Van elk geluidje wakker worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Sinds 2 weken is onze dochter heel snel wakker. Daarmee bedoel ik dat ze van elk klein geluidje wakker schrikt. Dat betekend vervolgens dat ze nu steeds van ons wakker wordt als we opstaan, naar bed gaan, als ik even de wasmachine aan wil zetten, etc. Ze wordt dan huilend wakker. We doen echt zo stil mogelijk maar niets helpt. Heb al een handdoek voor haar deur gelegd voor nog een beetje geluidsdemping. We hebben helemaal geen gehorig huis of zo, maar ze hoort blijkbaar gewoon echt alles.
    Is dit herkenbaar? Zou het een fase zijn? Heeft iemand tips?

2. Emz81

Emz81 Lid

24 jul 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem, vooral overdag slapen is een ramp, nu in het voorjaar met alle mensen buiten, deuren die dichtslaan, honden die blaffen..ik loop wel 15 keer in een uur naar boven. Heel vervelend, snachts gaat het prima, dan is het ook lekker stil. Ik weet verder ook niet wat ik eraan kan doen, raam is al dicht en we doen zo zachtjes mogelijk.

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier was dat ook zo maar na een tijdje was hij gewend aan geluiden om zich heen en blijft hij heerlijk doorslapen.
    Zelfs als de hond staat te blaffen of als er wordt geboord in het plafond onder hem.

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    #4 marjolijn195, 3 mei 2012
    Laatst bewerkt: 3 mei 2012
    Het is een fase.....gelukkig!! Maar het verschilt per kind hoe lang die duurt.......

Hier rommel ik altijd nog even boven als ik mijn zoontje net op bed gelegd heb (met inslapen en het eerste half uur heeft hij geen last van geluiden). Maar na zo'n 25 min. zorg ik dat ik (en mijn dochter van 3,5 jr) beneden ben en doen we de deur van de woonkamer dicht. Zelfs naar de wc gaan (in de gang) doen we heel zacht. Dit werkt aardig.
    Ook doe ik zijn slaapkamerraam en het ventilatierooster in het raam helemaal dicht als ik hem op bed leg (als hij wakker is natuurlijk weer snel open)

Succes ermee!

5. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Fijn te lezen dat het een fase is! Vind het gewoon vervelend voor haarzelf en ook voor ons. Een keertje eerder opstaan om beneden bijv. even te poetsen o.i.d. is er gewoon niet bij. Als mijn man een keer heel vroeg moet beginnen voor het werk, is vervolgens iedereen wakker. Hopen dat de fase snel voorbij is dan!

Deel Deze Pagina