Kl*te waterpokken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nati, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nati

Nati Niet meer actief

Sinds zaterdag heeft mijn dochter de waterpokken. Zat er aan te komen, want op haar kdv heerst het al een tijdje. En op zich vind ik het ook niet erg dat ze het nu heeft, want dan zijn we er maar van af.
    Maar wat is het afzien!! Overdag gaat het nog wel, dan heeft ze genoeg afleiding denk ik, maar die nachten! Dit is al de derde nacht op rij dat ik zo goed als niet slaap en mijn lontje begint aardig kort te worden. Niet tegenover mijn dochter natuurlijk, maar tegen alles en iedereen om me heen. Ik ben gewoon zo moe!! En als ik bedenk dat die kl*te pokken nog wel een week kunnen duren zakt de moed me in de schoenen.
    Havermoutbadje en KidsClin helpen overdag goed, maar s'avonds komt ze maar niet in slaap, zo zielig.
    Mijn mantra is dat we er nu doorheen moeten en dat het dan nooit meer terug komt. Maar man, wat is dit zwaar en zielig! Mijn dochter ligt te kronkelen bij me op de bank en weet niet waar ze het zoeken moet. En ik weet het ook niet meer. Ik hoop dat we gauw het hoogtepunt bereikt hebben en het weer beter wordt.
    Ga nu even lekker een potje mee huilen.

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ai, heel veel sterkte. Het arme kind en jouw slaaptekort, geen leuke combi. Heb je overdag nog tijd voor een tukkie?

3. Nati

Nati Niet meer actief

Uiteindelijk hebben we van 5 tot 8:30 uur geslapen. Dochter werd krijsend van oververmoeidheid wakker, maar Nijntje op de iPad leidt haar nu wel even af. De blaasjes zien er wel iets beter uit dan gisteren, dus ik hoop dat we het ergste nu gehad hebben.
    Mocht ze vandaag even kunnen slapen zal ik dat ook proberen, maar doorgaans kan ik overdag niet slapen, al val ik erbij neer.
    We hebben al heel wat (kinder-)ziektes gehad, maar dit is veruit het ergst geweest.

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Heftig he? Hier bijna 3 weken geleden zo'n week gehad. Wat bij ons uiteindelijk het beste hielp, was alleen maar het havermoutbadje. Van de KidsClin ging ze compleet uit haar dak als ik er alleen nog maar mee aan kwam lopen. En als er eenmaal korstjes op de pokjes zitten, voorzichtig aanstippen met Sudocreme, dat hielp hier supergoed. Ze droogden er ook snel van in. Succes, het gaat echt over!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is hier nu 10 jaar geleden, maar ik herinner me het als gisteren. Wat waren ze ziek, en wat voelden ze zich ellendig.

6. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Dit had ik ook in de eerste 2 dagen toen mijn eerste zoon waterpokken had. En toen had ik Lotio Alba besteld van de apotheek. Die hielp veel beter. Je kan het proberen.

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Pfff klinkt inderdaad erg vermoeiend!
    hopelijk gaat het vannacht beter

zetpil al geprobeerd? Waarschijnlijk wel aan gedacht

8. Nati

Nati Niet meer actief

Net maar weer een havermoutbadje gedaan, dat vindt ze heerlijk! Het liefst zou ze dat de hele dag willen geloof ik, maar ik wil het maar twee keer per dag doen vanwege het water. Afgelopen nacht wel een keertje extra gedaan in de hoop dat ze dan zou gaan slapen.
    De KidsClin vindt ze op zich wel lekker. De blaasjes zijn ook al wat droger dan gisteren. Ook de nieuwe blaasjes zijn niet zo erg geworden.

Als ze maar weer een nachtje beter zou kunnen slapen zou het snel beter gaan denk ik. We gaan er vannacht maar weer voor.

En inderdaad, ik blijf herhalen dat ze dit nooit meer gaat krijgen, dat scheelt wel! Twee weken terug hadden we alle drie een zware buikgriep en dat was veel frustrerender (voelde in die zin veel nuttelozer zeg maar).

9. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Vreselijk he! Ik heb in overleg met de huisarts ook snachts een zetpil gegeven. Zo had ze net wat meer rust. Ook hebben we haar bij ons op de kamer gelegd in het campingbedje. En lampje aan. Ik met 1 arm in het bedje zodat ze mij zag als ze weer even wakker werd. Zo zijn we een week doorgekomen.. Ook heeft m'n moeder een dagje opgepast en heb ik smiddags bijna 5 uur geslapen. Toen kon ik weer een hoop hebben.

10. Nati

Nati Niet meer actief

Zetpil hielp helaas ook voor geen meter.

Ze is nu net op mijn schoot in slaap gevallen, dat is al heel wat!!

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Sterkte, wij zijn er net door. overigens was ik wel wat gewend, we hadden vaak nachten van een paar uur of zelfs GEEN. Ivm allergie. Man man wat zwaar he, slaapgebrek is wel zo erg. Nu weer verkouden en hoesten dus weer heel weinig slaap.

Sterkte!!

12. Nati

Nati Niet meer actief

Oh, dat klinkt ook erg! :(

Ik ben ook wel wat gewend, want mijn dochter is nooit een goede slaper geweest. Maar het ging eindelijk wat beter en toen kwam de buikgriep, ruim een week drama, toen een week moeilijk en vaak wakker en nu dit. Ik heb het even helemaal gehad en kan alleen nog maar huilen. Ik hoop dat die stomme pokken gauw weg zijn, dit wil ik nooit meer!

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    oh meid wat ellendig!

Hier hebben we ze een paar weekjes terug ook gehad en DRAMA! 4 nachten met r op geweest want ze kon niet slapen van de jeuk. Bleef maar met haar kontje en rug tegen me aanwrijven en huilen, zoooo zielig!! :(

Moet zeggen dat het na de 4e nacht beter ging (dus je bent er bijna). Heel veel sterkte en wellicht overdag wat uurtjes bij slapen. Overdag slapen ging namelijk bij mijn dochter wel goed..

14. Nati

Nati Niet meer actief

Overdag was het drama, ze sliep alleen af en toe op de bank eventjes, maar niet in bed. Nu ligt ze wonder boven wonder wel in bed te slapen!! Ik duik er ook zo in.
    Ik heb van een vriendin spul gekregen waarmee ik de waterpokken heb aangestipt en dat schijnt goed te helpen tegen de jeuk! Ze schrok toen ze mijn dochter zag, dat zegt genoeg.

Bedankt voor jullie steun, dat helpt me er echt even doorheen! En ook te weten dat de eerste dagen het ergst zijn, dan zijn we er inderdaad bijna (hoop ik)!

15. Nati

Nati Niet meer actief

Wij hebben gelukkig een redelijke nacht achter de rug. Ze is nog wel een paar keer wakker geweest en ik heb haar nog een keer helemaal ingesmeerd, maar ze sliep wel steeds verder in haar eigen bedje.
    De blaasjes drogen mooi in nu, dus als er geen nieuwe bij komen vandaag hebben we het ergste gehad denk ik.

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.231
    16.599
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een meisje met waterpokken en we zijn nu goddank op retour.
    Vorige week woensdag is het hier begonnen.Hoge koorts,kreunen,niet willen eten en noem maar op.
    Wij zitten hier ook midden in een ziekenboeg.Mijn oudste dochter van 8 jaar werd vorige week knetterziek(griep),hoge koorts tot boven de 40 graden,keelontsteking.Toen kwam de waterpokken en een dag later werd ikzelf ook ziek.Je kunt dan gewoon heel weinig hebben.Gelukkig gaan we nu de goede kant op.
    Hier iedere dag meerdere malen met Kidsclin ingesmeerd(wordt je ook moe van) de ontstoken plekjes met een ab zalf van de huisarts behandeld.De meeste plekjes zijn nu wel aan het indrogen.Op sommigen plekjes ligt nog zo'n velletje en daar doe ik Nestosyl op.Is tegen de jeuk en droogt ook in door de zinkoxide.
    Dochter is wel heel erg verkouden en daardoor blijft een pokje onder haar neus een beetje irriteren.Daar smeer in nu zinkzalf op want dan blijft het wat droger en kan het genezen.
    Ben ook blij dat we er straks vanaf zijn.Morgen nog een dagje thuis van de creche en dan volgende week weer het normale leven en nooit meer waterpokken haha.

Beterschap!!

17. Nati

Nati Niet meer actief

Ach jeetje, jullie hebben het ook wel goed te pakken dus! Wat kun je het zat worden, he, en weer verlangen naar het 'echte' leven.

Wij hadden zo'n drie weken terug alle drie de buikgriep (mijn dochtertje begon en had het het langst en het ergst, maar mijn man en ik waren een paar dagen lang ook goed ziek) en het ging net beter allemaal toen kwamen de waterpokken. Dus voor mijn gevoel zitten we nu al 3 weken bijna aaneengesloten met een ziek kindje.

Na bijna een week thuis gezeten te hebben ben ik vandaag weer naar het werk, mijn man is vandaag thuis. Ik hoorde net dat ze nog steeds hangerig is en jeuk heeft, maar er komen gelukkig geen nieuwe blaasjes bij en de oude beginnen wat op te drogen. We willen morgen toch proberen haar naar het kinderdagverblijf te brengen, daar heeft ze dan ook wat afleiding (ik merk dat afleiding haar thuis ook goed doet). En dan zien we wel weer hoe het gaat.

Wat zal ik blij zijn als dit achter de rug is! En dan is het bye-bye waterpokken, never nooit meer!! :D

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.231
    16.599
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij jullie ook flink pittig.
    Je wordt het inderdaad zo ontzettend beu.
    Hele dagen in huis zitten met zieke Kinderen en dan wordt jezelf ook nogeens ziek.
    Inderdaad verlangen naar het "normale "leven.
    Morgen ga ik weer werken en ben er echt even aan toe om op een ander level te zitten.
    Onze dochter had trouwens afgelopen zondag ook een dipje.Ineens weer verhoging en hangerig maar is nu helemaal opgeknapt en helemaal als straks alle waterpokjes weg zijn is het net alsof er nooit iets is gebeurd haha

Jullie ook nog beterschap!!

Deel Deze Pagina