Sorry als het hier verkeerd geplaatst is maar ik kon zo gauw even geen ander forum vinden. We zijn opzoek naar een korte tekst voor op het geboortekaartje waarin we duidelijk willen maken dat we het liefst een envelopje krijgen of een cadeaubon aangezien we al veel te veel spulletjes hebben. Hoe kan ik dit subtiel brengen?
Kleertjes, speelgoed en beren heb ik in overvloed, Als je me iets wilt geven dan is een cadeaubon of een bijdrage voor in mijn spaarpot altijd goed. Kleertjes en beertjes heb ik al genoeg in de kast Dus heb liever iets dat in een envelopje past Wil je mij een cadeautje geven? Vraag het mijn papa en mama dan even!"
Niet. Want als je het subtiel brengt dan snappen veel mensen dat toch niet. Dus gewoon -cadeautip: afbeelding envelopje- Overigens vind ik het helemaal niks op een geboortekaartje. Het is een aankondiging van een geboorte, geen uitnodiging voor een feestje.
Ik Zou sowieso geen (geld /cadeau) tip op geboorte kaartje zetten. Maar wel in kennis en familie kring laten vallen wat je graag wil of nog niet hebt. Dan kunnen zij dat verder doorspelen. Of laat vallen dat je spaart voor leuke draagdoek, speciaal speelgoed etc. Ik vraag voordat ik op visite kom vaak wat iemand graag wil, of in welke maat. Vaak heb je van ene niks en andere in overvloed. Van goede vriendin weet ik ook dat ik haar gelukkiger maak met cadeau kaart ipv allemaal kleertjes.
Vind het ook apart op een geboortekaartje. Wil je het toch doen, misschien is een verwijzing naar een link als lijstje.NL dan een optie? Kun je wst spulletjes opzetten die je wel kunt gebruiken en ook cash of cadeaukaart er tussen zetten.
Ik vind het wel kunnen. Je kan toch neer zetten als u cadeautje wilt meebrengen graag een envelopje. Nu vind ik geld gewoon niet leuk geven. Dat zou ik zelf niet doen. Of iets erbij kopen. Ik vind dat je anders dingen krijgt die je misschien niet wil of dubbel hebt. Ik ben iemand die altijd vraagt wat iemand wil hebben. Maar niet iedereen doet het. En het is dan wel een aankondiging van de geboorte, maar dat is toch ook een feestje waard?! Als ik ooit beval van een kindje dan komt er denk ik een los kaartje in dezelfde stijl van het geboortekaartje er bij in met een kadolijstje of ik verwijs naar www.lijstje.nl Ik red het net financieel, maar er zijn boel leuke dingetjes die alleen maar extra zijn en niet perse noodzakelijk. Die vind ik dus straks erg leuk om te vragen. Plus ik heb zelf al het nodige gekregen en ben al vrij compleet voor de basis / noodzakelijke dingen.
Eigenlijk vind ik het een beetje raar voor een geboortekaartje. Een geboortekaartje stuur je om bekend dat maken dat je kindje is geboren. Als mensen vragen wat je wilt, kun je gewoon aangeven dat je bonnen of geld wilt. En als ze het niet vragen, kun je er vanuit gaan dat ze hun best doen om iets leuks te zoeken voor jullie. En als het dan niet jullie smaak is of jullie hebben het al, dan zijt dit zo. Wij hebben soms echt verschrikkelijke dingen gekregen. Maar ik waardeer het als mensen hun best hebben gedaan om iets te kopen. Tja en als ik het dan niet mooi vind, is dat mijn probleem.
Inderdaad, kadootjes zijn niet verplicht, je krijgt het maar. Komt als een soort verplichting over in een geboorte kaart
Vriendin had bij elke kaart een apart briefje met de prsktische dingen. Als kadotip, bezoekmomenten. En dat dan in de stijl van het geboortekaartje. Zo had ze toch die dingen vermeld, zonder dat het het geboortekaartje ontsierde. Overigens vind ik dat je het er gewoon op mag zetten. Is het voor de ontvanger ook duidelijk! Net zoiets als je adres, vind ik ook niet mooi, maar wel noodzakelijk in sommige gevallen.