menstruatie na de bevalling veranderd?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Daantje57, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Nou... ondanks de borstvoeding werd ik een maand geleden voor het eerst ongesteld (3 maanden na de bevalling dus zo ongeveer). Het was nog heel weinig... Maar nu!!! De tweede keer... pfff.. ik verlies zoveel bloed, en dat terwijl ik nog steeds borstvoeding geef.

Is bij jullie je menstruatie anders geworden na je bevalling?

2. Dat was hier inderdaad ook beide keren zo, daarna ook nog een pijnlijkere menstruatie gehad maar is ook weer normaal geworden zoals het altijd voor de bevalling was.
    Dus, kan heel goed zijn dat het straks weer als vanouds wordt. Wel irritant, als je borstvoeding geeft en nu alweer ongesteld. Ik had dan altijd gelijk een mindere productie.

3. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hier ook een mindere productie inderdaad...

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.187
    10.775
    113
    Ik heb twee flinke ontpillingsbloedingen gehad vanaf een week na t niet herstarten (en daarvoor dus jarenlang alleen onttrekkingsbloedingen), 1 normale menstruatie en toen was ik zwanger - nu ruim 5 maanden geleden bevallen, en nog niet ongesteld geweest. Wel wat gerommel na een week of 8, maar t zette niet door. Geef nog volledig bv.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn menstruatie is qua bloeding hetzelfde als voor de zwangerschap alleen heb ik nu veel meer last van dagelijkse hoofdpijn een week voordat ik ongesteld moet worden. Ik hoop dat dit minder word/over gaat.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De tweede menstruatie na de bevalling was hier ook echt heel veel!!
    Daarna ben ik weer anticonceptie gaan gebruiken.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Eerste drie keer ongesteld was anders bij mij, veel heftiger.
    Daarna was het weer normaal.

8. rojin

rojin Actief lid

28 jan 2012
    431
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn menstruaties zijn ook anders dan voor mijn zwangerschap.
    De eerste 2 keren dat ik weer ongesteld werd was dit heviger en duurde deze 7 dagen. Daarna werd het minder. Ik ben nu max 3 dagen ongesteld, de eeste dag veel daarna amper.

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Zoals aan mijn onderschrift te zien weer normaal zo was het ook voor de geboorte.
    Alleen wel meer last van pijn/kramp en veeeeel meer bloed ik slik nu ook geen pil meer voorheen wel ivm bovenstaande klachten.
    Wij willen niet heel veel tijd tussen onze kindjes en ontpillen was hier een hel dus vandaar dat ik niet meer ben gaan gebruiken na de bevalling

Groetjes paula

10. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Voor de bevalling waren mijn menstruaties vreselijk en bijna niet door te komen. Nu (zoon is inmiddels 15 maanden, 1 jaar bv gegeven, toen zoon 8 maand was eerste menstruatie gehad) zijn mijn menstruaties een peuleschil. Amper buikpijn, ik vloei minder hevig maar bovenal ik kan normaal functioneren.

11. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja! Behoorlijk anders...

Heb 9 maanden borstvoeding gegeven en was in die periode al wel ongesteld, maar niet noemenswaardig. Sinds is gestopt ben met BV, is mijn lichaam blijkbaar los. Menstruatie is veel heftiger dan voor de zwangerschap! De eerste paar keer met meer pijn, alsof ik weer 15 was voordat ik aan de pil ging! Dat is nu verdwenen, maar wel nog steeds veel meer bloedverlies dan ik ooit heb gehad...

Dan ben ik inmiddels anderhalf jaar verder na de zwangerschap.
    Vraag me af of het nog bijtrekt, maar verwacht dat eigenlijk niet meer.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Mijn menstruaties zijn sinds de bevalling veel heftiger dan voorheen, ook nu nog.

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Heb nu de dagen voor dat ik ongesteld moet worden erge pijn in mn rug. Maar het is gelukkig niet meer geworden :D

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Na mijn eerste bevalling was mijn menstruatie echt heel heftig, veel pijn en veel bloed. Dat is zo gebleven totdat ik opnieuw zwanger werd. Na de bevalling van de jongste ben ik nu 2 keer weer ongesteld geweest en het is nu een heel stuk minder geworden, zelfs minder dan voor de eerste zwangerschap, gelukkig.

15. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ja hier ook! ik had eerst vooral de eerste dag mijn ongesteldheid enorme buikpijn en veel bloedverlies.
    De allereerste ongesteldheid na mijn bevalling was ook een bloedbad, maar daarna is het eigenlijk veel minder geworden. Heb een paar dagen bloedverlies ben wat sago maar meer niet.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Nou hier ook..bah!

Voor de bevalling had ik een nette cyclus van 28 dagen en kreeg ik op dag 1 van mijn menstruatie wat bruinafscheiding, gevolgd door 2 of 3 dagen wat bloedverlies. Niet veel, weinig zelfs.

Nu na de bevalling (beeb is bijna 6 maand) nette cyclus 28 dagen, maar patsboem beginnend met een plons bloedverlies waar je U tegen kan zeggen.

Kan de eerste 2 a 3 dagen elk uur gaan verschonen en ik draag dan de maandverbanden van de zwarte kotex, echt ik voel het stromen en moet dan, ondanks de dikke verbanden rennen naar de wc voor doorlekken, langslekken.

Dan nog 2 dagen lichtbloedverlies wat ik dan vroeger altijd had.

Hoop dat dat ooit nog minder gaat worden want ik lek telkens gigantisch door en mijn bed is gewoon telkens hartstikke vies.

17. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    oei balen zeg... misschien snachts kraamverband gebruiken? .. over een paar dagen komt mijn derde menstruatie er aan... hoop dat die wat lichter is dan de vorige...

18. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Na mijn eerste bevalling werd ik na 3 maanden ongesteld ondanks bv. Dit was veel heftiger dan normaal. Na deze menstruatie zat ik wel weer in mijn regelmaat, cycli van 28 dagen. het bloeden was wel heftiger dan voor de zwangerschap (was al jaren niet meer aan de pil) nu blijft het hopelijk wat langer weg....

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

klopt, ik had tot een half jaar (denk ik) na de bevalling het gevoel alsof er een kraan helemaal openstond, het leek heftiger dan dat het altijd al was voor ik zwanger was. Maar na die 6 maanden is het weer langzaamaan veranderd naar hoe het ooit was. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat na de bevalling. Ik laat me gelijk helpen, dus misschien dat dit invloed heeft op oma? :(

20. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Ik werd 5 weken na de bevalling alweer ongesteld, heel lang en ook een enorm bloedbad. Nu is het 10 maanden na de bevalling en inmiddels is mijn cyclus weer even lang als voor de zwangerschap. Ik verlies wel veel meer bloed dan voorheen, maar daar staat tegenover dat ik geen pijn meer heb. Echt heel raar, voor mijn zwangerschap had ik enorm veel pijn als ik ongesteld werd, zonder 6 pijnstillers per dag kon ik niet normaal functioneren. En nu voel ik niets meer, slik geen enkele pijnstiller meer! Ik vind dat zo heerlijk, dat ik het extra bloedverlies voor lief neem!

Deel Deze Pagina