Hey meiden Mijn kereltje is ondertussen bijna 2,5 maanden oud en ik heb een slaapvraagje. 2 weken geleden kreeg hij om 21,30u zijn laaste fles, na wat geween (dat is normaal naar het schijnt), valt hij na een 15min in slaap en sliep hij tot een uur of 6 (schitterend!), na de papfles sliep hij dan nog tot 9.30u. Vond dit gewoon geweldig. We hadden beide onze slaap en zo kon ik 's morgens heel wat werk doen zodat ik voor de rest veel tijd met mijn kereltje kon doorbrengen. In de middag sliep hij dan van een uur 13.30 tot 17u, ook schitterend. Opeens is dat gedaan, nu slaapt hij van 22u tot 4u en dan tot 6u, maar hem daarna in bed steken is dus een probleem, want hij wilt niet meer, is klaarwakker en heeft gene honger. Hij wilt zijn pap maar rond 9u maar is ondertussen weer keimoe. Na die pap weer keiwakker. Ik kan zijn schema efkes niet meer volgen en vraag mij eigenlijk af of dit normaal is? Hij slaapt opeens ipv 12u 's nachts maar 9 en we mogen van geluk spreken als zijn middagdut een uur of 2 duurt. Is dat niet weinig voor zo een jong kereltje? Is dat normaal? Gaat dat ooit voorbij en gaat hij beter gaan slapen? Een vermoeide mama
Geen idee waar dit vandaan komt, maar waarschijnlijk heeft hij een sprongetje. Hij is eventjes van slag. Soms hebben kindjes ook even een periode dat ze een nieuw ritme moeten vinden. Geef jij de kleine nu al een papfles? is dit niet wat jong?
Ik heb van in het begin de fles gegeven. Hij heeft een zware bevalling gehad en heeft te lang in mijn buik gezeten waardoor hij teveel vruchtwater binnen had waardoor papfles noodzakelijk was. En ook om heel eerlijk te zijn, ik wou van in het begin de borst niet echt geven en daardoor produceerde ik ook geen melk.
Misschien zijn het regeldagen.... Maar je hebt nog geluk! Ilya is al bijna 4 maanden en heeft nog nooit 9 uur achter elkaar geslapen... Ik geef hem om 17.00 papfles en maak hem dan rond 23.00 wakker voor een gewone fles en met een beetje geluk slaapt hij dan tot 06.00. We hebben geprobeerd die fles van 23.00 weg te laten, maar dan komt hij gewoon om 02.00. Ook heeft Ilya nog geen middagdutje, maar hij speelt even (ongeveer anderhalf uur) na elke fles en dan naar bed tot de volgende fles. Ik zou het nog even aankijken als ik jou was, tis toch nog maar een kleintje en misschien moet tie gewoon een nieuw ritme vinden.