Hallo dames, Hopelijk worden wij binnen nu en een aantal weekjes weer de trotse ouders van ons tweede kindje. Dit zal dan betekenen dat er tussen mijn zoontje en dochterje maar 13 maanden verschil zal zijn. Erg leuk voor straks zodat ze samen kunnen spelen maar ik zat gisteren ineens aan hele praktische dingen te denken....... Ik heb nu de box nog opstaan voor mijn zoontje waar ik hem heel af en toe ook nog wel eens in zet als ik even snel boven iets moet doen of halen. Hij kan nog niet lopen maar wel gewoon langs de tafel, stoelen, box etc. Ook probeert hij nu overal op te klimmen etc etc. Maar als dadelijk ons dochtertje geboren wordt wil ik de box weer hoog zetten zodat ik haar daar af en toe in kan leggen.......maar dan kan ik mijn zoontje dus niet meer veilig apart zetten! Hoe doen jullie dit? Stel je bent dan alleen thuis en je moet dringend even naar de bovenverdieping of wat dan ook........ Ik durf mijn zoontje nog niet 5 minuutjes alleen te laten want het is een behoorlijke brokkenpiloot die nog nergens het gevaar van in ziet. Hoe lossen jullie dit dan op??
Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou de box dan nog even laag laten staan en de kleine dan op een aankleedkussen op de bank. Als ze nog zo klein zijn kunnen ze daar zeker geen kwaad en dan heb je weer een paar maandjes speling...
Hier ook geen ervaring, maar is de box laag, en een draagdoek voor je beebje een idee? Heb ook geen ervaring met een draagdoek hoor, dus eigenlijk roep ik maar wat
oef lastig.. je baby op de bank leggen zou ik in elk geval niet doen.. brr voor je het weet rolt ze eraf. is een grondbox een optie? dat je een gedeelte van je woonkamer afzet, dat je zoontje daar veilig rond kan lopen? Anders toch de box maar laag laten..? Ik denk hard met je mee...
Dat lijkt me geen goede optie met een rondlopende dreumes. hij hoeft er maar even aan te trekken en de baby ligt op de grond. Sowieso een eng idee om je kindje alleen op de bank te laten liggen... Je kan de eerste tijd nog wel de kinderwagenbak gebruiken wanneer je er zelf bij bent. Dan kan je de box nog wel laag laten staan en wanneer je dan even naar boven gaat je oudste daarin doen. Of je legt je dochtertje dan even in een wipstoeltje, wanneer ze wat ouder is. Later zou ik de box hoog zetten en je oudste steeds meenemen als je naar boven gaat. Als je dan iets naar beneden moet nemen, kan je hem even in zijn bedje zetten en dan eerst datgene naar beneden brengen en daarna hem weer ophalen.
Voor de eerste 2-3 maanden zou je ook de wandelwagenbak in de kamer kunnen zetten waar je je baby in kan leggen, en de box nog even voor je oudste houden voor als je naar boven gaat. Je jongste kan als je erbij bent ook wel laag in de box of op de grond op een speelkleed ofzo. In een paar maanden veranderd je oudste nog enorm, dus wie weet kun je het zo een beetje overbruggen.
Ik lees mee... Hier ook 13 maanden ertussen straks... Andere tips van ervaringdeskundigen zijn ook welkom
Ik zou zoals de vorige meiden al zeiden zeker de eerste maanden de kinderwagenbak gebruiken, ons meisje paste er makkelijk tot haar 6 maanden in. En tegen dan is je zoontje alweer een paar maanden ouder, of kan je meisje eventueel in de wipper of ook in de box op een lagere stand
Thx voor het meedenken dames! Kinderwagenbak heb ik zelf ook al aan zitten denken......maar waar zet ik die dan? Ik bedoel...ik durf mijn zoontje dan niet alleen te laten met haar in die kinderwagenbak..waar zetten jullie deze dan als je heel even 2 minuutjes naar boven moet? Alle andere praktische tips zijn idd ook heeeeeeeel erg welkom!!
Herkenbaar hoor.. Maar het komt allemaal wel goed hoor. Als ze er eenmaal is, zul je zien dat je ineens heel vindingrijk bent.
Jij zult zelf gewoon flexibeler en makkelijker worden, en je zoontje ook. Die gaat zich heel snel ontwikkelen en zal ook minder een brokkenpiloot zijn. heb je een kinderstoel met tuigje? Hij kan ook daarin zitten met een speeltje of voor de tv.
Je baby kan ook op een speelkleed op de grond terwijl je zoontje in de box zit. Wij hadden de hele kinderwagen beneden staan, daar sliep de jongste ook in overdag. Oudste kon daar nog niet bij, dus hoefde haar zelfs niet in de box te zetten. Sowieso is ons huis babyproof, heb de box eigenlijk nooit gebruikt op die manier. Maar hier geen brokkenpiloten Wat wel handig is, is een extra verschoonmogelijkheid beneden zodat je niet steeds naar boven hoeft om te verschonen. Dit kan gewoon op de eetkamertafel oid.
Je kleintje kan natuurlijk ook in een lage box liggen. Of je legt de jongste de eerste weken in de wandelwagenbak. Verder, tja praktisch is het zeker niet. Maa ja, dat zijn kinderen sowieso niet. Een duowagen/ phil en teds en een draagdoek of draagzak helpen je al een heel eind op weg.
Eventueel als je de ruimte hebt in huis kun je nog tijdelijk een box lenen misschien van iemand? Heb je voor beide één. Maar ik zou denk ik eerst de jongste in de kinderwagen leggen en de oudste in de box.
Je zou ook een campingbedje even neer kunnen zetten als tijdelijke tweede box. Hoef je niet nog zo'n sta-in-de-weg-ding in je huiskamer Onze zoon heeft 18maanden in de box gezeten en als we op vakantie gingen,pakte ik het campingbedje altijd om hemdaarin te zetten. X
Bij mijn kindjes zit straks meer leeftijdsverschil, 18 maanden. Maar ik laat de box nog mooi laag staan voor de oudste. De jongste kan gewoon in de kinderwagenbak/wipstoel/speelkleed, die haalt de eerste maanden nog niets overhoop als je er ff niet bent. Met de oudste in de box heb ik mooi ff de handen vrij om bijv. de jongste te voeden. Want hoe wil je dat anders doen? Mn zoontje klimt overal op, als ik de jongste moet voeden zit ik echt niet rustig!
Campingbedje of opklapbare box?Box is idd juist nu hard nodig met 13 maanden... En de baby kan toch prima in de wagenbak als hij op dat moment in de box zit?
Hier wel iets meer leeftijdsverschil (19 mnd vs 21 mnd), maar wij hebben via MP een extra box aangeschaft. Ideaal, ze hebben er bij ons lang ingezeten (heb er nu zelfs nog steeds twee staan, dochter van bijna 2,5 zit er nog met regelmaat even in). En anders idd de kinderstoel voor de oudste of het wipstoeltje voor de kleinste.