Ik heb een beweeglijk zoontje van 11 weken. Als ik hem 's avonds in zijn bedje leg, begint hij enorm te bewegen. Zijn bedje staan naar boven in verband met zijn reflux. Al meerdere malen heb ik hem 's morgens gevonden met zijn hoofd tegen de spijlen van zijn bedje en zijn voeten tegen de andere spijlen. Hoe los ik dit met een gewoon middeltje op? Ik heb een speciaal kussen om hem op zijn zij te leggen, maar dit helpt ook niet. Hij zakt helemaal onderuit. Iemand een idee?
Slaapzakje misschien? Ik blijf iig even meelezen want onze muppet van bijna 4 weken is ookal erg bewegelijk dus ik verwacht ook nog voor dit probleem te komen
Ja inderdaad, slaapzakje? Vanmorgen vond ik mijn dochtertje zo in bed. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt, maar ze ligt dus helemaal andersom. Vanaf vanavond leg ik haar in een slaapzak en gaat de deken uit bed.
onze dochter ligt al vanaf de 6 weken in een slaapzak en inmiddels ook zonder dekens.. Het wordt afgeraden om baby's vast te leggen met bijv een safe to sleep..
Overdwars liggen is opzich niet erg, maar in het geval van reflux helpt 't niet echt ivm het bedje dat met het hoofdeind omhoog staat en kind dat anders gaat liggen. Dan kan ik weinig anders bedenken als strak instoppen of een safe to sleep ding. Slaapzakjes helpen hier niet tegen door het bed heen kruipen, ook met slaapzakje ligt ze alle kanten op, alleen ligt ze dan wel lekker warm ipv onder de dekens vandaan.
Ja, als je kindje alle kanten op gaat met het hoofdeinde omhoog, dan zou je dat kunnen weg halen. Hier hielp dat goed! Minder scheef liggen toen. En een slaapzak kan ook helpen.
evt kan je het slaapzak met de onderkant instoppen aan het voeteneindje, zowieso kan hij dan niet verder zakken.. succes!! mn eerste dochter was met 5 wkn ook helemaal naar boven gekropen in haar bedje...hoe ze dat toen gedaan heeft......hahaha maar we zijn toen ook gelijk aan de slaapzak gegaan, vaak zijn ze dan wel wat minder beweeglijk in bed.
misschien heb je het bed teveel omhoog gezet met het hoofdeinde?? Een beejte uit het lood is al voldoende.
als het bed teveel omhoog gaat kunnen ze ook gaan schuiven. ik zou eerst het bed naar beneden doen want als hij toch omdraait ligt hij nog eens extra naar beneden met zijn hoofd ook.
Ik deed mijn kinderen "laag" in bed (bij voeteneind zeg maar) en dan slaapzakje de onderkant luchtig vouwen onder het matrasje. Dus niet strak zeg maar (ook ivm heupjes).