Slaaptraining in WIJ jonge ouders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Me81, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik denk niet dat jij begrijpt waar ik over zeik maar goed daar gaat het topic ook niet over ...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    En er staat ook dat je kindjes niet slapend weg mag leggen. Ook zoiets.. Waarom dan niet? Mijn dochtertje viel altijd heerlijk in slaap aan de borst (is het oa ook voor bedoeld mijn inziens) en dat is nooit een probleem geweest hoor. Lekker makkelijk juist en als ik er niet was sliep ze zonder borst bij papa of op het kdv.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik laat hem bij elk slaapje 20 tot 30 minuten huilen.

Hij huilt zichzelf namelijk in slaap.
    Kom ik de kamer in dan raakt ie overstuur net zolang tot ik weer wegga.

Dus wat is langdurig laten huilen?

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Me81... bijt je stuk zou ik zeggen. Mijn kinderen zijn keurig geconditioneerd (afgericht zeg maar)
    - sliepen met 6,5 week en 7,2 week van 23:30 - 8:00 (op voledige BV)
    - sliepen met 14 en 18 weken 12 uur achter elkaar
    - zijn nooit ziek (behalve waterpokken)
    - zijn met 5-6 maanden vaste voeding gaan eten en doen dat meer dan uitstekend.
    - slapen sinds ze 10 weken oud in een prachtig schema (nooit gedoe met naar bed gaan overdag EN 's avonds)
    etc etc...

En ja, ik durg gerust te zeggen dat mijn kindjes 'afgericht' zijn maar laten huilen, nee dat heb ik nooit gedaan. Was niet nodig.. mijn zus daarin tegen die veel meer van 'op verzoek' etc was trouwens wel.... haar kindje huilde 2 uur als ze het probeerde te troosten en 25 minuten als ze hem met rust liet... Ik zou het dan ook wel weten...

5. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dus niet het geval. Hij moet niets. Maar zolang hij goed reageert op het samen slapen, niet hoeft te huilen, kan drinken wanneer hij wil en ik daar niet mijn bed voor uit hoef...

Ik vorm me naar hem in plaats van dat hij zich maar aan moet passen aan mij door bijvoorbeeld slaaptraining.

6. kippiekip

Volgens Me81 wel hoor, hier haar stukje :

Ik vind het emotionele verwaarlozing als ouders 's avonds de deur dicht trekken, of om de 10 minuten gaan kijken of het kind nog huilt, want het kind blijft ik bed, waar ga je dan voor kijken?

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Ja, dat vind ik dus persoonlijk langdurig, maar goed, het is jouw kindje, dus daar bemoei ik mij verder niet mee.

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar jij zou jou kindje dus compleet overstuur laten worden om hem er uit te halen of iets anders te doen? ( geen aanval hoor gewoon oprecht geïnteresseerd )

Want dat is bij mijn zoontje namelijk het geval.
    En dan huilt ie ipv 20-30 min net zolang tot je hem in bed legt en zichzelf na 30 min in slaap huilt.

9. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dan toch prachtig?

We hebben het in deze discussie over slaaptraining. Mijn zoon slaapt niet door maar wil 's nachts nog drinken. Ik vind dat geen punt en snap ook niet waarom hij zou moeten doorslapen.
    Voor mijn gemak?
    Ik heb geen kindje voor het gemak. Hij mag zijn hoe hij is en ik zal zoveel mogelijk zorgen dat ik er ben voor hem. Zojuist werd hij wakker. Met 2 huiltjes lig ik naast hem, heeft hij mijn borst en met een minuutje slaapt hij weer.
    Snap niet dat dat moet worden afgeleerd.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Nou dat klinkt al heel anders dan je eerste verwoording... Zo klinkt het als een weloverwogen keuze.
    Je 1e verwoording klonk als: Hij drinkt nog snachts en ik vind het vreselijk om 3x per nacht mn bed uit te moeten dus moet hij maar bij mij slapen.

Hier persoonlijk geen haar op mn hoofd dat er aan denkt om mn kindje bij me in bed te nemen of op de slaapkamer zonder reden.
    Slaapkamer is prive terrein van manlief en mij en als mn kind goed slaapt in zijn/haar eigen kamer, dan blijft dat de slaapplek.
    Zoonlief heeft ook een poosje bij ons geslapen (inslapen altijd wel in eigen bed) omdat hij echt beroerd sliep (8-10x per nacht schreeuwen en krijssen "zonder" reden)
    De baby gaat ook straks op eigen kamer slapen..ook al moet ik er 3x uit om te voeden. Ik schik me naar haar...en kruip daarna heerlijk bij mn man weer in bed.

11. kippiekip

misschien omdat als hij straks wat ouder is er dan nog steeds van uit gaat dat mama elke keer komt ?

Tot welke leeftijd wil je dat blijven doen ?

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat hoeft ook niet maar het hoeft ook niet aangeleerd? Ik heb mijn kindjes geleerd om door te slapen.. waarom doe je dat niet?

Als je dingen niet begrijpt, dan is het een kunst en een gave om vragen te stellen en niet alleen maar 'te stellen'.

Je kunt ook vragen.. waarom laten mensen hun kindjes huilen? Ik heb hier zelf geen ervaring mee (voelt niet goed). Dan krijg je antwoorden en als iemand dan schrijft.. omdat ik mijn avond wel anders te besteden heb, ik geen zin heb om uit mijn bad / bed te komen etc.. dan kun je een blik aan verwijten optrekken maar anders... niet zo netjes.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Deed ik ook, maar dan op een andere manier. Mijn dochter reageerde er het beste op als ze in haar eigen bedje lag, ze even mocht huilen. Die liet zich tot 5,5 week wel horen hoor als ze honger had, en dan kreeg ze een fles. Overigens ging ik daar met alle liefde m'n bed voor uit.
    Vanaf het moment dat ze er is hebben wij ons leven naar haar gevormd. Als zij gelukkig is dan zijn wij dat ook.

Zó erg is een slaaptraining toch niet?!

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@kippiekip.. aan de borst in slaap vallen moet elke mama voor zichzelf weten. Als zij zich daar goed bij voelt, prima. Natuurlijk is er een goeie kans dat er over een paar maanden een topic staat 'hoe krijg ik mijn kindje in zijn eigen bed' maar dat hoeft natuurlijk niet. Misschien is er geen probleem of wordt het niet als een probleem ervaren.. ieder z'n ding.

15. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 'toon' waarop je mijn berichten leest zit in je eigen hoofd. Want zo lees ik het namelijk helemaal niet.
    Als hij apart zou slapen zou ik hem met liefde troosten en weer in slaap helpen.

16. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang hij het nodig heeft. Net als ik de borst blijf geven zolang hij bij me wil drinken. Het initiatief ligt bij hem.

Op een dag zegt hij mama, ik kan het zelf. En dan is het tijd om het te proberen.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    En hoe doe je dat dan, in slaap helpen??? Ik slaap namelijk alleen maar als ik met rust gelaten word...

En zeg me niet dat ik dingen zie die er niet zijn, want dan zou ik de enige zijn die het zo leest, en dat ben ik niet.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.819
    113
    Ik weet niet wat ik zou doen in zo'n geval, het lijkt mij erg lastig. Ik zou neigen naar toch eruit halen. Mijn oudste huilde heel veel (had ook medische oorzaak bleek later) en die raakte ook wel overstuur als ik hem eruit haalde, maar als ik hem liet liggen ook. Ik heb hem nooit 30 minuten laten liggen, omdat ik daar geen goed gevoel bij had en dan liever had dat hij bij mij huilde, dus ik weet niet of hij dan wel zou slapen na 30 minuten.
    Hier voelde dat niet goed in elk geval en later bleek hij ook te huilen van pijn, dus was ik helemaal blij dat dat ik dat niet heb gedaan.

Mijn dochtertje viel altijd in slaap aan de borst en heeft dat tot 2 jaar gedaan. Zodra zij huilde haalde ik haar eruit en lekker bij mij en was er niets meer aan de hand en viel ze later weer in slaap.

19. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies! Het is een probleem als je het een probleem vind.

En het onderwerp van dit topic, het slaaptrainen, het laten huilen, zie ik wel als een probleem.

In mijn ogen hebben babies hun ouders nodig, ookal lijkt dat in onze ogen 'zeuren'. Ze hebben een reden. Voelen zich alleen, zijn bang. Wie ben ik om die gevoelens niet serieus te nemen?

In zijn eigen kamer slapen doet hij ook. Ik leg hem slapend weg. Hij wordt dan vaker wakker en ik moet mijn bed uit. Nu koppel ik hem aan en slaap verder. Maar ook daar gaat het artikel niet over.

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja en hier begon het pas met 7 mnd.

Daarvoor nooit problemen gehad met slapen.
    Heb de wijkverpleegkundige van t CB thuis gehad een orthopedagoog en hij is op genomen geweest en alle 3 zeiden ze het zelfde.
    Zodra je hem uit bed haalt huilt ie en blijft hij huilen speen wilde hij niet fles wilde hij niet en medisch had hij niks want hij is helemaal onderzocht.

Tsjah dan doe je het wel.

En ik was altijd iemand die het hardste riep hoor mijn kind laat ik niet huilen dat vind ik zielig dat doe je niet.

Maar als uit bed halen nog zieliger is dan doe je het echt wel.
    En niet voor mezelf want ik vind het nog steeds vreselijk. Maar doe het voor hem omdat ik weet dat hij lekker in slaap valt.

Deel Deze Pagina