imo is er slaapproblematiek als ouders het een probleem vinden. Velen vinden dat mijn zoon slecht slaapt vanwege de nachtvoedingen. Het huilen heeft een reden en die reden gaat niet weg door maar te laten huilen.
Slapen - of beter gezegd - het gebrek daaraan is óók, en vooral, een probleem voor het kind (chronisch slaaptekort is funest voor het functioneren van een baby). Nachtvoedingen hebben m.i. niets te maken met wel of niet goed slapen. Wat ik probeer te achterhalen is, of iedereen die zich hier zo opwindt zich wel realiseert dat er een groot verschil is tussen 2 maanden slecht slapen en 9 maanden.
Nou idd...wel 8 hele weken. Vanaf de geboorte neem ik aan. Hier 1,5 jaar...vanaf dat hij 3 maanden was. maar ach wat stelt dat toch voor he. Toen T zo klein was als jij omschrijft lag hij ook bij mij en trooste ik hem ook gewoon zoals jij dat doet. Maar de meeste meiden hier hebben het over slaapproblemen bij kindjes die niet nog moeten wennen aan het leven zonder zak vol vruchtwater.
Ik liet mijn oudste 20 minuten huilen, 9 van de 10 keer viel ze dan in slaap en sliep de rest van de nacht door. As ik elke 10 minuten er heen was gegaan was ze helemaal overprikkeld geraakt. Mijn jongste heeft 14 uur per dag gehuild, medische reden. Daar heb ik dus ook echt 14 ur per dag mee rond gelopen. Nu is dat gelukkig voorbij en laat ik ook haar rustig 20 minuten huilen, ik hoor aan het huiltje wel of er iets is. Als ze echt gaat brullen race ik naar boven. Hier komen ze zonder 20 min huilen niet in slaap. Vind ik ook normaal, ik lig zelf ook nog een half uur wakker in bed voor ik in slaap val, even de dag verwerken. Alleen huil ik er niet meer bij
The battle of the supermums!!! En weet je... in mijn boekje verliest iedereen die een ander te kakken zet al bij voorbaat.. zo'n slecht voorbeeld voor een kind.
Niet laten huilen: Prima Wel laten huilen: prima Het enige dat mij tegen de borst stuit is het woord: verwaarlozing...
wat snap jij er niet aan dat '' wij '' ( ouders die hun kindjes wel even laten huilen ) er ook altijd voor hun kids zijn ?? mijn oudste zoon slaapt als een wolkje en heb daar precies het zelfde gedaan als dat ik bij de jongste doe, ze gaan er echt niet kapot aan hoor aan even huilen .. Nogmaals ik ken mijn kind dus ik weet wanneer het huiltje echt is ..
Tord het heeft gewoon geen zin. Het gaat niet om het resultaat maar om de weg daarheen. En dat wordt hier vergeten. Ik geef een voorbeeld van mijn zoon met 8 weken en het hele verhaal wordt dan om die 8 weken gemaakt terwijl niemand zich afvraagt wat er daarna is gebeurd. Mijn hart huilt bij de wetenschap dat er elke nacht weer ingebakerde of niet ingebakerde kindjes alleen in het donker stil zijn. Omdat er toch niemand komt. Ik vind dat geen daad van liefde. Mensen die duidelijk niet lezen en er maar een ondoordachte reactie uitgooien. Mensen die het prima vinden het huilen van een kind te negeren. Kinderen die huilen hebben een reden. En door het te negeren gaat die reden niet weg.
Je kindje vraagt om "iets" en als je je kind goed genoeg kent weet je of je daarop kan of wil reageren.
*sarcastisch aan* Nou ik zal in het vervolg mijn zoontje in een houdgreep bij me nemen of in een draagzak doen. Iets waar hij een gruwelijke hekel aan heeft. (en ik weet waar ik het over heb,want heb van alles geprobeert voordta ik hem liet huilen) Dan zal ik tegen hem zeggen dat dit moet want anders emotioneel verwaarloos ik hem en ben ik een slechte mama Hopeilijk snapt hij dan wat ik zeg en wordt hij ruistiger. Maar slapen zal hij helaas niet doen. Dus daar gaan we weer in onze vicuele cirkel zitten. Steeds minder slapen steeds slechter eten,nog slechter slapen nog slechter eten. Met als op klap op de vuurpijl dan maar na het zh omdat mijn zoontje oververmoeid is en haast niet meer eet. Maar ja heb hem dan wel alle aandacht gegeven hem niet emotioneel verwaarloosd en ik was een supermama *sarcastisch uit * @me81 Hoe hypocriet kun je zijn,kippiekip verijten van rellen. Maar ondertussen zelf een reltopic openen
Oja en nog even dit. Een slaapprobleem hoeft niet alleen maar niet doorslapen in de nacht te beteken. Dit kan ook overdag's afspelen. Een slaapprobleem is dus geen probleem wat een ouder zelf maakt. Maar dit is een probleem wanneer je kind te weinig slaap krijgt en oververmoeid raakt.
De reacties van kippiekip zijn ver van respectvol te noemen. Jammer dat hier niet op een volwassen manier over gepraat kan worden. Ook ik huil als ik aan die eenzame kindjes denk. Tegelijkertijd hoop ik dat iemand, al is het maar éen mama, door dit topic anders tegen het huilen van haar kindje aan gaat kijken. Ik laat het hierbij, tegen dovemans oren praten heeft nog meer nut.
Doe ff normaal, hij ligt even te jammeren omdat ik hem in bed leg en hij niet wilt slapen, als ik elke keer dat hij huilt naar hem toe kom dan raakt hij meer overstuur dan dat ik hem even 5 min laat huilen hoor ... Grow up Heb hier twee heerlijke genietende liefdevolle kindjes dus zo slecht zal het niet voor ze zijn hoor