Slaaptraining in WIJ jonge ouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Me81, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als ik dat omgekeerd doe is het respectloos.
    Ik wens u allen een plezierig leven!

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik ben ook ontaard!:D
    Heb mn zoontje ook ingebakerd..

Tsjaa als ik kan kiezen tussen dt mn zoontje lekker slaapt en vrolijk is of de hele dag doodmoe en saggo is is de keus zo gemaakt hoor:D

3. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Dus huilen om een extra koekje geef jij dan ook aan toe neem ik aan? Is toch ook verdriet. en jij beoordeeld niet tot in hoeverre dat verdriet echt is.

Tuurlijk is dit een serieus onderwerp. Maar ik val anderen er niet op aan hoe ze hun opvoeding regelen... Maar jij blijft maar hameren totdat iedereen zijn opvoeding aanpast naar hoe jij het doet..

Mijn dochter huilt wel eens(niet krijsen) Maar niet altijd kan ik daar iets aan veranderen. of heb ik de mogelijkheid daar toe.

Jij doet niet anders, Prima.. Dat moet je ook helemaal zelf weten, jouw kindjes jouw opvoeding. Maar schilder ieder andere opvoeding dan niet meteen af als slecht.

Ga anders dus zelf ff buitenspelen, die tijd heb ik gehad namelijk.

4. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nee ik vind de reacties als: Emotionele verwaarlozing, respectloos.
    Een beetje sarcastisch heen en weer berichten moet je toch wel tegen kunnen lijkt mij?

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Nou niet de rollen om gaan draaien he.
    Ik (en vele andere hier) hebben continu met respect terug gereageerd.
    Ik (en vele andere hier) hebben geen kritiek geuit over jou opvoedings methode.
    Maar jij hebt mij (en vele andere hier) wel beledigt door te zeggen dat wij onze kinderen emotioneel verwaarlozen,door te beweren dat wij lioegen als wij zeggen dat onze kinderen niet in een draagzak willen.
    Door te beweren dat wij persee willen door slapen,dat terwijl hier genoeg voorbeelden staan die niks met het doorslapen te maken hebben maar puur omdat onze kindjes oververmoeid en overprikkeld waren.
    En ook dit beweer je weer klinklare onzin is.
    Dus ga nu niet zelf het slachtoffertje uit hangen terwijl je dit alles zelf veroorzaakt hebt.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Heej het is weer popcorntijd zie ik haha

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee Nee Nee, je moet lezen, de woorden die jij gebruikt zijn respectloos zoals '' Jij bent een moeder die haar kinderen emotioneel verwaarloosd ''

Maar jij ook nog een plezierig leventje verder zuurpruimpje :D

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee joh, is allang over ;)

9. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn niet mijn woorden. Dit maak je er zelf van.
    Dit bedoel ik dus. Ik geef het op.

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    He jammer, heb ik het gemist..

11. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus.

12. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    i rest my case....... ;)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ga de volgende keer ook maar alles zeggen wat ik op mn tong heb en dan niet genuanceerd. Want tsjah tis tenslotte niet mijn probleem hoe iemand iets leest.

Kom op hey! Je had ook in het begin al wat aardiger over kunnen komen en het wel genuanceerder kunnen zeggen dan had je zelf ook niet die lading over je heen gekregen!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    *zit op dr handen al die scheldwoorden die mijn hormonsters richting mijn vingers sturen weg te jagen*

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh ik vroeg toch of jullie niet teveel wilden kwekken! ;) Ik kan niet overal op reageren hoor.

maar ik ga wel reageren op het oerverhaal en de grappen en grollen die daaruit voortkomen. Want ja, jullie hebben helemaal gelijk dat een baby het ook niet zou weten wanneer hij in de oertijd zou leven. Een baby is er simpelweg op geprogrammeerd om in het wild te leven. Want we hebben dan nu allemaal wel een huis van steen een dekbed van dons en de wilde dieren achter de tralies, feit blijft dat dit niet zo was toen de mens ontstond. En sinds de homo sapiens is ontstaan, zijn wij niet meer geëvolueerd. Sinds de ongeveer 200.000 jaar dat wij bestaan in onze huidige vorm, is er namelijk in onze wereld veel veranderd, maar wijzelf zijn dat niet! Dus nee, de baby denkt niet aan een wild dier dat hem komt pakken. Hij hoeft dat helemaal niet te denken. Hij voelt onheil. Want dat was er en is er in sommige gebieden nog steeds. Je kunt dan heel hard gaan lachen en ons met een hert of ander dier vergelijken, maar dan adviseer ik je met klem om eens een biologieboek te gaan lezen. Dat wij niet hetzelfde reageren als vluchtdieren (herten, koeien, paarden etc.) betekent niet dat het gedrag van een draagdier (apen, mensen) dus niet klopt. Een nestdier (poezen, ratten, vogels) reageert ook weer heel anders op de moeder en de omgeving. Bij mijn weten is dit basisschool biologie. Dus dat gelach en gegrap, leuk hoor, maar het maakt niet dat ik je dan serieus ga nemen. Het bevestigd voor mij alleen maar meer het idee dat sommige mensen geen idee hebben wat de behoeften zijn van hun eigen kind. En dan dus hun keuze voor het laten huilen van een kind gaan verdedigen. Je kunt mijn argumentatie ver gezocht vinden, maar het is gebaseerd op de biologische, neurologische en instinctieve kennis.

En huilen om een koekje? Grappig (of verontrustend?), ik lees het van mensen waarvan het kind jonger dan 1 is. Zelfs een kindje van 7,5 maand! Mijn zoon kreeg geen koekjes op die leeftijd. Hij heeft altijd erg gesmuld van zijn fruit en groenten a la rapley. En hij hoefde nooit te huilen om meer, hij mocht van mij zoveel eten als hij wilde van al dat gezonde eten. Toch heeft hij zich nooit misselijk gegeten aan iets. Ook iets dat je een kind kunt aanleren. En dat zonder te huilen!

16. Vlinder84

http://www.borstvoeding.com/files/huilbabies_nip_april_2008.pdf Dit is trouwens ook een leuke paper over de schadelijke gevolgen van het laten huilen en waarom die richtlijn toen geschrapt is. Het is geschreven voor huilbaby's, maar het NIP (slechts de vereniging van psychologen) onderstreept dat dit voor alle kinderen geldt. Echt de moeite waard om te lezen, ook en juist als je overweegt je kindje te laten huilen omdat je op je tandvlees loopt.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik vraag me dan oprecht af wanneer dat is afgeschaft.

Aangezien CB ziekenhuizen en KA nog steeds zeggen door laten slapen!
    En dit in de ziekenhuizen ook gehanteerd word.

18. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je, je hoort mij niet klagen hoor, over hoe aardig of onaardig we hier allemaal overkomen. Ik kom hier voor een discussie, niet om aardig gevonden te worden. En doe nou niet alsof ik de enige ben die ongenuanceerd is.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die denkt zoals ik, ik heb niet het geduld meer om het zo geduldig neer te pennen als hierboven.

19. Vlinder84

Dat de richtlijn niet gebruikt mag worden, betekent niet dat er geen dwalingen zijn onder professionals. Helaas.

20. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Achja, beginnen we aan die discussie.

Julia is nu 10 maanden en mag van mij best eens een koekje, afwisselend met een rijstewafel of weet ik het.

En ze huilt niet in mijn geval om een koekje.. maar om het eten of drinken wat wij eten.
    En dan is het nog niet eens huilen, maar dwangmatig gillen wat na verloop van tijd dan wel huilen gaat worden.

en gelijkertijd iets geven wat ze wel mag, daar trapt ze niet in helaas.
    En Rapley trouwens.. lijkt me leuk werken als ze dr handen vies durft te maken. ;) Die brengt niks zelf naar dr mond... Best handig wel, maar wat eten betreft niet.

Deel Deze Pagina