Nou Steven sliep met 5 weken door. Tot 6 maand ging het echt perfect. Toen de tanden kwamen,begon het hij kwam s'nachts huilen, dus ik heb hem toen maar een klein flesje steeds gegeven 90cc. En soms gaat hij hierna weer lief slapen, maar wil ook wel eens in slaap worden gewiegd... Maar we laten hem ook wel eens huilen (wat ik zelf heel moeilijk vind) Maar nu heeft hij dit nog steeds, het is vaker dat hij s'nachts huilt, dan dat hij lekker doorslaapt. Ik ga vanaf vannacht proberen als hij huilt om hem water te geven... Heb ik hem nu al verwend?, hij krijgt boven ook weer tanden. Ik weet soms niet goed of er nu echt wat is.. of niet Wie heeft er tips?
Meid, ik herken het helemaal. Britt begon ook met een maand of 9 weer snachts te huilen en sliep niet eerder dan dat ze een fles kreeg. En helaas komt ze nu nog wel is. Niet iedere nacht gelukkig, maar 3x in de week zeker. En anders komt ze heel vroeg smorgen .. een uur of 5. Geef ik haar snachts geen fles dat ben ik 3 uur met haar bezig tot ze weer slaapt. En hoe erg het ook klinkt, nu ik weer 33 weken zwanger ben kan ik dat echt niet opbrengen. Ik heb ook al bedacht om haar lauw water te gaan geven snachts, ben benieuwd of ze het pikt. Ik hoop bij jouw wel .. Succes meid
Hier hetzelfde verhaal hoor. Over het algemeen wordt Rick 's nachts ('s ochtends vroeg) wakker. En ik stond altijd op om hem zijn speentje te geven. Toen dacht ik al wel eens: zou ik hem daarmee niet verwennen..... Omdat het geen zin heeft Rick te laten huilen (dan wordt het alleen maar van kwaad naar erger, en huilen houdt hij dus rustig 1 uur of 1,5 uur vol!), sta ik toch vaak op, ik wacht echter wel altijd even af en tegenwoordig gebeurt het ook wel eens dat hij vanzelf weer in slaap valt (overdag gaat hij eigenlijk altijd wakker naar bed)....die keren dat hij dus wakker wordt en niet zelf in slaap valt sta ik dus maar op....ik sta liever op voor zijn speentje dan dat ik hem moet laten huilen m.a.g. dat ik hem dan de fles moet geven.....hij kan doorslapen dus het zal vanzelf wel goed komen uiteindelijk. Nu hij tandjes krijgt wordt hij inderdaad wel vaker even wakker 's nachts....misschien toch wat pijnlijk ondanks dat hij er voor zover wij merken weinig last van heeft... Je zou kunnen proberen om die 90 cc geleidelijk te verdunnen tot je na verloop van tijd op alleen water uit komt, of de hoeveelheid minderen.... Ik probeer maar mee te denken en te denken wat ikzelf zou doen...
He, wat lastig Mensi... Ik denk ook dat je misschien het beste het flesje 's-nachts toch kunt proberen af te bouwen. Hoe langer je het geeft, hoe moeilijker het wordt om het weer af te wennen denk ik. Succes!
Mijn dochter slaapt door vanaf week 10. Natuurlijk is ze wel eens wakker, maar ik geef haar geen fles meer (ze is nu bijna 22 maanden). Ze heeft dan gedroomd of is haar speentje kwijt. Ik laat haar niet huilen want als ik dat doe wordt het alleen maar erger en huilt ze langer. Ik denk dat alle kinderen fases hebben waarin ze slechter slapen, dus 's nachts wakker worden. Leuk is anders maar het zal er wel bij horen!
Heb hier het zelfde probleem met zoontje bijna 1 jaar heeft het al een paar maanden word rond 4 5 uur wakker en gaat echt pas slapen als hij ze fles heeft gehad slaapt dan wel door tot half 8 half9 maar het breekt mij wel op. En ik denk dat ik hem ook heb verwend want hij doet dit nu standaard al 3 maanden lang.
Tandjes krijgen is natuurlijk erg vervelend en ook wel pijnlijk, dus kan best dat ze daar wakker van worden weer inens s nachts. Ik zou alleen geen fles weer gaan aanbieden, maar bijvoorbeeld een slokje water, een knufel, een speentje. Weer een fles geven is moeilijk om dan weer me te stoppen want het flesje drinken swordt dan 'gewoonte' . Van de honger wordne ze niet wakker iig is mijn mening.