Hoi Dames, Nog even een vraagje, een baby geeft toch echter zelf aan hoeveel het wilt slapen? want onze meid die doet als volgt. Na elke voeding(5per dag) dan houd ze het een uurtje soms iets langer soms iets korter dan wilt ze slapen. dus bv 6.30 en dan om 7.30 a 8.00 slapen en dan ga ik haar om 11uur weer een fles geven dan om 12uur slapen en dan om 15uur wakker en dan weer een fles enz. Dus ze slaapt na de voeding toch nog zo 2,5 uur. De laatste fles krijgt ze om 2300 en dan ga ik haar ivm werk om 6.30 halen en dat is ze nu ook wel gewend. Dus ze slaapt echt prima, maar ze gaat toch vanzelf aangeven als ze langer op kan blijven, want zodra mevrouw gaat gapen brengen we haar naar bed en dan ligt ze soms nog even een min 10 a 15 te brabbelen in bed en dan is het stil, na een uurtje ontwaakt ze even en vervolgens valt ze weer in slaap. Alles gaat echt prima en het is een heerlijke vrolijke meid en ontzettend lief en gezellig. Huilen komt echter alleen voor wanneer ze zich niet prettig voelt,of als we haar niet in bed leggen als ze moe is, dus heeft een hele sterke eigen wil en ritme, daar zijn we heel trots op. Maar ze gaat het toch allemaal zelf aangeven? En wanneer is het een teken dat de laatste fles komt te vervallen( niet dat dat van ons nu al hoeft hoor, maar waar kan ik dat aan herkennen)
Hoi Des, Hoe je het nu doet is prima, bij de eerste tekenen van moeheid lekker in bed leggen. Er komt vanzelf een tijd dat ze tussen de voedingen in wat langer wakker is zonder moe te zijn. Dat merk je wel! De laatste fles (de 5e dus) vervalt zo vanaf een maand of 4, soms pas bij 6 maanden. Dat verschilt dus heel erg per kindje. Heeft ook wel te maken met de vaste voeding die ze ook gaat krijgen rond die tijd. Dan drinkt ze haar laatste fles wat slechter leeg of dan moet je haar echt wakker maken voor die laatste fles. Maar ook dat merk je vast vanzelf! Groetjes Linda
Hoi Linda, Maar ik moet haar nu ook slapend uit haar bed halen met de laatste fles, dus daarom vraag ik me wel eens af of dat dan wel Ok is. Demi is nu niet zo lekker, en drinkt op het moment niet zoveel als dat ze normaal doet, ze drinkt normaal flessen van 180 en dan blijft er wel eens 30 of 20 staan, maar nu laat ze rustig 60 of 80 staan. Gisteren heeft ze in totaal iets van 690 op. Maar kan dat kwaad dat ze iets minder drinkt? en hoelang mag zoiets aanhouden? ik hou wel haar allert heid in de gaten en ook haar mond dat die vochtig blijft, maar dat is beiden nog helemaal prima,ze is levendig genoeg. Gr, Desi
Hoi Desi, Wanneer ze wat minder lekker is en daardoor even (paar dagen- 1 week) wat minder drinkt dan kan dit geen kwaad hoor. Uiteraard wel goed om het in de gaten te houden. Fijn dat ze in ieder geval nog 690 ml drinkt. Dan krijgt ze ook voldoende vocht binnen. Bij twijfel kan je ook altijd je huisarts of het consultatiebureau vragen. Beterschap! Groetjes Angélique