Begonnen met 's nachts zonder luier en nu overdag weer in broek plassen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zonnestraal83, 20 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Mijn dochter van 3,5 is nu een half jaar overdag zindelijk en gaf een paar weken geleden zelf aan geen luier meer om te willen in bed. Geen probleem, zeiltje op matras en ik maakte haar elke avond als wij naar bed gingen even wakker om te gaan plassen. Het ging niet zo heel goed, 1 van de 2 keer droog, maar ik wilde toch even volhouden, aangezien ze ook erg moeilijk overdag zindelijk werd. Ik heb echt 2 weken meerdere keren per dag moeten verschonen en daarna nog een paar maanden wekelijks, maar toen was ze ook echt zindelijk.
    Als ze 's nachts in haar bed had geplast, maakte ik er geen probleem van en verschoonde ik haar en het bed en legde ik haar weer terug. Ik zei overdag wel tegen haar dat ik trots was als ze droog was en als ze in haar broek had geplast, dat dat niet de bedoeling was.
    Maar sinds een week begint ze ook overdag ineens weer in haar broek te plassen en dit gebeurt nu steeds vaker. Ik heb haar 's nachts toch maar weer een luier omgedaan, maar ze blijft overdag in haar broek plassen.
    Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe het op te lossen is?

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het komt heel vaak voor dat kindjes een terugval hebben. Helaas zit er niks anders op dan vaker kleding verschonen en dweilen.
    Waarom heb je je dochtertje nu in de nacht weer een luier omgedaan? Vroeg ze er zelf om of is het puur gemak zodat je er niet uit hoeft en het bed niet hoeft te verschonen. Als ze 's nachts al goed zindelijk was zou ik haar niet ineens weer een luier aan doen, dit is erg verwarrend en kan je kindje erg onzeker maken.
    Meestal is zo'n terugval maar een paar dagen en gaat het daarna weer goed, is dat niet het geval, dan zou er ook nog iets medisch aan de hand kunnen zijn en kun je de urine even laten controleren. Maar zo lang er geen grote veranderingen zijn geweest in de afgelopen tijd en er niks medisch is, dan is het een fase waar je even doorheen moet.

3. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ik heb haar weer een luier omgedaan omdat ze nog erg vaak in haar broek plaste 's nachts en ik denk dat ze er toch nog niet aan toe was.

Deel Deze Pagina