Zoontje (15 mnd) slaapt erg slecht 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    En ik word er toch wel een beetje gestoord van onderhand... Meneer heeft vanaf de geboorte 's avonds altijd erg goed geslapen, hij gaf 's nachts nooit een kik. Behalve als hij tanden kreeg of ziek was, maar dan vind ik het ook logisch dat hij niet zo lekker slaapt. Maar echt, de laatste 2 maanden, ik word er niet goed van. Hij wordt constant huilend wakker, de 1e keer is vaak 2 uur nadat hij naar bed is gegaan. Helemaal bezweet en overstuur en niet te troosten dan. Het enige dat helpt is hem uit bed halen, even mee naar een andere kamer nemen. Als je dat doet viel hij gelijk op mijn schouder weer in slaap en kon ik hem zo terugleggen.

Maar nu, pffff, dat helpt dus ook al niet meer. Laatst hebben we de wekkermethode geprobeerd maar ook dat zette geen zoden aan de dijk, meneer blijft huilen en blijft wakker worden. Het typische is dat het vaak rond een uurtje of 1 's nachts wel afgelopen is en meneer doorslaapt tot de ochtend. Maar ook dit wordt wel minder, vaak blijft hij spoken...

Nu ook, om 7 uur lag hij op bed, om 9 uur werd hij helemaal overstuur wakker. Net viel hij op mijn schouder in slaap, in bed gelegd, meneer is 10 minuten stil en ligt nu weer te brullen. Ik weet het niet meer, heb het gevoel dat we iets gigantisch fout doen, vooral omdat hij bij mijn schoonouders dus wel goed slaapt en gewoon NIET wakker wordt 's nachts :(

Wat zou dit kunnen zijn? Waarom wordt hij helemaal overstuur wakker en dat meerdere keren op een nacht? En een nog betere vraag, hoe moeten wij hiermee omgaan??? Tips gevraagd :D

2. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik denk dat je zoontje in een soort van 15-maanden sprong zit. Daar hoort het slechte slapen ook bij. Kan hij opeens ook nieuwe dingen of begrijpt hij veel meer?
    Hier zijn de nachten ook drama, nu al zo'n 2 maanden, dus ook begonnen rond de 15 maanden... Het enige wat bij ons hielp, is ons meisje bij ons nemen. En dat gebeurt nog steeds, als ze 's nachts begint met huilen leggen we haar bij ons in bed en slaapt indereen tot ongeveer 8u.
    Ik denk dat het een fase is en dat het vanzelf weer over gaat. Ik zie het zo dat ze ons nu gewoon even heel hard nodig heeft.
    Ik wordt zelf 's nachts vaak wakker (ivm een klein meisje die op mijn blaas drukt ;)) en dan leg ik onze dochter weer terug in haar eigen bedje. Zodat ze niet vergeet wat eigenlijk haar eigen plekje is.

Overigens dat logeren bij opa en oma en dan wel doorslapen: klinkt bekend!! Ze heeft zelfs na en nachtje logeren hier 2 nachten doorgeslapen in haar eigen bedje! Geen idee hoe dat kan!

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik lees mee. Hier is het ook al maanden pet 's nachts.
    Eerst was het inderdaad als er iets was (ziek, sprong, tanden). Maar de afgelopen maanden is het echt prut. Ik denk dat we het aantal nachten dat hij doorgeslapen heeft afgelopen half jaar op 2 handen kunnen tellen :(.

We hebben vanalles geprobeerd: kussen, dekbed ipv deken, lampje aan/uit, bed anders, Valdispert. Maar niks helpt tot dusver :(

Geen oplossing dus, maar wel herkenning.

Sterkte!

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    @Lisszy: Ik ben echt jaloers dat Zoë lekker tussen jullie in kan slapen. Aaron doet dat helaas niet.

Over logeren: Aaron slaapt bij opa en oma altijd door. Rare wezens die kindertjes.

Overigens denk wij dat het bij Aaron een combi is van het krijgen van kiezen en hoektanden (wat heel lang duurt btw) en het ontwikkelen. Sinds een half jaar gaat hij ook zo onwijs hard.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Boefjesmama (eeej, jij ook hier? :D)
    Zoë deed dat in het begin ook niet hoor! Dan ging ze liggen gek doen als ze bij ons lag. Ik legde haar dan weer terug en dan sliep ze vaak wel. Maar opeens was dat over en viel ze als een blok in slaap bij ons. Geen idee waarom!
    Tanden, daar ben ik het zicht al heel lang op kwijt. Als ik wil kijken, riskeer ik mijn vingers. Het lijkt of ze alles nu heeft, in ieder geval wel de hoektanden.
    Dekbedje heb ik ook gekocht. Die gaat er binnenkort op, misschien slaapt ze dan wel door (heb er een hard hoofd in...).

Deel Deze Pagina