bestek voor baby 10 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pline, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    Hallo,
    Onze dochter is bijna 10 maanden en geinteresseerd in bestek. We geven bijvoeding volgens de Rapley method. Af en toe geven we ook een papje (als ontbijt, omdat ze overdag slecht melk drinkt), en ze kan de lepel al zelf naar haar mond brengen. Binnenkort willen we beginnen oefenen met een vork.
    Welk kinderbestek is fijn op deze leeftijd?
    Bedankt!

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Kan ik je niet mee helpen, hier alleen interesse in de achterkant van de lepel dus dat schiet niet op met eten ;).
    Vork gaat overigens wel goed, die geef ik aan dan pakt hij hem en stopt hem in zijn mond en geeft hem dan weer terug. De vork is van zijn eigen zilveren kinderbestek :)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Etos met gebogen greep peuterbestek
    Overigens hier gebruikte ze dat 10-13mnd erna gewoon theelepel

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
  5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.913
    3.935
    113
    Die hadden wij ook (maar dan bij kruidvat gekocht), is wel ideaalop die leeftijd. Lastiger wordt als ze zelf echt eten eraan willen gaan prikken want dat gaat erg lastig met die stompe puntjes.
    Dochter heeft vanaf ongeveer 1,5 een besteksetje van de hema, rood handvat met witte stippen. Gaat prima! Ze voelt nu zelf wel dat het scherp is. Vanaf 2 jaar ook het mesje, snijdt goed maar niet te scherp.
    Zou met 10 mnd eerst zo'n plastic vorkje doen en dan kijken hoe voorzichtig/handig ze is en dan een 'echt' vorkje.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ikea :)
    5 complete setjes voor 4 euro?

Ik vind ze fijn omdat ze wat groter zijn, verschillende kleurtjes, gewoon super fijn.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik gebruik het plastic bestek uit onder andere de babyboxen. Verder ook het een en ander aan bestek gekregen.
    De lepel die ik (en dl) het fijnst vinden zijn die van olvarit. Lekker diep zodat het eten goed blijft liggen. Deze gebruik ik ook voor de vitamine druppels en haar drankje.
    de vork gebruik ik van de sesamstraat serie.
    Het "echte" bestek duurt nog wel even voor ze dat krijgt.
    Als ik zie hoe ze al met het plastic omgaat... :$:(

8. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik heb mijn zoontje zodra hij zelf wilde eten eigenlijk direct met gewoon bestek laten eten. Wel een wat kleiner vorkje en een kleinere lepel dan waar wij als volwassenen mee eten. Heb hem voor het goeie ook eens zo'n plastic setje wat ik eens had gekregen gegeven maar daar kreeg het arme kind geen brood op geprikt.

9. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hier alles van ikea. Bestek, bordjes, bekers en kommetjes.
    Per 6 bordjes is het 1 euro geloof ik.
    Dus voor 4 euro heb je een heleboel en het gaat erg lang mee.

We hebben nog bestek van hema liggen, maar dat vind ik nog te zwaar. Bovendien vliegt het nogal eens door de kamer en dat kan ik de kat niet aandoen. Het bestek is best zwaar en de punten zijn wat scherper:D

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    maar vinden jullie het bestek van ikea niet groot? mijn zoontje pakt de vork altijd aan het einde van de steel vast? als hij dit doet bij groot bestek zijn zn armen te kort en krijgt hij het dus niet in zn mond :) ziet er heel grappig uit maar is geen succes en heb ik een gefrustreerd kind aan tafel!

brood eten wij met onze handen, doe ik zelf ook dus mijn zoontje ook. warm eten eten wij met bestek, dat probeer ik zoon ook te leren, al gaat het met zn handen vaak sneller haha
    met het plastic bestek van prenatal kon hij altijd goed prikken en opscheppen. maar nu met een gebaksvorkje gaat het nog beter!

ik vond een plastic vorkje ook altijd een veiliger idee om mee te beginnen, ze gaan er niet altijd even netjes mee om!

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik vind deze van de HEMA heel erg fijn! (vriendin die ik ze aangeraden heb is ook enthousiast)
    6 setjes lepel/vork/mes in verschillende kleuren (meisjes en jongensversie) voor 1 euro totaal

HEMA bestekset 18-delig

Ik heb eerst de lepeltjes uit de Babydump doos gebruikt, die zijn kleiner en smaller. Vanaf 9-10 maanden vond ik de lepeltjes te klein, en de Nutricia lepels die ik heb hadden een enorm lang handvat, en andere lepeltjes weer zo'n enorm dik handvat.

De Hema plastic bestekjes:
    De vorken prikken goed, scherpe punten (niet te scherp). Brood gaat er heel makkelijk aan.
    De lepel is lekker diep en mooi formaat (tussen theelepel en eetlepel in).
    Mes scherp genoeg voor brood/aardappels etc, voor stug vlees is hij denk niet scherp genoeg maar ik snijd het nu altijd nog voor haar in stukjes.

Voor een volwassene fijn om te voeren in de hand (de lengte en dat bolletje op het uiteinde is prettig). Voor kindje ook een mooi formaat.

Deel Deze Pagina