Voor mijn zoontje ben ik op zoek naar een slaaptrainer, bijvoorbeeld het schaapje van Zazu (maar het mag ook een andere zijn). Ik vind ze vrij duur om nieuw te kopen, zeker omdat we nog niet eens weten of het bij hem gaat werken. Nieuw zijn ze vanaf 25 euro verkrijgbaar. Ik ben nu dus op zoek naar een tweedehandse voor een lager bedrag. Wie heeft er eentje liggen of wie heeft een tip om ze ergens goedkoper te kunnen verkrijgen?
Wat mijn vrienden deden bij hun kinderen was een lampje met een tijdklok.. is het lampje aan.. mag kind uit bed.. lampje uit is dus nog even slapen. kun je uitproberen met een leuk nachtlampje en misschien wat goedkoper
Sandramarije, dank je wel voor jouw reactie. Daar hadden wij ook al aan gedacht, maar ik ben bang dat het hier niet goed gaat werken. We hebben de stopcontacten laag zitten dus ons zoontje kan zo bij de tijdschakelaar. Hij zit graag aan knopjes, dus het zal me niet verbazen als hij aan de tijdschakelaar gaat draaien en zo per ongeluk een andere tijd inschakelt en ons bijv. om 4 uur ' s nachts vrolijk komt vertellen dat zijn lampje aan is. (Daar zijn we bij een slaaptrainer overigens ook wel bang voor.) Maar misschien is het wel een optie om dit pas 's avonds in te schakelen als wij zelf gaan slapen. Ik neem aan dat hij er 's nachts niet aan gaat komen.
Een slaaptrainer is natuurlijk ook aantrekkelijk om me te spelen.. zeker als het er uit ziet als bv een schaapje.. het is en blijft een lastige situatie hahaha succes!
Je kunt ook gewoon een goedkope klok met wijzers kopen, er de minutenwijzer afhalen en de klok beplakken met rood en groen papier. Op het moment dat de wijzer in het groen komt, mag je uit bed.
Leuke tip, dank je wel. Ik vraag me wel af of mijn zoontje dit zal begrijpen. (Hij is net 3. ) Maar ik zal het er morgen eens met mijn man over hebben. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Je kunt ook in het groene deel nog een poppetje met open ogen dat op staat afbeelden en in het rode een picto van een poppetje in bed? Kijk eens op sclera.be. Handige site met heel veel pictogrammen.