slagveld na de avondmaaltijd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misiri, 17 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Mijn zoontje van 9 maanden wil dolgraag zelf eten en voor zijn leeftijd kan hij dat eigenlijk ook heel goed! Het probleem alleen is, hij blijft 9 maanden en na het eten is het echt een compleet slagveld... ik wil hem deze ontdekkingstocht niet ontnemen want hij eet met zo veel plezier en hij is zo trots als een hapje wel zijn mond in verdwijnt!

Hoe pakken jullie dit aan?

Hier krijgt hij een silly billy aan,
    Zit in een kunststof kinderstoel met groot tafeltje
    Krijgt een apart bakje met eten dat droog is... losse groente, pasta o.i.d en ik beheer de rest (hij haalt het eten weer uit zijn mond om te zien wat er in is gegaan, wil ergens naar wijzen en ja hoor eten op de muur...)

Benieuwd naar de tips!!!

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Accepteren ;) het hoort er echt bij is mijn ervaring. Dochter deed het ook en eet ondertussen meestal heel keurig.

3. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoontje is pas 6 maanden maar kan er ook al een aardige kliederboel van maken. Ik laat hem nu het toch warmer is alleen in zn romper en slab eten. Want hij slaat ook met zn handen op zn benen en wortel ofzo bijvoorbeeld krijg ik er soms bijna niet uit gewassen.
    Daarna even de vloer met een nat lapje en klaar.
    Na het eten gaat hij altijd in bad, dat is ook wel handig.

Heerlijk dat het eten zo'n feest is he. Maar wel een bende ja haha

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, het is wel een toestand inderdaad.

Finley kan af en toe ook nog wel eens kliederen. Hij gooit niks tegen de muur gelukkig. :D
    Wij hebben een goedkoop plastic tafelkleed onder zijn stoel liggen tijdens het avondeten om tomatensausvlekken ed op onze houten vloer te voorkomen.
    Zijn stoel staat trouwens ook vlakbij gordijnen welke wij bewust opzij schuiven nu, want hij presteerde het laatst om met rode pastasaushanden het gordijn te grijpen.

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ach ja. Het voordeel is dat je ondertussen zelf ook kunt eten. Daara opruimen en schoonmaken, liefst zonder dat je kind er doorheen kruipt. Ik heb zo'n stoffer en blik met lange steel gekocht, dat vind ik nog steeds heel handig

6. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Weinig tips. Het is een van de weinige dingen waar ik me na anderhalf jaar nog steeds gruwelijk aan irriteer. Heel fout ik weet het maar ik kan dat 'geviezik' met eten echt niet verdragen... O erg haha

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een fleece plaid onder de kinderstoel kan enorm schelen, mouwslab aan en niet te veel in 1x geven (volle bordjes gaan sneller om als steeds een paar hapjes op zn blad )

Het hoort er deels bij, maar eten tegen de muur gooien, dan zou ik zelf het bord afpakken en "Nee" roepen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha neem een hond :), dat scheelt al schoonmaken ;). Ik vond dat altijd zo irritant, alle groente enzo op de grond bij elkaar vegen. Deden wij altijd met billendoekjes en dan daarna even dweilen. Maar als ik bij mensen was met jonge kinderen en een hond, ideal :D

9. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Een vriendin van ons heeft zo'n plastic plaat voor onder de bureaustoel onder de tripptrapp liggen. Ze hebben een houten vloer en op deze manier belandt de troep niet tussen de vloerdelen. Maakt veel makkelijker schoon.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    mijn zoon is 2.5 en hier is het nog regelmatig een zooi na het eten;)
    een schort met mouwen is een must anders heb je iedere dag vieze kleren, trek de schort onder het bord dan valt er minder op de grond;)
    langzaam aan gaat het steeds beter en ooit komt het helemaal goed :D

11. misiri

misiri Lid

30 dec 2013
    82
    3
    6
    Haha bedankt voor jullie reacties! Ik heb gelijk zo'n tafelzeil gekocht voor op de grond scheelt al heel erg. Het is ook leuk om te lezen hoe jullie er mee om gaan! Wat een eigenwijsjes zeg die kinders. Inderdaad is het eigenlijk wel heeel fijn om je handen vrij te hebben terwijl je kind zo lekker smikkelt. Ga er vast nog naar terugverlangen als hij in de ik-wil-niets-eten fase zit!

Soms staar je blind op de troep en vergeet je te kijken naar de mooie kant, van dat kleine mannetje dat zo zijn best doet, lekker suf!! Bedankt voor de relativering ;)

12. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Slabbetje? Check
    Stoel die makkelijk schoon kan? check
    Hond onder zijn stoel om de meeste zooi op te ruimen? check :D

De rest komt later wel :D

13. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook erg blij met de hond voor het 'opruimen' van etensresten! Laatst was ie er een keer niet bij toen wij aan het eten waren, man wat een werk om al die stukjes pasta en groente van de vloer te krijgen haha

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik geef altijkd 1 stukje, als ze het op heeft geef ik haar weer een stukje.

15. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ons dochtertje gooit dan expres eten op de grond. Om de honden te voeren, bij mijn schoonouders :D

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier ook. Ik heb een zeiltje, om te zorgen dat de hond het parket niet kaal likt. Want Dl morst weinig per ongeluk, maar de hond ruikt van alles en ziet regelmatig fantoomkruimels vallen.

Deel Deze Pagina