Wel of geen slaapzak newborn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ukkie1, 25 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik verwacht eind april m'n 2e. Heb je dan wel of geen slaapzak nodig, de eerste tijd?? Hier was t wel nodig bij m'n zoontje maar t was eind december en flink koud.... Twijfel of ik t moet hebben, of dat een pyjamatje en deken voldoen. En dan een dikke of dunne?

Pff. T is nou niet direct minder ingewikkeld, zo een 2e haha

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij hadden gewoon een pyjama, lakentje en een dekentje. Echter vonden wij slaapzakken al snel veel eenvoudiger! Nu weer alleen de eerste weken een dekentje en daarna lekker in de slaapzak

3. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ligt aan de temperatuur dan, denk ik. En of je kindje het graag warm heeft.

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Maar het is je tweede, heb je dan geen slaapzak liggen? Kun je toch op dat moment beslissen?

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb na de eerste week een slaapzak gebruikt. Vind dat zelf een veiliger idee dan een dekentje. Het is denk ik wat je zelf prettig vind, sommigen zweren bij n deken.

6. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Mijn oudste sliep na 3 weken in een slaapzak. Ideaal vind ik het. Mijn 2 jongens sliepen in een puckababy dus die kon ik niet gelijk een slaapzakje aan doen maar anders had ik dat ook zeker gedaan. Zij zijn allebei in de zomer geboren.

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    De eerste drie maanden sliep ze in een puckababy slaapzak, nu eentje van de hema. Nog wel met een dekentje en lakentje extra.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik had wel een slaapzak liggen maar die ben ik pas gaan gebruiken toen die een week of 6 was.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nope... Overtuigd dat we onszelf een zwangerschap etc. Niet meer aan zouden doen alles weg gedaan.... :D
    En tuurlijk snap ik dat ik t zo in huis heb maarja he... Hormonen hahaha.

Mythique vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn jochie trapt z'n dekentje vaak weg. Dus een slaapzak is hier een uitkomst, heb ook het idee dat hij het zelf erg prettig vind.
    Wel pas na 6 weken mee begonnen ofzo.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hier eentje in december geboren, de eerste periode kunnen ze vaak nog niks anders dan liggen dus dan kan een dekentje en lakentje wel. Zeker als je nog met kruiken werkt in t begin lijkt t me handiger dan een slaapzakje maar sinds dat ze hier ook maar enige beweging kon maken (zo rond 6 weken inderdaad) zijn wij als de sodemieter overgestapt naar slaapzakjes.

Gekke griet ging dr speen zoeken zo lomp als dat dat toen nog ging en legde dan dr hoofd neer waar ze m vond, trok in nijd alles los (zo hulpeloos zijn ze ook weer niet kennelijk) en koppie onder een lakentje en vrolijk verder gaan slapen was voor haar geen enkel probleem. Gelukkig nog dr wilde periode dus binnen een paar minuten stond ik wel weer naast dr bed maar die deken was ze dus gelijk mooi kwijt toen en kreeg dr slaapzak ervoor terug, nachten waren toch al wild dus beetje extra protest maakte toen ook weinig verschil.

Prettykitty vindt dit leuk.
  12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    De jongste is van juli maar lag ook met 3-4 weken al in een slaapzakje. Bleef ze tijdens de nachtvoeding lekker warm en ze ging al snel op d'r buik en werkte zich makkelijk naar beneden dus dat vond ik niet zo'n fijn idee. Ik had een slaapzakje van HEMA met afritsbare mouwen in maat 56/62. Geen idee of ze die nu nog verkopen, heb m gekocht voor onze zoon bijna 4 jaar terug.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Ja heb ze van de week nog gezien, moest zelf een grotere maat halen namelijk :)

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Ik deed het wel. Merkte dat ik ze dan na een nachtvoeding makkelijker kon weg leggen omdat xe minder koud bed raakte

Vero0504 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
    Hier een juni baby. Het was 37 graden toen hij werd geboren, op de slaapkamer was het rond de 25. Hij had toen wel een rompertje + dunne slaapzak. TOG 0.5 dacht ik. Later in de zomer werd dit vervangen door een hydrofieldoek want een dun slaapzakje was te warm.

Ik zou een dunne slaapzak kopen. En als het toch frisser blijkt kun je er een dekentje overheen leggen.
    Een winterslaapzak (TOG 4 of zo is dat) lijkt mij niet nodig.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier met 3 maanden begonnen met een slaapzak. Toen begon ze met draaien en kwam ze onder de deken.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Wij hebben tot nu toe geen slaapzak gebruikt. We leggen dr ingebakerd onder een deken. Ik vind slaapzakken zo'n gepriegel met zo'n kleintje..

18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Ja klopt! Dat scheelde hier ook enorm. Speelde in t begin nog wel vaak vals en legde er gewoon stug nog een kruik in op t plekkie waar ik dr uit viste om t warm te houden toen ze nog geen slaapzak had en haalde de kruik weg en legde dr precies weer zo terug als ik dr vond. Nou was t ook wel koud, had ze enkelglas ruitje in dr kamer die in de ochtend zeiknat was en tochtte t over t plafond en langs de kozijnen in t oude huis dus de overgang was dan ook best pittig. (oh ik mis dat huis echt niet meer)

Vindt mn eigen warme plekkie toch ook t lekkerste verder tukken. Dan maar een verpest kind dacht ik toen nog. Met slaapzak was t inderdaad eenvoudiger, dr uit, drinken, beetje boeren dat was vaak toch echt noodzakelijk en weer terug zonder kruiken gedoe.

Deel Deze Pagina