Dit is nou precies wat iedereen bedoelt! En ja ik vind het idd zielig als je je kind geen rust gunt omdat je er als moeder zijnde bovenop geplakt zit. Goed voor je seksleven ook. Of is dat 1 van de offers die je maar moet maken als je moeder bent???
Oh oh wat een topic weer, wanneer begrijpen mensen nou eens dat IEDER kind anders is. En IEDERE opvoeding anders is. Niemand doet het verkeerd zolang jij denkt dat je het goed doen. De 1 denk er goed aan te doen om even te laten huilen, de ander denkt hier juist niet goed aan te doen. Leven en laten leven En nu mijn ervaring. Ik heb maanden geroepen ik wil hem NIET laten huilen, maar na maanden slapeloze nachten niet in slaap kunnen vallen, niet bij mij inslaap vallen, niet na de fles in slaap vallen. Hebben wij hem een week gelaten, iedere keer om de 5 min even kijken, troosten en weer weg gaan. Na 20 min sliep hij en na een paar nachten sliep hij direct! Zonder moeilijk gedoe. Na 11 (!!) maanden kunnen wij eindelijk bijslapen. Het kost hem nu 5 min huilen en dan slaapt hij, zonder huilen slaapt hij gewoon echt NIET
Dat laatste denk ik ook, maar kun je snappen dat die loze reacties en die zogenaamde grappen en grollen ook niet bijdragen aan een discussie en dat je dan wat kort wordt? Ik heb je verhaal gelezen en ja ik vind het heftig. Nee ik heb ook geen pasklaar antwoord voor je hoe het anders had gekund. Maar laten huilen vind ik nooit een optie want een baby huilt niet voor niks. Met een onderbouwd verhaal bedoel ik niet een situatie waarin het huilen stopte en het slapen begon, maar meer met wetenschappelijke bewijzen.
Het valt me op dat de mama's die altijd heel erg tegen laten huilen zijn vaak geen probleem hebben met weinig slaap. Het niet erg als kindjes overdag weinig slapen, dan zijn ze niet moe genoeg.. en 100 keer 's nachts wakker, tsja.. dan zoeken ze gewoon genegenheid, hártstikke logisch. Nu heb ik beide kindjes weleens laten huilen, maar niet als bewuste keuze maar gewoon omdat ik (en mijn man) er helemaal doorheen zaten na 100x heen en weer geloop, 2 uur ernaast zitten, 10 keer eruit in de nacht. We waren óp en het enige dat we konden was laten huilen. Om er vervolgens na een kwartier toch weer heen te gaan want we waren en zijn er eigenlijk niet zo goed in; laten huilen. Wat ik wel heel belangrijk vind is veel slaap. Kindjes hebben slaap nodig, diepe slaap, juist ook om dingen te verwerken. Mijn oudste zoon had dat vrij snel door, mijn jongste is er niet zo goed in; in slapen. Ik zou graag willen dat ik kon zeggen dat het héél normaal is dat een kind van een halfjaar nog zeer regelmatig wakker wordt per nacht, maar zo voelt het niet. Ik voel me ontzettend machteloos als hij voor de 10e keer wakker wordt en ik hem met zijn ruim 9 kilo dan toch maar in de inbakerdoek doe terwijl hij allang kan rollen, omdat hij dan éindelijk slaapt. Ik weet het niet. Hoe hard ik ook probeer om mijn kindjes te begrijpen, om het beste te doen voor ze, om het bedje een veilige plek te laten zijn, om alleen boos te worden wanneer het echt nodig is, om vaker een andere oplossing aan te dragen dan nee te zeggen, om prikkels te beperken zodat ze minder te verwerken hebben, om 's nachts maar weer de borst te geven omdat ik hoop dat het dan maar honger is, om mijn jongste elke avond in te smeren omdat ik er ineens van overtuigd was dat het jeuk was dat hem wakker houdt.. Ik weet het niet, maar ik doe ontzettend mijn best, omdat mijn twee kleine mannetjes mijn mooiste bezit zijn en ik natúurlijk wil dat ze uitgroeien als twee geweldige volwassenen, net als vrijwel iedere moeder in dit topic..
Ojawel hoor, maar geef je ff een koekje van eigen deeg. Irritant heh als er geen gehoor word gegeven aan je 'goed onderbouwde' lappen tekst.
Er zit rechts ( of links ) een kruisje .. Daar kun je op klikken en dan ben je zo van het grappen en grollen af..
Kan het als dragende, borstvoeding gevende moeder niet laten hier even op te reageren. Kijk mijn banner, hoe denk je dat die kids zijn gemaakt? Seks kan prima, ook als je toegeeft aan de behoefte van je kind om vaak bij je te zijn (en nee, ik heb geen sex waar mijn kind bij is, maar als mijn kindje in (ons) bed slaapt zijn er nog genoeg andere plekken in huis waar geen kind is hoor). En overdag sexen ben ik dan niet weer zo'n fan van.
Ik stoor me niet zo zeer aan je, en als je komt irriteren ga dan. Het komt vooral heel dom over, alsof je niet kan lezen en maar blijft blèren.
Heb je ook nog wat toe te voegen aan de discussie, of blijf je alleen maar inhoudsloos blèren? Net als DNZE22? Open fijn samen een topic dan, Mèh!
Oke daar moet ik je dan idd wel gelijk in geven. Maar ik heb er geen probleem mee om in de slaapkamer seks te hebben terwijl mijn kind in de ledikant slaapt ernaast. Ik ben mijn zicht op de creativiteit een beetje kwijt geraakt sinds ik aan de rubbers zit.
Ik heb al een paar keer een normaal antwoord geplaatst maar om een of andere reden reageer jij alleen maar op boze reacties enzo .. Ik zal de vraag nogmaals stellen, Waarom kun je niet accepteren dat niet iedereen het zelfde handeld en dat geen enkele manier de beste manier is, jouw manier is niet de beste en die van mij ook niet. Waarom is het zo moeilijk om daar antwoord op te geven ?