met de safetysleep, als dat wel kan is het niet op de juiste manier gebruikt, er gaat een deel om het matras en dan liggen ze als het ware in een soort broekje aan het matras vast, dus kunnen ze niet keren..

Share This Page