Temp. Telkens 39 raar!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Matirini, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Het is misschien een rare vraag maar mijn zoontje heeft al twee dagen telkens rond de 39 graden koorts. Is wel gewoon happy, lekker aan het spelen, eet goed, drinkt goed enz.
    Als je hem ziet zou je echt niet denken dat hij koorts heeft maar dat is het gene wat mijn partner extra zorgen baard.

Komt iemand dit bekend voor?

2. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Steeds koort betekend dat er wel iets aan de hand is! Bij onze dochter was het uiteindelijk oorontsteking. Ze was verder vrolijk en gaf niets aan, koorts kwam en ging. Uiteindelijk ging het wel zeer doen en werd ze ineens heel verdrietig. Toen naar de Ha gegaan en conclusie oorontsteking. Die er al even heeft gezeten (maar waar ze dus helemaal niets bij aangaf! ;))

Dus bij herhaaldelijke koorts zou ik altijd even ha bellen, baad het niet dan schaad het ook niet!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En een andere thermometer eens proberen voor de zekerheid :)
    Of hij moet ook echt warm aanvoelen natuurlijk... Maar die digitale dingen gaan ook weleens stuk.
    Wij hebben er ook zo eentje die altijd hoger aangeeft.. Heel onhandig.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft regelmatig een aantal dagen koorts; bij haar zijn de laatste kiesjes aan het doorkomen (daar is ze tot nog toe altijd ziek van).

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0

Je beschrijft mijn zoon ;)
    Die kan dagenlang koorts hebben en toch vrolijk en gezellig zijn. Hij gaat dan ook gewoon naar het Kdv. We hebben meerdere keren bij de ha gezeten die dan in eerste instantie ook niets ziet totdat ze zijn temperatuur opneemt. Vaak is de koorts ook ineens verdwenen, of het schiet door en dan wordt hij echt ziek. Zolang hij zich goed voelt en goed eet en drinkt proberen we maar gewoon mee te veren.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jongste had het een paar dagen terug ook. Hij deed alles redelijk normaal, misschien net iets eerder moe, maar niet heel opvallend. Na een paar dagen (stuk of 4) was het ook weer over. Mijn man hetzelfde verhaal, minder koorts maar wel flink verkouden erbij. Ikzelf heb daarna 3 dagen uitgeteld op bed gelegen met bijna 40 graden koorts.
    Dus er gaat ook wel zo'n virusje rond..

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat virusje heb ik ook meegekregen deepfreeze.
    Voelde me belachelijk beroerd.
    Dat was echt jaren geleden :)

Nu nog een nare verkoudheid/longontsteking die niet weg wil.
    Na het weekend maar weer eens naar de huisarts :/

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dan zal hij een virusje onder de leden hebben. Kinderen spelen vaak gewoon door als ze ziek(ig) zijn.
    Niets om je zorgen over te maken, is heel normaal en zal vanzelf wel weer overgaan dan ook.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Het is nog maar 2 dagen he?

10. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Het was inderdaad nog maar twee dagen koorts is nu weg, wel weer behoorlijk verkouden en daar blijft het bij.m

Het is in iedergeval geen oorontsteking heeft zins half dec. Buisjes en zijn neusamandelen geschraapt. Was daar voor altijd een oorontsteking.

Maar allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie we kijken maar weer even hoe het gaat.

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    I.d. ook thermometer even checken. hoe hoog is je eigen temp ?

Maar de verkoudheid kan ook dwars gezeten hebben

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat was bij de oudste hier ook een paar weken terug. Echt bizar. Tot 39.8 toe, maar echt ziek was ze eigenlijk niet. Wel thuisgehouden van school, want blijkbaar was er iets in haar lijfje druk bezig... Maar zij had er geen last van!
    Fijn dat het weer over is Ts :) !

Deel Deze Pagina