Hallo dames! Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 5 weken geleden trotse ouders geworden van ons eerste kindje! De eerste weken met D. zijn erg verwarrend en vermoeiend geweest. Hij huilde ontroostbaar van voeding tot voeding...Niet verzadigd?Krampjes?Slaaptekort? Wij wisten het niet meer... Na alle, tegenstrijdige, adviezen van het cb (verzadigende voeding, krampjes voeding, verzadigende en krampjes voeding) geprobeert te hebben, zijn we uiteindelijk via de huisarts bij de kinderarts terecht gekomen. Naar aanleiding van onze 'problemen' vermoed de kinderarts koemelkallergie. D. krijgt nu Nutramigen AA met 1 schepje Nutriton (dit laatste omdat D. de Nutramigen AA niet goed binnenhoudt). Met 2 weken wordt er een provocatietest gedaan, om te kijken of D. ook daadwerkelijk koemelkallergie heeft. Hij krijgt nu 130cc, 6x per dag, om de 4 uur. Hij huilt inmiddels niet meer ontroostbaar van voeding tot voeding. Hij lijkt zich nu zelfs wat te vermaken in de box en op schoot. Probleem is echter dat hij nog steeds zo weinig slaapt! Hij slaapt vrijwel altijd van 12 uur 's avond tot 4 uur 's nachts, maar buiten deze tijden om, alleen een hazenslaapje van misschien 10 minuten tussen twee voedingen door. Daarnaast zit ik soms uren naast zijn ledikantje om hem zijn speen terug te geven en/of te troosten. Hij huilt dan wel, maar niet 'op volle kracht' om het zo maar te zeggen. Uiteindelijk valt hij soms, een half uur voor de volgende voeding , in slaap... Het feit dat hij zo weinig slaapt (in totaal 6 a 7 uur per 24 uur) baart me zorgen aangezien het niet goed is voor zijn ontwikkeking. Het cb, de huisarts en de kinderarts geven echter weinig tot geen respons op dit probleem. Hebben jullie misschien nog tips voor ons? Alvast bedankt!
Misschien kan je een draagdoek gebruiken door de dag? Hier hielp dat erg goed toen thijs nog geen gestructureerde slaapjes deed doorheen de dag. Of lekker bij je laten slapen? Eventueel een co-sleeper. Als thijs s nachts wakker werd en niet meer wou slapen legde ik hem oo mijn buik bij ons in bed en zo sliep hij dan toch nog een lekker slaapje. Moest je bang hebben dat hij eraan went: zoontje slaapt nu alke slaapjes overdag en s nachts gewoon in zijn eigen bed
Maak je hem wakker voor voedingen? Tenminste zo lees ik het wel. Dat zou ik sowieso niet doen. Als hij idd half uur voor een voeding is slaap valt lekker laten liggen. Verder vroeg ik me af waarom je uren naast zijn ledikant zit elke keer speen er in te stoppen? Waarom niet lekker bij je nemen??? Er bestaat ook nog zoiets als mamahonger en dan willen ze gewoon bij je zijn omdat jij het enige veilige bent in deze grote boze wereld. Hij is nog zo klein! Vooral als hij last heeft met zijn voedingen en misschien KMA heeft kan hij elke vorm van troost en liefde vast erg goed gebruiken. Houdt hem lekker bij je. Dag en nacht.. En wacht tot je de provocatietest hebt gehad voor je andere dingen gaan proberen. Voor nu alleen liefde! Een draagdoek zou ook wel heel goed kunnen werken. Lekker dragen en wiegen terwijl jij je handen vrij hebt. Hier slaapt mijn zoontje nergens zo lang en diep als in de doek.
Hallo Blinq! Ik merk aan je reactie dat ikniet helemaal duidelijk ben geweest... Ik maak hem absoluut niet wakker voor de volgende voeding. Als hij een half uur voor de volgende voeding in slaap valt, laat ik hem lekker slapen Als hij zijn speen uitspuugt en er niet weer naar hapt geef ik hem niet meteen weer terug. En als ik naast het ledikant zit en hij kan niet slapen, pak ik hem sowieso vaak bij me. Ik zit gemiddeld van 4 uur 's ochtends tot 5 uur 's avonds met hem op mijn arm...Maar hij slaapt ook op mijn arm hazenslaapjes of hij kijkt steeds om zich heen. Ik moet hem soms neerleggen, want op een gegeven moment ben ook ik zo uitgeput dat ik hem niet meer met tillen kan (draagdoek wellicht goed idee!).
Ik begrijp je nu Maar is hij dan ook vervelend als hij wakker is? Of is hij gewoon wakker? Wbt draagdoek kun je het beste online zoeken. In de meeste winkels verkopen ze alleen dragers die niet ergonomisch zijn. Op Facebook heb je een groep waar je veel info kunt vinden. Draagpraat heet het
Lijkt ons verhaal wel. Onze zoon was ook ontroostbaar en schreeuwde het uit van de pijn. Nu over op pepti sinds 1 maand en het is een heel ander kind. De eerste 2 weken met pepti voeding waren zwaar omdat hij idd ook niet veel sliep denk dat hij een ritme moest zien te vinden en nu slaapt hij stukken beter wel op mijn arm maar het is niet anders. Heb een draagzak van marsupi en soms wilt ie erin en soms niet. In de nachten doet hij het opzich wel goed en slaapt bij ons want in zijn eigen wiegje wilt hij niet meer. Hij zoekt een hoop geborgenheid en die geven wij dan gewoon wat idd zwaar kan zijn.
Ik zou idd inbakeren proberen! Hier goede ervaring met de puckababy. En wat ik in het begin ook veel deed is hem op mijn buik in slaap te laten vallen, dat vond hij heerlijk. En dan in zn bedje leggen, daar sliep hij dan heerlijk tot de volgende voeding. Je ligt dan zelf heerlijk op bed, rust je zelf ook uit. Ik ging hem steeds wat eerder terug in bed leggen en in het begin verwarmde we het bedje ook voor met een kruik. Nu wil hij niet anders meer dan zelf in zn eigen bed in slaap vallen. Je zoontje is nu idd wel erg lang wakker, oververmoeidheid maakt het ook weer lastiger om in slaap te komen.
Als hij wakker is dan is hij 'vervelend', omdat ik hem niet neer kan leggen. Dan huilt hij gelijk weer...en ik moet af en toe ook wat in huis doen of naar de wc
Inbakeren doen we op advies kraamhulp in de puckababy sinds de kraamweek...We halen hem er alleen uit voor verschonen, voeden en spelen....
Ik zat (en zit nog wel eens!) samen met hem op de wc Anders zit je gewoon niet rustig met een huilend kind op de achtergrond
En nu hij Pepti krijgt is het huilen wel een stuk minder toch? Maar heb ik het goed als ik zeg dat Pepti nog niet volledig koemelk vrij is? Zou daar nog iets meer gedaan kunnen worden, of moet je echt wachten tot die provocatietest?
Hij huilt sinds 1 uur vannacht en heeft aardig gespuugd....De ka zei dat er in nutramigen AA geen koemelk zit? Ik heb het zh maar weer gebeld....
Sorry dacht dat je Pepti gaf. Nutramigen is idd koemelk vrij als ik me niet vergis. Maar goed dat je gebeld hebt want zo lang huilen is niet normaal in mijn ogen. Ben benieuwd wat ze zeggen...
Wat ontzettend moeilijk he als je kleintje zich zo rot voelt! Een heel herkenbaar verhaal, ons dochtertje is de eerste maanden ook heel erg van slag geweest, bij haar bleek het verborgen reflux te zijn. Ik zie in jouw verhaal nergens iets over vermoeden van reflux staan, dit speelt niet? Ik weet in ieder geval dat de symptomen erg op elkaar lijken, bij ons dochtertje is er ook getwijfeld tussen KMA en reflux maar bleek het toch geen KMA te zijn. Maar omdat ik je dit helemaal niet hoor noemen en ook door de kinderarts kennelijk niet is genoemd zal dit het wel niet zijn... Qua slapen; ons dochtertje is pas beter gaan slapen toen ze geen pijn meer had. Tot die tijd sliep ze in een drager of waar ze ook maar wilde (rechtop in wandelwagen, op onze borst, in de box). Na heel wat geprobeer hebben we ons erbij neergelegd dat we pas echt iets aan het slapen zouden kunnen veranderen totdat ze beter in haar vel zou komen te zitten. Tot die tijd was het gewoon vooral zorgen dat ze enigszins sliep, hoe dan ook en waar dan ook. En toen het beter ging met haar kwam het slapen vanzelf! Ik zou inderdaad ook een drager aanbevelen; dan heb je zelf je handen wat meer vrij en zeker als je kindje niet goed in z'n vel zit is geborgenheid alleen maar fijn! En helpt het om te wandelen overdag met de kinderwagen? Heel veel succes!! En geloof me, het wordt echter beter en makkelijker!
O ja en wat ons uiteindelijk goed geholpen heeft bij het leren slapen zijn de tips uit het boek 'baby in een droomritme'!
Persoonlijk dacht ik al een tijdje aan verborgen reflux, maar dacht tegelijkertijd 'ik zal wel overdrijven'. Vrouw van het cb is geweest en die begon er ook over en zij heeft de ka weer gebeld, aangezien die om 3 uur nog niet terug gebeld had :s D. wordt vanavond opgenomen in het zh...
Ik heb nog niet echt de kans gekregen om te gaan wandelen helaas Ik heb het twee keer voor elkaar gekregen om me aan te kleden en naar de winkel te gaan....de eerste keer met een schreeuwend mannetje, de tweede keer was hij gewoon wakker, maar eenmaal thuis was het gelijk weer mis....
Ach, wat sneu dat hij naar het ziekenhuis moet, sterkte! Maar hopelijk komt er naar voren wat er is. Wie weet is het toch reflux en ben je weer een stapje verder...en anders weet je in ieder geval dat er goed naar hem gekken wordt!