Waterpokken > lotio alba > gebruik?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Felice, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.531
    8.486
    113
    Onze kleine meid heeft de waterpokken, nu heb ik bij de apotheek lotio alba gehaald. Thuisgekomen zie ik dat er geen bijsluiter bij zit en bij gebruiksaanwijzing op het etiket: 'gebruik bekend'

Nu weet ik wel dat je het moet schudden voor gebruik (dat stond er nog net wel op :D), maar geen idee hoe vaak je dit mag aanbrengen?

Weet iemand van jullie dit misschien ook???

Groetjes van Felice

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.531
    8.486
    113
    Oh ja, de apotheek is gesloten, anders had ik het daar nog wel even gevraagd ;)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  5. Sijke

Sijke Bekend lid

Met een watje, zoals al genoemd in de bijsluiters hier.
    Als het kleine plekken in het gezicht zijn kan het ook handig zijn om het met een wattenstaafje aan te stippen, dan heb je niet zo'n kind met witte vegen. Is mijn ervaring. Ligt denk ik ook een beetje aan de heftigheid en hoeveelheid waterpokken of je er echt een laag opsmeert of lokaal wat aanstipt.
    Ik vond het wel goed werken.

En beterschap!

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.531
    8.486
    113
    Oké, super, bedankt!
    Ik heb beide (in ieder geval de eerste link) wel gezien, maar heb daar dus totaal overheen gelezen ... (in de haast om wat te vinden zeg maar)
    Had het nu 2x per dag aangebracht, dat is dus wel oké, alleen heb ik het op de hand gedaan en toen ingesmeerd, wat met zo'n onnozele fles met een grote opening nogal royaal gaat, dus heb haar net wel redelijk dik ingesmeerd.
    Morgenvroeg maar met watten aan de slag, die heb ik gelukkig nog in huis.

Bedankt!

7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.531
    8.486
    113
    Deze mag wel dicht!

Deel Deze Pagina