slaaptroubles 20 maander

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door goblins, 3 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames.

Relatief zit ik met mijn handen in het haar.

Gijs is in de nacht vaak wakker. Nu is dit nooit een probleem geweest voor ons, daar hij niet huilt maar gezellig met zijn knuffel keutelt.
    We hebben er dus nooit een probleem van gemaakt, hij was altijd rustig.

Nu wordt hij rond 2 u wakker, maar begint hij steeds meer geluid te produceren. Hij gilt, schreeuwt, lacht met alles er op en eraan.
    Huilen doet hij dus niet. Behalve als hij zijn knuffel uit het ledikant gooit.

We kunnen wel naar hem toe gaan, en hem duidelijk maken dat hij moet slapen omdat het nacht is, maar dat biedt totaal geen soelaas.
    Hij is dan helemaal blij dat wij komen en daarna begint dan pas het drama van huilen, want papa en/of mama is ook wakker dus waarom nog in bed blijven? Hij valt meestal dan rond 5u weer in slaap.

Tevens wil hij 's avonds niet meer goed in slaap vallen. Standaard gaat hij om 19.30 naar bed (plus-min een half uur) maar is dan gerust wakker tot 22.00u. Wederom niet huilen, nee lekker spelen en de boel op stelten zetten.

Hij doet nog 1 slaapje in de middag, maar ook daar eerst zeker een uur keutelen en de boel op stelten zetten, zonder huilen.
    Daarna slaapt hij zeker 2 uur.

in alle gevallen straalt de vermoeidheid van zijn gezicht af, duimt, wrijft in oogjes, kijkt de andere kant op, gaapt de hele tijd, maar slapen is blijkbaar voor baby's en niet voor dreumesen.

We zitten nu beneden, aangezien ik over een uur weg moet, en hij naar de GO. Ik had hem om 5u weer in slaap kunnen laten vallen, maar dan moest hij er 3 kwartier later weer uit, dan hou ik hem liever wakker.
    Hij is gewoon vrolijk en blij, zit te ontbijten, en kijkt tv.

Wat is wijsheid?
    Geen middagslaapje meer? Dan heb ik rond 16.00u echt een kind dat niet te genieten is, overal om gaat huilen als hij zijn zin niet krijgt etc. vanwege de vermoeidheid.

Ik besef me dat het een luxeprobleem is dat hij niet huilt, maar de andere kant is ook niet leuk.
    Ik heb vandaag cursus, ben vanaf 2u wakker, en ik moet dus de hele dag nog. Pus dat ik Teun ook heb, die ook vanaf 2u wakker was, eten heeft gehad en vervolgens het wel prima vond met slapen, dus hij begon de hele tijd te lachen en te doen. (teun is ook geen huiler)
    Zucht.... cursus hebben en toch wel 4 uur geslapen.... vandaag wordt een hel voor me, maar het zei zo. Zolang ik niet in slaap val tijdens de cursus is het goed. :cool:

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Dit is deels herkenbaar en het was hier een fase van max 2 weken. En dan was het meer overdag dan 'staat nachts. Ook knuffels uit bed smijten in de hoop dat je komt kijken. We zijn pas een paar minuten later gaan kijken, hem geen aandacht gegeven, knuffels terug in bed en instoppen. En dat hield zo soms 2 - 2,5 uur aan.
    Sinds ik door heb dat er "nieuwe" vermoeidheid signalen zijn, zoals op sloopjes tour met speelgoed, speel ik daarop in waardoor de boef weer op zijn oude ritme zit met slapen.
    Ik zou 's nachts er wel naar toe gaan, knuffel (als die uit de ledikant is gegooid) geven, instoppen en weer weg gaan doen. En dan geen woord zeggen en hem niet aankijken bij het instoppen. Ik hoop dat je er iets mee kunt!

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gedaan, vrolijk kletsen in bed maar mooi niet slapen terwijl ze uitgeput Was. Wat bij haar heel goed hielp was een klamboe over het ledikantje, of de zijkanten dicht maken met een lakentje. Dan kon ze er niks uit gooien en het gaf geborgenheid. Daarmee sliep ze met tien minuten.

4. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Dit hebben wij ook gehad rond de 20 maanden.
    Een middagslaapje eraf zou ik niet doen. Iemand hier op t forum opperde wel eens om t slaapje om de dag te doen. Misschien werkt dat?

Krijgt hij s avonds nog een warme melk?

Wij hebben de fout gemaakt door onze dreumes mee in ons bed te nemen om 2 uur snachts. Ze sliep dan wel weer maar was t vervolgens iedere nacht t zelfde liedje. Heeft ook weer een week geduurd voor we daar weer vanaf waren.
    Maar wat echt heeft geholpen; bij de ikea een ledikant dekbed gehaald en ze slaapt nu zelfs langer smorgens en geeft snachts geen kik. Dus of ze had t koud snachts of voelde zich niet meer geborgen in dr slaapzak alleen

Deel Deze Pagina