Slaaptraining in WIJ jonge ouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Me81, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met kromme tenen het artikel gelezen. Ze zeggen dat je kleine hulpeloze babietjes desnoods maar moet laten huilen. Alsof ze zomaar huilen zonder reden. Misschien is er geen honger of vieze broek, maar babies hebben ook gevoel, kunnen bang of eenzaam zijn. En dan moeten ze het zelf maar uitzoeken?
    Ik kan daar zo verdrietig over worden. Babies hebben hun mama nou eenmaal ook 's nachts nodig en babies slapen ook niet op commando.

Hier een mooi onderzoek over 'zelf leren slapen' Afgericht

2. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Tja ik weet et allemaal nie, hier een 'baby' (bijna 1) die ook al weken niet wil slapen, waardoor ik momenteel met handen int haar zit, en die moeten we van opvoeddeskundige nu ook even week lang laten huilen, aangezien ie toch moet leren in zn bedje te slapen.
    Gaat dwars tege me gevoel in, maar zullen toch wat moeten proberen.

Maar goed, in mijn geval gaat et om een baby-dreumes, ik weet nie hoe et met de hele kleine baby's gaat.

3. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Wij hebben ryan ook een paar nachten laten huilen, met pijn in mijn hart en met ruzie met mijn man hoor, maar we moesten wel doorzetten....we sliepen al anderhalf jaar niet door he...dus we waren ook oververmoeid..

Dus echt raar vind ik t niet?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Toen Ties ruim 10 maanden was hebben we dat ook gedaan. Twee nachten en sindsdien slaapt hij door. Wij hadden iverigens wel eerst medische oorzaken van het huilen laten uitsluiten en gingen iedere 10 minuten kijken.

Maat bij heel jonge baby's vind ik het zielig, die hebben he nkg zoveel nodig..

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

vroeger werd het gewoon aangeraden. Wij hebben met 7 weken onze zoon ook 3 nachten laten huilen en daarna heeft hij altijd doorgeslapen. Hij is nu ruim 3 en nooit geen problemen gehad met slapen. Dus waarom niet, maar denk als het binnen een week niet lukt het dan ook niet lukt.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Tja het nige wat ik kan zeggen.
    Probeer niet alleen na je eigen situatie te kijken en vanuit daarvan een mening te vormen.
    Meschien werkt het "laten huilen" niet voor jou of jou kindje.
    Maar dat betekend niet dat dat voor geen een ouder of kind werkt.
    Bijv. een oververmoeid kindje is ook niet gezond.
    Dus hoe moeilijk jij het zelf ook vindt.
    Probeer niet te veroordelend te reageren op ouders die dit wel doen.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hele kleine babietjes niet nee, maar hier vanaf 4 maanden wel, 2 a 3 nachten en dan HEERLIJK zelf weer doorslapen. IEDEREEN BLIJ! Het kwartje moet gewoon even vallen...

8. NoLu

NoLu Niet meer actief

Hier ook hoor, elk kwartier ff kijken. Maar meestal slaapt ie dan al.

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    #9 Madeliefke, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt: 1 mei 2012
    Ik vond het wel een duidelijk en goed artikel. Je moet eruit halen wat voor jou en je kindje geldt... Hier op het forum wordt soms gedaan of het een misdaad is als je een kindje 5 minuten laat huilen...

Vooral de opmerking dat je een kindje wakker in zijn bedje moet leggen vond ik heel goed! Je creeert een bepaalde afhankelijkheid wanneer je je kindje altijd op schoot of aan de borst in slaap laat vallen. Je kindje heeft dan papa of mama nodig om in te slapen en slaapt dan niet meer als het in bed wordt gelegd.

Mijn oudste dochter had het soms nodig om even flink te huilen. Die raakte helemaal overprikkeld als je steeds terug bleef komen. Bij mijn zoontje is dat geen optie. Hij wordt er ontzettend verdrietig van. Dus bij hem doen we dat niet. Dus de oudste lieten we soms huilen, de jongste niet. Is dus helemaal afhankelijk van je kindje.

Mijn dochter sliep trouwens met 2 weken goed door en mijn zoontje met 8 weken. Nooit geen problemen met slapen gehad.

10. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    hier heeft laten huilen super gewerkt, helemaa in combinatie met inbakeren, binnen 3 dagen geen last meer van het gehuil, tuurlijk 5 min vaak maar dan was het ook al over. en kwa slapen nooit meer problemen gehad

11. haal er idd uit wat er bij je past.
    Onze dochter had ook moeite met inslapen, die hebben we ook een keer laten huilen, elke 5 minuten kijken.
    En na 3 avonden sliep ze gewoon.
    Nu huilt ze nog soms 5 minuten, zeker na een drukke dag, kindjes zo klein kunnen ook alleen maar prikkels verwerken door te huilen. Ik denk dat ze het soms ook wel gewoon even kwijt moeten.
    Als ze maar weten dat je in de buurt bent.

xxxxxxxxxx

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Je link kan ik niet helemaal volgen, ik krijg alleen een hoop foto's te zien.
    En verder vind ik jouw reactie ook tenenkrommend. 'Ze' zeggen niet dat je 'hulpeloze babietjes' moet laten huilen. 'Ze' zeggen dat een baby gerust mag huilen. En als jij dat als moeder geen optie vindt, dan moet je dat niet doen..

Onze dochter was ook een huilerd voor het slapen gaan 's avonds. Of we ze nou vasthielden, wiegden of in bed legden. Voor ons heeft de methode uit Wij Jonge ouders goed geholpen. Ze is inmiddels ruim 3 jaar, gaat graag naar bed, slaapt vrijwel altijd door en wordt vrolijk wakker. Geen trauma's ofzo.
    En of we dezelfde methode bij nummer 2 ook gaan toepassen dat weet ik niet. Ligt aan het kind zelf..

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn zoontje huilde zichzelf 20 minuten in slaap!

En haalde hem nou niet uit bed in die 20 minuten want dan was het hek van de dam!
    Heb het artikel net gelezen en ik vind dat het een nuttig artikel is!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik denk dat het voor sommige kinderen juist goed kan werken.
    Wat er al genoemd is je moet doen wat voor jouw kind het beste werkt. Als jouw kind slaapt zonder problemen en opeens gaat huilen dan zal ik ook naar het kindje gaan. Dan is het al anders.

Als niks anders helpt en je weet dat je kindje niet ziek is, het niet koud of te warm heeft , geen honger of vieze luier dan kan het best vind ik. Natuurlijk wel op een goede manier.

15. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ja hier precies hetzelfde.

En het is wel een bruut woord het laten huilen...
    Er ligt natuurlijk wel een grens. Maar max een half uurtje normaal jengelen moet kunnen vind ik zelf.
    This wat anders als het echt krijsen is. Nee dat zou ik dan niet kunnen.
    Ik ging ook bij ieder huiltje naar hem toe, toen was iemand van het cb bij mij thuis en ik wilde weer naar hem toe gaan en toen zei ze. Nee niet doen. Laat maar huilen. En toen was het even huilen/jengelen en toen was het weer stil. Weer huilen en weer stil. zo is het een dik half uur door gegaan en toen ging hij slapen. Dit een aantal dagen zo vol gehouden en toen sliep hij echt goed.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik ben het helemaal eens met ts, wat een tenenkrommend artikel over kindjes laten huilen, pff...

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Bij mijn dochter hebben we de wekkermethode toegepast, om de 5 minuten ging ik bij haar kijken. Ik had haar dan wakker in bed gelegd.

Het was echt even doorbijten in het begin, maar sindsdien slaapt ze echt fantastisch! Ze is nu 2 1/2 en er is eigenlijk geen nacht geweest dat we eruit moesten...heerlijk!!

dus ja, ik denk wel dat het werkt...;)

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mij is altijd geleerd: Ze moeten leren ZELF in slaap te vallen.
    Dat is niet leuk, of fijn...En ja dan huilen ze wel eens.
    En als moeder hoor je normaal gesproken prima of je kindje iets mankeert (pijn/honger/vieze luier) of dat er gewoon "gezeurd" word.

19. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ben het er mee eens dat je ze best kan laten huilen, bij mijn 2 kinderen allebij gedaan en ze zijn er niet van doodgegaan hoor! we hadden er heel veel baat bij sliepen al heel snel door!

20. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    #20 Magne, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt: 1 mei 2012
    Ik kan 't hele artikel niet vinden zeg..
    Maar goed, hier hebben we de koters op een gegeven moment ook gewoon door laten joelen. Hielp uitstekend, daarna was 't 'ge-dramaqueen' afgelopen.

En voor de rest, bij zo'n artikel: haal eruit waar je wat mee kunt en laat overige gewoon rusten. Denk ik dan..
    Ik kan 't hele artikel niet vinden zeg..
    Maar goed, hier hebben we de koters op een gegeven moment ook gewoon door laten joelen. Hielp uitstekend, daarna was 't 'ge-dramaqueen' afgelopen.

En voor de rest, bij zo'n artikel: haal eruit waar je wat mee kunt en laat overige gewoon rusten. Denk ik dan..

Deel Deze Pagina