Nu heb ik heel leuk een proefles voetbal geregeld voor mijn zoon van bijna 5, alleen durft hij niet. Omdat ik ook wel moet dat uurtje (ivm corona). Ik ben zo bang dat ik daar straks sta met een overstuur kind. Hij heeft altijd al moeite gehad met dit soort nieuwe dingen. Terwijl eenmaal aan de sport weet ik zeker dat hij dat leuk zal vinden. Iemand herkenning en misschien tips? Mijn zoon is erg gevoelig en laat goed merken wat hij wilt.
Ja dat ik er niet ben zegt hij. Maar alles nieuws vind hij zo spannend. Wennen op school was ook lastig, veel gehuil
Het is ook spannend. En hij mag het ook spannend vinden. Dat zou ik vooral benoemen. En dat je hem echt weer op komt halen.
Herkenning wel, maar tips... Er zit niet toevallig een vriendje op dat voetbal clubje, zodat ze samen kunnen gaan? Is het binnen of buiten? Buiten mag je misschien wel even blijven kijken van een afstandje. Als het binnen is zou je hem kunnen vertellen dat je een tijdje voor de deur wacht (zeg 10 minuten), en als het echt niks is is hij zo weer bij je. Bij mijn dochter hielpen dat soort dingen soms, dat ze weet dat ik vlakbij ben. En duidelijk maken dat de meester/juf je telefoonnummer heeft voor als er wat is. Het is lastig in deze tijd, dat je nergens even binnen mag...
Herkenbaar. De jongste heeft heel lang alleen gedaan wat de oudste deed of iets als ik mee kon. Haar zou ik in ‘Corona tijd’ ook niet met iets nieuws laten beginnen. Tenzij ik bv. de trainer of coach heel goed ken en/of er een vriendinnetje op zit en ze het zelf ook echt heel graag wil. Maar anders zou ik wachten tot na Corona.
Als het buiten is kun je dat ook beloven maar dan bij het hek ipv de deur. Of beloven dat je dat hele uur bij het hek of op de parkeerplaats blijft wachten zodat hij ten alle tijden direct naar jou toe kan komen als hij het te spannend of niet leuk vind. Persoonlijk ben ik het met @NiekeKris eens en zou ik mijn kind nu in deze rare tijden niet met iets nieuws laten beginnen als ik er niet bij mag blijven om op haar gezichtje te zien of ze het echt leuk vind of niet en om te zien hoe het er in dat groepje aan toe gaat. Hoe zijn de kinderen, hoe is de trainer met de kinderen, kan mijn kind aansluiting vinden in dat groepje enz
Heel herkenbaar! Helaas niet echt tips. Oudste dochter ging pas toen ze bijna 7 was op een sport (naast zwemles), omdat ze na lang wikken en wegen toch een keer met een vriendinnetje meedurfde (en het toen super leuk bleek). Inmiddels gaat ze richting de 8 en gaat het veel beter, maar nieuwe dingen blijven spannend. Voor mijn dochter zou het ook niet helpen om te zeggen dat ik voor de deur wacht, want ze durft als ze eenmaal daar is dan niet weg te gaan of tegen iemand te zeggen dat ze liever gaat. Hier zouden we de keuze aan haar laten. Als ze wel heel graag wil maar niet durft dan praten we er veel over en kijken we of er oplossingen zijn voor de beren die ze ziet. Maar als de spanning te groot is zou ik het voor nu laten.
Bedankt voor de reacties. Hij wilde dat ik de proefles ging afzeggen, maar na overleg met de trainer gaan we wel even samen kijken. Maar dus zonder de verwachting dat hij een uur meedoet. En anders inderdaad maar wachten. Al lijkt me een sport zo leuk voor hem.
Heel eerlijk ik zou nog even wachten. Zodra je als ouder een paar keer aanwezig mag zijn zou ik pas beginnen. Waarom nu nog meer extra stress geven. Sinds de corona is alles al anders.