baby 7wk niet poepen zonder hulp!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 0Zebra0, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Onze dochter is bijna 7 weken en sinds 2 weken poept ze niet meer in haar luier.

Het cb ''lachte'' het min of meer weg met ; ach ze is al zindelijk
    en gaf het advies gewoon af te wachten want uiteindelijk zal ze wel moeten..

nja heb ik dus weinig aan..
    Ze poept niet in de luier, pas als de luier af is, beentjes omhoog dan zie je haar persen maar ook dan komt er niks
    zodra de thermometer erin gaat poept ze meteen aan.

het is normaal, zoals ze voorheen ook in de luier had.
    niet dat ze moeite heeft het eruit te krijgen.
    ook geen last van darmkrampjes

herkent iemand dit ? Ik wil niet steeds de thermometer gebruiken om haar te laten poepen.
    vind dit geen prettig idee, en ze moet het gewoon zelf kunnen lijkt me. wat ze eerst ook deed.
    er is niets veranderd qua voeding o.i.d sinds ze dit niet meer doet.

ze krijgt flesvoeding standaart

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hmm.. je zou nutrilon omneo kunnen gaan gebruiken onze kleine poepte namelijk ook heel slecht met standaard voeding.

Verder miss de assistend van de HA om advies vragen?

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

een lepeltje olie door de fles?

4. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Jayden poepte ook 1,5 week niet en kreeg daarna steeds meer krampjes en uiteindelijk raakte ie echt verstopt. We zitten nu op Omneo en heeft ie elke dag 1 poepluier.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    indd omneo of friso (deze hielp bij Esmée beter) zou de thermometer niet gebruiken. Dan de olie. Thermometer is echt slecht.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij lydia gaat het ook beter sinds ze andere voeding krijgt

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

En als je toch moet helpen: je kunt beter het poepgaatje masseren met je vinger dan een thermometer gebruiken.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    dat werkt hier helaas ook niet.
    echt vervelend is het. voor haar natuurlijk maar vind het zelf ook zo lastig.

ga morgen nog maar eens het cb bellen en dan inderdaad even overleggen om over te stappen op omneo

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Gelijk stoppen met die thermometer,is echt slecht hoor! En idd andere voeding proberen.Ik had voor mijn zoontje druppeltjes van vsm (kom nu ff niet op de naam) maar die werkte prima!

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    gijsje; Jaa die Had ik ook voor Esmée. Om de ontlasting zachter te maken.. Oh Waarom Kom ik Nou niet op die naam..

11. claudianicole

10 sep 2011
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet het cb bellen maar de huisarts, toch even een andere invalshoek... Hier ook een kindje dat moeilijk poept (bv), maar het gaat met de tijd wel beter... Iedere dag een theelepeltje olijfolie wekte goed.

12. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zou ook niet het CB bellen maar de HA...En vaak help omneo erg goed ;)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Druppeltjes van vsm Kindicol werkten bij mijn dochter erg goed.

Mijn zoontje heeft ook last van obstipatie. Toen hij nog op pepti met jbpm stond werkten dit ook goed. Op zijn nieuwe voeding enfamil ar (voor zijn reflux) werkten het niet voldoende meer. Ontlasting kanon hard.
    Olie in ieder fles (plus per fles 20 cc extra water) ook geen effect.

Iov met de HA gisteren nu proberen met roosvice laxo. 1theelepel per dag. Vanochtend ontlasting gehad en was al iets zachter.

14. ikkuh86

ikkuh86 Bekend lid

9 jul 2010
    913
    0
    0
    Ik ben bij de kinderarts geweest en die heeft Lactulose voorgeschreven, dat werkte als een tierelier. Moet je maar es via de huisarts proberen.

15. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    mijn zoontje had dat ook rond die leeftijd....
    tot hij op een gegeven moment ook krampjes erbij kreeg..
    ik ben toen overgegaan op omneo... weg krampjes en het poepen gaat ook goed...
    ik zou persoonlijk met zo'n kleintje niet gelijk aan de laxeermiddelen willen..ook al zegt de HA dat het kan... maar dat is ieder voor zich denk ik...

16. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had ook erg veel moeite met poepen. Ik zag hem wel druk bezig maar hij kreeg het er niet uit. Ik kreeg toen als tip om 3 eetlepels rooibosthee door de voeding te doen. Het heeft Bram enorm geholpen! Succes ermee!

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb omneo en lactulose dat kun je gewoon zonder recept krijgen, wel even overleggen met je HA. Maar dat werkt bij haar niet meer ivm reflux krijgt ze nutriton en dat verstopt haar super erg.

Deel Deze Pagina