Ik verwacht eind april m'n 2e. Heb je dan wel of geen slaapzak nodig, de eerste tijd?? Hier was t wel nodig bij m'n zoontje maar t was eind december en flink koud.... Twijfel of ik t moet hebben, of dat een pyjamatje en deken voldoen. En dan een dikke of dunne? Pff. T is nou niet direct minder ingewikkeld, zo een 2e haha
Wij hadden gewoon een pyjama, lakentje en een dekentje. Echter vonden wij slaapzakken al snel veel eenvoudiger! Nu weer alleen de eerste weken een dekentje en daarna lekker in de slaapzak
Ik heb na de eerste week een slaapzak gebruikt. Vind dat zelf een veiliger idee dan een dekentje. Het is denk ik wat je zelf prettig vind, sommigen zweren bij n deken.
Mijn oudste sliep na 3 weken in een slaapzak. Ideaal vind ik het. Mijn 2 jongens sliepen in een puckababy dus die kon ik niet gelijk een slaapzakje aan doen maar anders had ik dat ook zeker gedaan. Zij zijn allebei in de zomer geboren.
De eerste drie maanden sliep ze in een puckababy slaapzak, nu eentje van de hema. Nog wel met een dekentje en lakentje extra.
Nope... Overtuigd dat we onszelf een zwangerschap etc. Niet meer aan zouden doen alles weg gedaan.... En tuurlijk snap ik dat ik t zo in huis heb maarja he... Hormonen hahaha.
Mijn jochie trapt z'n dekentje vaak weg. Dus een slaapzak is hier een uitkomst, heb ook het idee dat hij het zelf erg prettig vind. Wel pas na 6 weken mee begonnen ofzo.
Hier eentje in december geboren, de eerste periode kunnen ze vaak nog niks anders dan liggen dus dan kan een dekentje en lakentje wel. Zeker als je nog met kruiken werkt in t begin lijkt t me handiger dan een slaapzakje maar sinds dat ze hier ook maar enige beweging kon maken (zo rond 6 weken inderdaad) zijn wij als de sodemieter overgestapt naar slaapzakjes. Gekke griet ging dr speen zoeken zo lomp als dat dat toen nog ging en legde dan dr hoofd neer waar ze m vond, trok in nijd alles los (zo hulpeloos zijn ze ook weer niet kennelijk) en koppie onder een lakentje en vrolijk verder gaan slapen was voor haar geen enkel probleem. Gelukkig nog dr wilde periode dus binnen een paar minuten stond ik wel weer naast dr bed maar die deken was ze dus gelijk mooi kwijt toen en kreeg dr slaapzak ervoor terug, nachten waren toch al wild dus beetje extra protest maakte toen ook weinig verschil.
De jongste is van juli maar lag ook met 3-4 weken al in een slaapzakje. Bleef ze tijdens de nachtvoeding lekker warm en ze ging al snel op d'r buik en werkte zich makkelijk naar beneden dus dat vond ik niet zo'n fijn idee. Ik had een slaapzakje van HEMA met afritsbare mouwen in maat 56/62. Geen idee of ze die nu nog verkopen, heb m gekocht voor onze zoon bijna 4 jaar terug.
Ik deed het wel. Merkte dat ik ze dan na een nachtvoeding makkelijker kon weg leggen omdat xe minder koud bed raakte
Hier een juni baby. Het was 37 graden toen hij werd geboren, op de slaapkamer was het rond de 25. Hij had toen wel een rompertje + dunne slaapzak. TOG 0.5 dacht ik. Later in de zomer werd dit vervangen door een hydrofieldoek want een dun slaapzakje was te warm. Ik zou een dunne slaapzak kopen. En als het toch frisser blijkt kun je er een dekentje overheen leggen. Een winterslaapzak (TOG 4 of zo is dat) lijkt mij niet nodig.
Wij hebben tot nu toe geen slaapzak gebruikt. We leggen dr ingebakerd onder een deken. Ik vind slaapzakken zo'n gepriegel met zo'n kleintje..
Ja klopt! Dat scheelde hier ook enorm. Speelde in t begin nog wel vaak vals en legde er gewoon stug nog een kruik in op t plekkie waar ik dr uit viste om t warm te houden toen ze nog geen slaapzak had en haalde de kruik weg en legde dr precies weer zo terug als ik dr vond. Nou was t ook wel koud, had ze enkelglas ruitje in dr kamer die in de ochtend zeiknat was en tochtte t over t plafond en langs de kozijnen in t oude huis dus de overgang was dan ook best pittig. (oh ik mis dat huis echt niet meer) Vindt mn eigen warme plekkie toch ook t lekkerste verder tukken. Dan maar een verpest kind dacht ik toen nog. Met slaapzak was t inderdaad eenvoudiger, dr uit, drinken, beetje boeren dat was vaak toch echt noodzakelijk en weer terug zonder kruiken gedoe.