Baby valt een beetje af help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cikaa, 13 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Heey dames,
    Ik dacht dat jullie dit misschien ook hebben meegemaakt? Mijn tweede baby heeft waarschijnlijk reflux. Ze spuugt veel en snel. Desondanks bleef ik borstvoeding geven en dat ging prima! Ik was zo blij! Ze dronk goed. Maar had elke avond onwijs last van krampjes van 18.30- 21.00. Had alles geprobeerd ortfiflor etc. Maargoed dacht groeit ze wel overheen aandacht geven etc . Opeens werd ze 2 weken verkouden ziek. Hierdoor dronk ze niet even goed maar bleef aanleggen aanleggen. Dus had mijn eerste productiedip te pakken. Helaas werd ik na 11 weken toch ongesteld dus 2e productiedip… heb daarna spiraal laten plaatsen en met dikke pech weer een productie dip. En je raad het niet nooit. Had daarna heftige buikgriep en kwam weer de volgende dip. Dit gebeurde allemaal achter elkaar. Desondanks probeerde ik te kolven kolven aanleggen aanleggen. Maar ze wilde soms gewoon niet drinken en liet snel los dus deed vooral wisselvoeden. Nu is ze ook 200 gram afgevallen. En geef ik haar toch extra flesje bijvoeding nutrilon duobalans. Na dit flesje poept ze direct. Heel apart. Dit flesje krijgt ze altijd om 17.00 want dat is echt de tijd dat ze geen zin heeft om aan de borst de drinken. Na het flesje drinkt zr savonds weer wel normaal. Maar hoe kom ik hier in hemelsnaam bovenop en krijg ik haar gewicht weer omhoog helppp

2. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Welke spiraal heb je? De mirena kan ook zorgen voor minder productie.
    Op Facebook heb je het borstvoedingsforum, ik zou je verhaal hier eens plaatsen! Hier zitten veel ervaringsdeskundige, maar ook ervaren Lactatiekundigen.

mijn tip, laat eens een Lactatiekundige ibclc meekijken.

Cikaa vindt dit leuk.
  3. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Ik heb de koperspiraal

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Veel drinkmomenten, slaap en genieten.

Hier ook twee refluxers maar flesvoeding, lees je in op de refluxleefregels, kleine voedingen werkt vaak beter (blust). Nog niet gelijk met johannesbroodpitmeel gaan stunten hoor gewoon eerst de verzorgingsregels consequent toepassen en kijk wat dat kan brengen. Let ook goed op boeren.

Zodra je in de buurt van hapjes komt, pak groente en niet fruit voorlopig. Als je perse fruit wil, prak dan een verse banaan dat blust ook. Peer en appel kregen ze hier t zuur van.

Dr zijn bepaalde houdingen die een refluxer helpen maar ik heb te kort bv gegeven om daar een zinnig antwoord op te geven.

Cikaa vindt dit leuk.
  5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dit zijn goede tips. En de tip voor een lactatiekundige mee te laten kijken vind ik ook een goeie.

Toepassingstips: Hoe ontspannen borstvoeding geven.

Er zijn veel eenvoudige trucs die gebruikt kunnen worden om reflux te verminderen of zelfs te voorkomen:

• Als de melkproductie zeer sterk is, activeer deze dan gewoon reeds voor de uiteindelijke borstvoeding. Hierdoor kan uw baby rustiger drinken en verslikt hij zich niet.
    • Probeer altijd rechtop zittend of licht hellend borstvoeding te geven.
    • Laat voldoende huidcontact toe zodat de baby rustiger kan drinken.
    • Een goede positie van de baby voorkomt dat de baby te veel lucht inslikt.
    • Houd uw baby na het geven van borstvoeding rechtop en leg hem niet meteen neer. Probeer de baby na het voeden iets hoger te plaatsen aan het hoofdeinde van het bed.
    • Probeer uw baby regelmatig kleine maaltijden aan te bieden. Hoe sneller en gehaaster hij/zij drinkt, hoe groter het risico op reflux. Een overvolle maag verhoogt immers de druk in de buikholte zodat het voedsel weer sneller naar boven kan komen. Reflux wordt dus vaker opgemerkt bij een zeer sterke melkproductie, maar ook bij een teveel melk drinken. Voor kinderen die met de fles gevoed worden, is het aan te raden om een kleine speen met een klein gaatje te gebruiken.
    • De baby moet zoveel mogelijk gedragen worden.
    • Zorg ervoor dat de baby ontspannen is, want hoe meer ontspannen de baby is, hoe minder reflux-problemen er zullen zijn.
    • Bij kinderen die borstvoeding krijgen, moet de moeder cafeïne vermijden.
    Het stopzetten van borstvoeding moet geen oplossing zijn, want zoals we al geleerd hebben, kan vervangend voedsel ook de reflux verhogen.

Deze tips kunnen u en uw baby helpen. Als uw baby echter altijd huilt na het geven van borstvoeding, regelmatig braakt (niet alleen een beetje spuugt) en vaak hoest, moet u uw arts, verloskundige of vroedvrouw raadplegen. In dit geval kan het inderdaad een gezondheidsprobleem zijn.

Cikaa vindt dit leuk.
  6. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93
    Trouwens mn baby is 3 maanden oud. Dus nog geen hapjes

7. Cikaa

Cikaa Bekend lid

10 jan 2014
    998
    1.393
    93

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.253
    12.629
    113
    Vrouw
    osteopaat kan helpen voor de reflux en krampjes.

Veel huid op huid contact samen douchen daarna luiertje aan en onder deken voeden.

En idd contact op nemen met een goeie lacatie kundige

Cikaa en WWJD vinden dit leuk.
  9. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.839
    113
    Probeer niet te stressen! Een beetje afvallen kan geen kwaad. Blijf je baby zoveel mogelijk aanleggen, huid op huid en vergeet vooral niet te kolven als je een flesje kv blijft geven.

Sowieso is een lactatiekundige mee laten kijken wellicht handig. Misschien heeft ze tips voor de voedingshoudingen te verbeteren tegen de reflux

Zoe123, Cikaa en WWJD vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina